Käyttekö kirjastossa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Minkä verran te käytte kirjastossa?

Me käytiin varsinkin kesällä siellä usein. Esikoiselle sai lainata aina nipun kirjoja ja kohta ne oli jo luettu. Koulun alettua on tahti vähän hidastunut, mutta kyllä siellä pitäisi taas käydä. Kuopukselle lainataan sieltä vähän satunnaisemmin pari kirjaa, kun pienten kirjoja on enemmän omasta takaa. Itselle sitten todella satunnaisesti, kun ei ole aikaa, jaksamista ja keskittymiskykyä lukemiseen niin paljoa.
 
Nykyään tulee käytyä harvemmin enää kirjastossa. Silloin kun lapset oli pieniä niin tuli käytyä paljonkin lainaamassa lastenkirjoja ja luulen, että kun tää vauva syntyy ja kasvaa niin hänen kanssaan tulee sit käytyä. Jossain kohtaa itse olin kirjojen suurkuluttaja (aikana ennen töitä ja lapsia, kun oli vielä aikaa lukea), mutta nykyään tulee enimmäkseen kuunneltua äänikirjoja ja niitäkin harvakseltaan. Voi sitä aikaa ku joskus saattoi lukea jonkun kirjan yhdessä päivässä, ehkä sit taas eläkkeellä. 🤣
 
Me käymme aika usein kirjastossa. Kirjojen lainaamisen (ja niiden selaamisen kirjastossa) lisäksi lähimmässä kirjastossamme on kiva leikkinurkkaus, jossa lapsi viihtyy. Lisäksi siellä on piirustuspöytä, joka on myös suuri suosikki.

Olemme myös osallistuneet muutaman kerran satutunneille ja muihin lapsille sopiviin aktiviteetteihin, kuten askartelupajoihin.
 
Ei hirveän usein. Enemmän luen e-kirjoina. Jotain mitä on löytynyt kirjastosta, mutte ei e-kirjana oon lainannut. Ehkä kun palleroinen vähän kasvaa lainataan hänelle.
 
Kirjastossa käymme säännöllisen epäsäännöllisesti. Ja ihan vain vaihtelun vuoksi, kun omat kodin lastenkirjat (n. 50kpl) tulevat kohta korvista ulos :)

Lisäksi meidän 2,5-vuotias haluaa jo tapailla kirjaimia. ( osaa ne kaikki jo, mutta ei tietenkään vielä osaa lukea)

Itse en siedä äänikirjoja ollenkaan. Itse lukeminen on paitsi nopeampaa, myös mielekkäämpää. Tiedä sitten johtuuko se työstä ja iänikuisista Teams/Zoom kokouksista.
 
Nykyään tulee käytyä harvemmin enää kirjastossa. Silloin kun lapset oli pieniä niin tuli käytyä paljonkin lainaamassa lastenkirjoja ja luulen, että kun tää vauva syntyy ja kasvaa niin hänen kanssaan tulee sit käytyä. Jossain kohtaa itse olin kirjojen suurkuluttaja (aikana ennen töitä ja lapsia, kun oli vielä aikaa lukea), mutta nykyään tulee enimmäkseen kuunneltua äänikirjoja ja niitäkin harvakseltaan. Voi sitä aikaa ku joskus saattoi lukea jonkun kirjan yhdessä päivässä, ehkä sit taas eläkkeellä. 🤣
Niitä (taapero + eläke)aikoja odotellessa... 🍀
 
Kerran pari kuukaudessa vähintään. :) Luen itse paljon ja lapsillekin haen iltasatukirjoja.
 
Jos kävelyetäisyydellä olisi kirjasto, kävisin. Lapsuudessa oli. Nyt en edes tiedä missä on lähin. Voisihan sitä ottaa tavoitteeksi selvittää ja käväistä..
 
Kirjastossa tulee käytyä yleensä kerran kuussa. Lapset tykkää valita itse kirjoja ja käyttää itsepalvelua, muuten tuskin tulisi käytyä.
 
Takaisin
Top