Käyttekö (liian) usein tarkistamassa hengittääkö nukkuva vauva?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Tunnistatteko itsenne?

Vauva syntyy pian ja muistin tämän esikoisen ajalta. Kuinka oli keskellä yötä pakko käydä kurkkaamassa pinnasänkyyn, että hengitetäänkö siellä. Mieskin sortui tähän. Olisikohan tarvetta kätkythälyttimelle, mitä luulette?
 
Meillä pinnasänky ”sivuvaununa” ja kyllä mä vieläkin vauvan ollessa ”jo” 3kk aina kokeilen hengitystä kun menen nukkumaan. Paitsi jos tuhisee tai potkii. :wacky:
 
Meillä oli kätkythälytin oman mielenterveyden vuoksi. Ei ollut aikomustakaan nukkua samassa sängyssä, niin kätkytpatja toimi. Jos nukuttaa vieressä, niin patjasta ei ole apua.
 
Minä aloin tarkkailla vauvoja ihan eri tavalla, kun toisella kaksosista oli kaksi kertaa hengityskatkos nukkuessa. Terveydenhuolto vielä mokasi asian sen verran, ettei meitä laitettu mihinkään tutkimuksiin eteenpäin, vaikka olisi pitänyt ottaa osastoseurantaan. :bored: Jäi pienet traumat itselle silloin. En kuitenkaan mitenkään hysteerisesti tarkkaillut nukkumista. Silloin tuli käytyä aika tiuhaan katsomassa, kun nuorin nukkui päivisin helposti 5-7h unia yhtä kyytiä. Yleensä oli vielä ulkona, joten mitä pidemmäksi unet kävivät, sen tiheämmin minä kävin vointia seuraamassa.
 
Minä aloin tarkkailla vauvoja ihan eri tavalla, kun toisella kaksosista oli kaksi kertaa hengityskatkos nukkuessa. Terveydenhuolto vielä mokasi asian sen verran, ettei meitä laitettu mihinkään tutkimuksiin eteenpäin, vaikka olisi pitänyt ottaa osastoseurantaan. :bored: Jäi pienet traumat itselle silloin. En kuitenkaan mitenkään hysteerisesti tarkkaillut nukkumista. Silloin tuli käytyä aika tiuhaan katsomassa, kun nuorin nukkui päivisin helposti 5-7h unia yhtä kyytiä. Yleensä oli vielä ulkona, joten mitä pidemmäksi unet kävivät, sen tiheämmin minä kävin vointia seuraamassa.

No huh, aikamoinen moka kun ei mitenkään tutkita, vaikka olisi kuulunut ottaa osastolle seurantaan. :confused: Varmasti tuollainen on säikäyttänyt, ei ihme jos jäänyt vähän traumat siitä. :Heartred

Muistelisin että alun jälkeen tuli tarkistettua hengitys lähinnä nukkumaan mennessä. Toisaalta kun poika alkoi oppia liikkumaan oli meno sängyssä välillä sellainen ettei tarvinnut paljoa tarkistella. :D
 
Meillä oli kätkythälytin oman mielenterveyden vuoksi. Ei ollut aikomustakaan nukkua samassa sängyssä, niin kätkytpatja toimi. Jos nukuttaa vieressä, niin patjasta ei ole apua.
Meillä on harkinnassa kätkythälyttimen hankinta. Oliko tuosta hyötyä tai minkälaisia kokemuksia tuli käytöstä? :happy:
 
Meillä on harkinnassa kätkythälyttimen hankinta. Oliko tuosta hyötyä tai minkälaisia kokemuksia tuli käytöstä? :happy:
Kyllä se minun mielenterveyteni kannalta oli hyvä ratkaisu. Nukuin paremmin, kun tiesin, että patja vahtii.
Minulla oli taustalla kaksi keskenmenoa, tuttavan vauva menehtyi hengityskatkokseen pari vuotta aiemmin, vauvalla oli refluksia ja astma.
Patja ei hälyttänyt aidossa tilanteessa kertaakaan, eli vauva ei olisi kuollut ilman patjaa. Muutaman kerran unohdin sammuttaa patjan, kun nostin vauvan pois, joten toimivuus tuli testattua.
 
Kyllä se minun mielenterveyteni kannalta oli hyvä ratkaisu. Nukuin paremmin, kun tiesin, että patja vahtii.
Minulla oli taustalla kaksi keskenmenoa, tuttavan vauva menehtyi hengityskatkokseen pari vuotta aiemmin, vauvalla oli refluksia ja astma.
Patja ei hälyttänyt aidossa tilanteessa kertaakaan, eli vauva ei olisi kuollut ilman patjaa. Muutaman kerran unohdin sammuttaa patjan, kun nostin vauvan pois, joten toimivuus tuli testattua.

Kiitos, näin mäkin oon sitä järkeillyt oman mielenrauhan ja unen kannalta.. Kuinka pitkään pidit käytössä ja saako noita hyvin myytyä eteenpäin?
 
Kiitos, näin mäkin oon sitä järkeillyt oman mielenrauhan ja unen kannalta.. Kuinka pitkään pidit käytössä ja saako noita hyvin myytyä eteenpäin?
Täytyy tunnustaa, että käytin sängyssä patjaa jopa kaksi vuotta, vaunuissa päiväunilla käytin puoli vuotta. Varmaan menisi kaupaksi, mutta en ole saanut aikaiseksi myydä eteenpäin.
 
Täytyy tunnustaa, että käytin sängyssä patjaa jopa kaksi vuotta, vaunuissa päiväunilla käytin puoli vuotta. Varmaan menisi kaupaksi, mutta en ole saanut aikaiseksi myydä eteenpäin.
Okei! Mikäs siinä käyttäessä kun on kerran hommannut:happy:. Minkä merkkinen sulla oli käytössä? Nyt tullut vastaan Nanny ja Angelcare. Nannyn patja vaikuttaa aika hyvältä vaihtoehdolta..
 
Okei! Mikäs siinä käyttäessä kun on kerran hommannut:happy:. Minkä merkkinen sulla oli käytössä? Nyt tullut vastaan Nanny ja Angelcare. Nannyn patja vaikuttaa aika hyvältä vaihtoehdolta..
Nanny on meillä, lisäpatja hankittiin vaunuihin ja mökkeilyyn. Siis yksi laite ja kaksi patjaa.
 
Aivan liian usein. Yöllä makkarissa on pikkuvalo päällä, joten milloin vaan herään huolissani (monesti), näen sängystä nousematta liikkuuko vauvan rintakehä. Valehtelematta varmaan jopa parisataa kertaa vuorokaudessa tarkistan hengittääkö hän o_O

Korvatulppia en uskalla enää käyttää. Vauva on alkanut nukkua enemmän ja pidempiä pätkiä parin viime viikon aikana. Jopa kuusi tuntia kerran, kun nukahdin herätyksen jälkeen, jota olen käyttänyt ettei syöntiväli venähdä. Vauva on lähes aina samassa tilassa kanssani. Tai no jos laitan pyykkejä toisessa huoneessa tai lämmitän maitoa syötettäväksi, käyn välissä vilkaisemassa häntä. Yösyötön jälkeen valvon 20-30min ja odotan mahdollista puklua. Puolen tunnin vaunulenkillä muutaman minuutin välein tarkistan onko kaikki kunnossa. Kaupasta kotiin tullessa tarkistan ensimmäisenä. Ei varmaan olisi huono idea ostaa se kätkythälytin :facepalm:
 
Takaisin
Top