Kaksoset tai Kolmoset

Hempuliini

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Teen jo tälläsen alotuksen, kun varmasti joku odottaa kaksosia tai peräti kolmosia. Onko jollakin jo sellanen fiilis et voisi olla masussa enemmänkin kun yksi asukki? Mä en oikein tiedä? Mul oli esikoisenki raskausaikaa olo et tulis kaksoset mut yks sieltä vaan tuli. Nyt ehkä vähän taas. Ehkä osittain siks kun on perinnöllinen mahdollisuus siihen.

Mulla ei oo mitään perinnöllistä mahdollisuutta kaksosiin mutta näin unta ennen plussaa että synnytin kaksoset :'D

Mä oon jo vuosia aiemmin ekan kerran nähnyt unta, että saan lapsia ja ne on aina kaksoset :D jotenkin pienen pieni fiilis että vois olla kaks, mutta loppupeleissä varmastikin yksi. Kaksoset olisi kyllä niin ristiriitainen toisaalta :D

Meillä pakastealkionsiirrossa siirrettiin kaksi alkiota toinen niistä oli kyllä huonolaatuinen, siksi siirrettiinkin kaksi.

Tunne on, mutta....se on vaan tunne. Mulla vahvistu esikoisesta viiva kunnolla vasta viikon päästä ekasta haamusta ja nyt vahvistu jo seuraavana päivänä. Oireet on pahempia ja pitkäkestosempia, ku esikoisesta. Vatsa on nyt jo yhtä iso kuin esikoisesta rv24.... Suvussa on kaksoisuutta, mut isän puolen suvussa.

Toivottavasti Pompolla sen toisenkin masuasukin sydän löytyy. <3

Mulla ei ole oloja suuntaan tai toiseen onko tuolla yksi vai enemmän, mut sisko joka omaa vähän noitavoimia (sen vaistot on aina suurimmaksi osaksi pitäneet paikkaansa) heitti tänään, et hän on sitten muutamat kerrat puhunut vauvoista, et katsotaan mitä tulee. Meillä ei ole kaksosia suvussa.

Mulla alkuraskauden ultrassa todettiin kaksi sikiöpussia, toisessa hienosti löi sydän ja toista ei saatu kunnolla näkyviin. Perjantaina kontrolliultra jos saataisiin toinenkin näkyviin. Silloin rv 10.

Löytykö toinenkin? <3

Kyllä meillä oltais helisemässä jos tuplat olis tulossa. Tulee pieni ikäero kuopukselle ja tulevalle vauvalle niin jo valmiiksi mietityttää kuinka perässä pysytään. :) Mutta aikaasa kutakin. :)

Meille olis kaksoset tulossa huhtikuun lopulla jos kaikki hyvin menee. Ennestään on kohta 5v poika ja 1v9kk tyttö. Oliko nyt muita kaksosia odottavia?

Kaikki eivät ole käyneet ultrassa vielä, joten yllätyksiä saattaa olla luvassa :)

Onko kaksosten odotus ollut tähän mennessä erilaista? Aavistitko vai tuliko ihan puun takaa?

En kyllä osannut yhtään aavistaa :grin
Nyt kun ajattelee niin ehkä oireet on ollut kuitenki voimakkaammat kun edellisissä vaikka sillonkin aivan kammottava olo ollut.

Täällä sitten odotellaan jos muitakin kaksosia odottavia ilmaantuu :joyful:

Hei! Huhuilen tuolt toukokuisten ryhmästä. Onko teillä kaksosia odottavilla pahoinvointi yms oireet ollut normaalia rajummat?
Itsellä 9v sitten tyttöä odottaessa välillä oli pahoinvointia, mut hyvin selvis silti. Luin netistä et toises raskaudessa pahoinvointi pitäis ollajo lievempi, mut tää on triplasti pahempaa! Nyt olen viikolla 7+4 ja lähes kaikki näyttää tulevan ulos, jopa vesi jos sitä vähänkin enemmän juon. Ollaan nyt Teneriffassa lomalla ja ei tää oksentelu täällä kyl kivaa ole! Ens viikon torstaina on vasta varhaisultra, et selviää onko mahassa edes yhtäkään asukkia.
Ja tosiaan vaik ei edes pysty syödä tai nekin tulee ulos niin mun maha on jo pien pallo, kuin jo 3kk olisin! :O

Mulla on ollu vähän voimakkaammat pahoinvoinnit kun edellisissä raskauksissa mut nyt kummasti olo vähän parantunu vaikka vasta viikot 8+6. Mutta luulen kuitenki että on tosi yksilöllistä minkälaiset olot eri raskauksissa tulee. Mäki ihmettelin kovasti kun tein raskaustestin vasta kun kuukautiset oli 5 päivää myöhässä ja sain ihan haalean plussan. Hain vaikka kuinka monta uutta testiä ja koko ajan olen tehnyt haaleita plussia vaikka kaksoset tulossa. Luulis että plussat tulis tummempana.

Harmi Julianna89 jos noin huono olo on koko ajan. Pian se selviää :)

Pitkän tauon jälkeen taas täällä. Toimen vauva jätti kehityksen kesken, joten yhtä nyt odotellaan . Pieni peikko tällä hetkellä taustalla istukan hematooman vuoksi.

Voimia sinne ja tsemppiä odotukseen. <3 mulla meni raskaus kesken :(

Täällä oli aluksi kaksoisraskaus (hoitomuotona oli ovulaation induktio pistoksin, ja vaikka kontrolliultrassa lapsettomuusklinikalla oli vain yksi johtofolli, kaksi niitä sit kuitenkin oli tullu, mikä ei tietty oo kovin outoa, koska pistoskoko oli jo melkein IVF-luokkaa). Toinen meni kuitenkin oireettomasti kesken, eli ilmeisesti sama tilanne kuin Pompolla? Vai oliko sulla jotain oireita? Mä kävin varhaisultrassa, ja eilen oli eka julkinen ultra, jossa todettiin kuolleen alkion olevan jotenkin "jännässä" paikassa. Tämä lasketaan kuulemma edelleen kaksoisraskaudeksi, missä tietty on enemmän riskejä... Sain uuden ultra-ajan äitiyspolin lääkärille 4 viikon päähän, katsotaan mikä tilanne sitten.

Takaisin