Kaikki Ristiäisistä

Napero

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Kootanpa tähän kaikki ideat ristiäisistä. Kutsuista, ajoista pakoista vieraiden määristä yms.
 
Meillä pidetään ristiäiset 4.12. (Neiti on sillon 5vko ja 2pv).
Pappi saatiin varattua yllättävän helposti, kun olin ajoissa liikenteessä.. Soitin jo viime viikolla, ku neiti ei ollut edes viikon ikäinen :D

Vieraita ei meille tule kuin lähisuku (vanhemmat, mummut ja sisarukset perheineen) eli siitäkin kertyy jo 18 vierasta kestittäväksi. Ristiäiset pidetään tässä meillä kotona ja ihana äitini aikoi leipoa kaikki itse.. Mulle siis jää hoidettavaksi talon siivous..

Tarjoiluja ajateltiin seuraavasti;
Makeat; Täytekakku, pikkuleipiä, kuivakakku
Suolaiset; Voileipäkakku, karjalanpiirakat+munavoi ja jos äidillä riittää aikaa meinasi se leipoa lisäksi vielä pikku pitsoja.

Saas nähdä muuttuuko tuo menu vielä johonkin suuntaan :D

Kutsut laitoin jo tällä viikolla menemään, jotta kauempaa tulevat tietää varautua tuohon ajankohtaan..

Kutsuissa teksti;
"Ei ole kooltansa suuri tuo pikkuinen
mutta aikaan sai muutoksen melkoisen.
Toi elämään mukanaan valoisan lisän
teki toisesta äidin, toisesta isän"

Tervetuloa Tyttäremme kastejuhlaan
kotiimme (osoite)
Su 4.12.2011 klo 14.00

(meidän nimet)

Olisin laittanu kutsusta kuvan, muttaku en oo mikään tekniikan ihmelapsi...niin enpä saanut sitä kuvaa pienennettyä!
 
me kans päätetty päivä ja ois 3.12.. tyttö reilu kuukauden sillon :)
Ristiäiset pidetään meillä ja Ihan vaa tulee vanhemmat ja sisarruksia, mummu ja pappa ja kolme kummia..
Mä tota tarjoilua oon miettinyt mut en kaikkee viel päättäny. Ainaki teen täytekakun lisäks glögijuustokakun ja suklaahalon ü Rakastan leipomista ku onhan se ammattini :)
Suolasia en viel tiiä, jos ainaki voileipäkakku ja jtn.tuulihattuja..
onneks tässä on viel vähän aikaa miettiä :)
 
Tanttara: glögijuustokakku kuulostaa herkulliselta! Voisitko laittaa reseptin, ni voisin kokeilla sitä itekin joko ristiäisiin tai joulun kahvipöytään emoticon Nam!
 
Meilläkin on ristiäiset 3.12. ja kello 14! Kotona pidetään ja vieraiksi vain meidän sisarukset perheineen tai aveceineen, vanhemmat ja yksi mummi. Luulen että vieraiden lukumäärä jää noin 15:teen. Olen ostanut kutsuihin tarvikkeet, mutta en ole saanut väsättyä niitä vielä yhtään. Eli reiällinen kortti, johon sellainen vauvan vaunu-leimasin. Ei mitään ihmeellistä. Runoa en ole viel keksinyt ja muuten laitamme vain Tervetuloa pienen poikamme ristiäiskahville aika ja paikka.. Porukka tulee kaikki kaukaa, mutta en ala tarjoamaan ruokaa, vaan tyytykööt kaffeihin. Olemme ilmoitelleet ihmisille puhelimella etukäteen, jotta osaisivat varautua ja vaihdella työvuorojansa. Kutsut ovat perillä kutenkin aika viimetipassa. Pappia emme tunne, sillä olemme muuttaneet paikkakunnalle vasta vuosi sitten ja kirkossa emme ole käyneet.. siksi päätimme pitää kotona. Kirkkoherranviraston täti valitsi meille papin, usealla oli vielä vapaana tuo päivä.

En varmaankaan tee itse mitään. Kakku tulee veljeni avolta, äitini tekee jotain ja anoppi kyhää vissiin pullaa.. Voileipäkaakun aattelin tilata jostain leipomosta. Siivotakin pitäisi jossain välissä mut mulla on mies aina karkuteillä kun pitäis jotain touhuta.
 
Takaisin
Top