Käytätkö koruja?

Miyn

Piirimestaruustason postaaja
Huhtimammat 2018
AEL (aikana ennen lasta :rolleyes:) olin korujeni vanki. Aamulla oli pakko laittaa jotkut korvikset, pieni medaljonki kaulaan, Kalevalakorun Lumihiutale -sormus oikeaan nimettömään ja hopeasormus vasempaan keskisormeen. Oloni oli täysin alaston ilman tätä korusettiä. Muistan kun joskus lähdimme aamuyöstä ajamaan lentokentälle ja parin minuutin ajon jälkeen tajusin että KAIKKI korut jäi kotiin. En kyllä muista käännyttiinkö peräti takaisin hakemaan niitä. Ehkä ei. Muistaakseni mies tokaisi jotain että "mä ostan sulle koruja sieltä sitten".
Ja pieni mieleni alkoi miettimään että haluanko kultaisen vai valkokultaisen kihlasormuksen vai kelpuuttaisinko vaan jonkun halvan hopeisen joltain torikauppiaalta :grin

No, nyt ollaan naimisissa ja lapsikin on ja koruja käytin viimeksi hääpäivänä :laughing021

Tai no kihlan ja vihkin saatan sujauttaa sormeen jos pitää mennä johonkin Todella Tärkeään Tapaamiseen, tyyliin pankkiin tai lääkäriin.
Musta on huvittavaa että jotkut ihmiset eivät ota kihlaa/vihkiä ikinä pois sormesta, ei edes töissä. Joo, siinä konkretisoituu kaikki lupaukset ja avioliitot ym. mutta se että niitä lupauksia ei muista ilman sitä sormusta sormesta on vähän.. :rolleyes: (työnantajalta on määräys että töissä ei saa olla mitään koruja... )
 
Mulla useita reikiä korvissa ja niistä otin korut pois joskus 5v sitten, samat korut olivat siis paikallaan ehkä 8v. Satunnaisesti käyttänyt yksittäisiä korvakoruja.
Kaulassa en ole tykännyt pitää koskaan mitään, muuten kuin juhlissa.
Vihki -ja kihlasormuksia pyrin käyttämään aina. Valitsin sormuksetkin sen mukaan, ettei haittaa työntekoa, mutta esim. leipoessa otan kyllä aina pois. Töissä siis saa olla koruja, mutta saattaa mennä pysyvästi likaiseksi, joten moni työkaveri ei käytä.
Ja nytkin sormukset unohtunut sämpylöiden teon jäljiltä maustekaappiin pariksi viikoksi..
 
Käytän kihla- ja vihkisormusta aina. Yleensä on myös kaulakoru ja joskus ja jouluna toisessa kädessä sormus. Ennen lapsen saantia oikeassa kädessä oli useimmiten "valtasormus", mutta kakkapyllyä pestessä piti olla toinen käsi sormukseton, joten sen käyttö jäi pois.

Musta on huvittavaa että jotkut ihmiset eivät ota kihlaa/vihkiä ikinä pois sormesta, ei edes töissä. Joo, siinä konkretisoituu kaikki lupaukset ja avioliitot ym. mutta se että niitä lupauksia ei muista ilman sitä sormusta sormesta on vähän.. :rolleyes: (työnantajalta on määräys että töissä ei saa olla mitään koruja... )

Minustakin on hassua pitää sormuksia tilanteissa, joissa ei saa. Pitäisin itsestään selvänä että jos koruja ei saa olla niin se koskee myös kilha- ja vihkisormusta. Itselläkin tuo "aina" ei sisällä sormusten pitämistä mm. uimassa, leipoessa tai sellaisessa työssä missä ei saa olla.
 
Mulla on yksi perheessä kulkenut sormus ollut viimeiset 10 vuotta sormessa. Vähän huolettaa tuleeko se siitä ilman väkivaltaa ikinä enää irtoomaankaan.
Kaulakoruja käytän juhlissa ja joskus harvoin muulloinkin jos sattuu semmonen fiilis olemaan. Käsikoruja eksyy myös sillon tällön käteen mutta ne lähtee viimeistään parin tunnin päästä laukkuun aina kun tajuun että ne tuntuu epämukavilta. :laughing002
Vasen nimetön vielä kaipailis kovasti sormuksia mutta ei oo näkynyt.:arghh:
 
Itse käytän kihla-ja vihkisormusta kodin ulkopuolella aina, kotona otan pois, kun on tuo pieni kakkapeppu pestävänä, enkä ruokaakaan halua tehdä sormukset kädessä. Korvakoruina käytän nykyään vain sellaisia, missä ei ole mitään roikkuvaa, jonka vauva saisi nyrkkiinsä.

Töissä ollessani ( eli ennen lapsia ja esikoisen ja vauvan välissä) käytin kyllä myös kaulakoruja ja kaikenlaisia korvakoruja. Varsinkin sellaisia, jotka olin saanut mieheltä :)
 
Kihla- ja vihkisormukset on käytännössä aina sormessa, paitsi jos jotain taikinaa tms käsityötä väännän. Samoin mieheltä saatu toisen nimettömän sormus ja rannekoru on aikalailla yötä päivää käytössä. Kaula- ja korvakorut on nyt vauva-aikana ollut tauolla kun muuten joku on niitä räpläämässä jatkuvasti.
 
Yleensä on korvikset korvassa, mutta jokukerta kun oon ollut saunassa, oon ottanut pois kun tuntui että ne polttaa. Mennyt taas pitkän aikaa ilman, pitäis kokeilla ettei oo reiät menneet tukkoon (mulla yrittää tosi äkkiä umpeen). Aiemmin oli kihla- ja vihkisormukset käytännössä aina sormessa, otin pois vain kun tein esim lihapullia tms. Oli alaston olo ilman. Nykyäänkin vielä peukalo osuu niiden paikkaan, vaikka ne lensi jo melkein vuosi sitten. Muuten ei tuu käytettyä koruja juuri kuin juhlissa.
 
Korvikset ja kihlasormus on kokoajan. Rippiristiä pidin myös tooosi kauan kaulassa, mutta nyt se on ollut jo pitempään pois.
 
Edustaessa on yleensä jotain konservatiivisia koruja vähäinen määrä, muuten ei mitään. En tykkää siitä, miltä korut tuntuvat, sormukset ja rannerenkaat häiritsevät käsien tuntumaa, korviksia pitää varoa ja kaulakorut kolisevat aina johonkin. Lisäksi nikkeliallergian takia suurin osa kaupoissa myynnissä olevista koruista on minulle käyttökelvottomia. Korut muiden päällä ovat kyllä kauniita, mutta itse en halua uhrata mukavuuttani ulkonäön alttarille.
 
Useita reikiä korvissa, mutta vaan kuudessa on nyt korut (4 nappia ja 2 rengasta)
Nenässä (sieraimessa) nappi.
Septum-lävistys (rengas)
Madonna/Monroe-lävistys.
Ja kaksi sormusta vasemman käden keskisormessa.
Nämä kaikki kultaa, koska hirveä nikkeliallergia.
 
Nyt viimeisen vuoden aikana olen käyttänyt vähemmän. Työnkin puolesta ei oikein voi käyttää ja sitten vapaa-ajalla ei aina tule laitettua, kun ei koko aikaa voi pitää. Tykkään yleensä melko isoista koruista, isot kaulakorut on kivoja, samoin riippuvat korvakorut. Kesäisin on kiva pitää nilkkaketjua, rannekorua en ole oppinut koskaan pitämään. Kihlasormus on sormessa aina ulos mentäessä, sisällä saattaa jäädä välillä johonkin vauvan vaipanvaihdon tai ruoanlaiton takia. Korvissa on kummassakin yksi reikä ja lisäksi on nenässä lävistys. Ei ole vielä mennyt umpeen, vaikken ole korua siinä pitänyt noin puoleen vuoteen.
 
Mulla on aina 6 korvista korvissa. Minkälaiset on niin se riippuu ihan tilanteesta. Rakastan pitää eripari/erikoko-periaatteella, eli kaikki 6 erilaisia. Sormessa oli ennen raskautta vihkisormus, mutta se jäi sitten pieneksi. :sad001Nyt on vain kihlasormus mutta sitä en käytä kotona tai nyt oikein missään muuallakaan hygienian takia.
Kaulakoruja ja rannekoruja suosin juhlissa.
 
Vihkisormus on vakio. Hyvin vähän nykyään käytän muita koruja. Omistan kyllä paljon kauniita koruja, pääasiassa rihkamaa.
 
Vasen nimetön vielä kaipailis kovasti sormuksia mutta ei oo näkynyt.:arghh:


Ja sit kun ne sormukset on saanu niin tilanteet on muuttunu niin paljon että ne sormukset on vaan tiellä eli jää laatikkoon lojumaan.
Ymmärrän kyllä sormuskaipauksesi...
 
5 korvakorua, 8 sormusta, kaks rannekorua ja kaulakoru ollut niin kauan ku muistan kokoajan.

Korviksia ja kaulakorua vaihtelen. (toki leipoessa, käsiä rasvatessa yms otan sormukset pois) mut en osaa olla kauaa ilman
 
Takaisin
Top