Käytiinkö teitä katsomassa sairaalassa?

Meilläpäin osastolle ei pääse kuin puoliso ja lapset. Itse en jaksaisikaan yhtään vierasta osastolle ja koen hyväksi, että "ylimääräiset" vierailut on kielletty. Jos on samassa huoneessa kolmen muun kanssa niin se saattaisi olla melkoista hulabaloota jos jokaisella kävisi useita vieraita. Ja siinä vaiheessa ainakin itse olen ollut väsynyt niin en jaksaisi sellaista.
 
Parasta olisi, jos synnytysosastolla olisi raja, että vieraita max 1 henkilö per äiti, ja jos on tarve viihdyttää isompia joukkoja, voi sen mennä tekemään vaikkapa sairaalan kahvioon.

Meillä neljän sängyn huoneessa kakofonia oli uskomaton, kun huoneessa oli samaan aikaan parikymmentä ihmistä melskaamassa. Minä en siinä möykässä jaksanut enää yhtään omaa vierasta, joten eivät olleet minun vieraitani.
 
Me saatiin onneksi perhehuone, jossa sitten kävi yhtenä päivänä äitini ja kuskina ollut veljeni, yhtenä päivänä anoppi ja appiukko, ja kolmantena käly ja tämän mies. Jos olisin ollut huoneessa muiden kanssa, niin olisin ehkä pyytänyt että kaikki vierailut tapahtuisivat myöhemmin kotona. Mies olisi tietysti saanut/pitänyt tulla paikalle.
 
Olin sairaalassa 6 päivää synnytyksen jälkeen. Ainoastaan minun vanhempani kävivät kerran vierailulla, mies oli synnytyksen loppuvaiheessa mukana ja osan sitä päivää, eikä sitten käynytkään vissiin enää muuta kuin silloin kun tuli hakemaan meidät kotiin, kun asutaan kauempana sairaalasta, ja kotona oli lemmikkejä hoidettavana. Kotonakaan ei sitten kauheasti vieraita käynyt, miehen äiti ja veli sen jälkeen kun kotiuduttiin hippiäisen kanssa. Minusta oli kiva kun joku kävi, eikä minua häirinnyt muidenkaan vieraat. Vauvaa kun ei saanut viedä synnyttäneiden osastolta pois, niin en osannut muita vieraita kaivatakaan.
 
Ukko oli kanssamme koko ajan mutta kukaan muu ei käynyt koska se oli toiveeni. Halusin vain levätä pitkän rupeaman jälkeen ja sovimme että vauvaa tullaan katsomaan vasta sitten kun olemme kotiutuneet.
 
Oltiin perhehuoneessa 3 päivää synnytyksen jälkeen eikä ketään käynyt katsomassa. Jälkikäteen pakko sanoa että ONNEKSI ei käynyt, sillon oltiin kyllä niiin väsyneitä! :rolleyes: Itse nukuin 1-2 tuntia vuorokaudessa kun vauva ei suostunut nukkumaan omassa sängyssä ollenkaan ja oli tissillä ihan koko ajan, voin sanoa että oli hieman tööt olo päivisin. Päivisinkään ei saanut nukuttua kun tuntui että kätilöt/hoitajat juoksi parin tunnin välein huoneessa enkä sitten uskaltanut nukahtaa. Meni koko sairaalassaoloaika ihan sumussa.
 
Takaisin
Top