Kaameat alavatsakivut!!!

NeliApila-11

Jostain jotain jo tietävä
Viime yö oli yhtä tuskaa. Päivällä oli pientä alavatsan juilintaa, mutta ei niinkään häirinnyt. Illalla sitten saman tien sänkyyn päästyäni alkoi alavatsakivut. Aivan, kuin joku olisi puukolla pyöritellyt, selkä myös vihoitteli. Hyvää asentoa en löytänyt ollenkaan ja siihen lisäksi alkoi todella raju närästys. Olin varma, että oksennan.
Pyörin sängyssä ja mietin, että tuleeko lähtö synnärille ja pitääkö soittaa vai mitä. Kipu oli siis sellaista, että ihan, kuin olisi puukolla survaistu ja sitten hiipui hetkeksi juilinnaksi ennen, kuin tuli uusi puukon isku. Melkein voisi luonnehtia yhtäjaksoiseksi kivuksi. Kävin pissalla useamman kerran ennen, kuin lopulta tuli niin kamala olo, että jäin pöntölle istuksimaan. Ja aivan yhtä-äkkiä meni vatsa sekaisin ja tuli ripulit. Tämän jälkeen alkoi olo hieman helpottamaan ja tuskanhiki kuivumaan. Kömpisin sänkyyn ja sain jo ihan suhteellisen mukavasti maattua vasemmalla kyljellä. Aamulla (pari tuntia ripuloinnin jälkeen), kun mies oli lähdössä töihin tuntui vielä pinetä juilintaa, mutta olin saanut nukutuksi hetken. Asentoa en uskaltanu vaihtaa, niinpä jäin paikalleni sänkyyn ja nukahdin uudestaankin. Nukuin ehkä kolmisen tuntia ennen, kuin nousin ja vielä silloinkin vihlaisi muutaman kerran, mutta uskalsin jo rentoutua.

En osaa sanoa, kuinka kauan yöllinen tuska kesti, mutta arvioisin, että tunnin, korkeintaan kaksi. Voi olla, että kesti kauemminkin, kun tosiaan mulla häviää ajantaju ja muisti kivun aikana. Tänään päivällä on ollut vain pienia vihlaisuja kumartaessa tai, kun tulee pissahätä. Niin ja kokoajan yöllä tarkistin, että pikkuinen liikkuu. Aamulla hänellä olikin sitten hikka.

Mutta jos jollakulla on ollut samanlaista (Toivottavasti ei!!) toivon, että jakaisi kokemuksensa kanssani. Pelottaa tuo ensi yö, että onko samanlainen..
 
Kuulostaa ihan samalta, kuin minun pari viikkoa sitte kokemani... Sama homma, alamahaan sattu ihan perkeleesti ja alaselkään myös. Nää mun oli selvästi enemmän semmosia aaltomaisia, nii osasin itekki epäillä niitä supistuksiksi. Kävin pöntöllä useamman kerran noiden aikana (kesti kans jotai reilun tunnin) ja viimeisellä kerralla tulikin sitte myös ripuli. Sitte ne helpotti, ku meni kauratyynyn kanssa pötkölleen. Neuvolassa kysyin, nii sano, että kuulostaa ihan synnytystä ennakoivilta supistuksilta. Ja lisäsi vielä, että monesti supistukset saa aikaan sen, että suoli tyhjenee vauhdikkaasti. Että semmosta, ei oo kyllä toistunu sen jälkeen tuommonen kipuhässäkkä, mutta tais olla esimakua tulevasta... ;)
 
Kiitos vastauksesta! Ikävää, että olet kokenut saman, mutta itseä helpotti, kun tietää, ettei ole ainoa.

Mä sain viime yön nukkua kivuilta rauhassa, mutta nyt olen taas iltapävästä alkaen saanut puukon iskuja alavatsaan. Tässä on se ero, että päiväsaikaan en ole ollenkaan niin herkkä kivulle. Osaan rauhoittua ja rentoutua, mutta jos tämä jatkuu yöhön, niin eipä saa nukutuksi. Olisi mahtavaa jos olis niitä ennakoivia supistuksia ja pääsisi pian synnyttämään!
 
Takaisin
Top