Käytätkö alkoholia? Minkä verran juot?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kun alkoholin käytöstä on puhetta varsinkin nollatoleranssi keskustelussa, tuli tämä aihe mieleen. Juotko siis alkoholia ja minkä verran, jos juot? Entä puoliso?

Itse saatan ottaa silloin tällöin (ei edes kuukausittain) yhden annoksen viikonloppuna lapsen mentyä nukkumaan tai juhlissa sen shamppanjan, mitä tarjotaan. Baarissa jos käyn kerran viidessä vuodessa niin saatan ottaa pari annosta. Se yksi rentouttaa, humalaisesta olosta en pidä. Miehen alkoholiannokset voi varmaan laskea koko elämältä yhden käden sormilla.
 
En ole aikoihin käyttänyt, kun on ollut raskautta, yritystä ja imetystä. En tiedä, mihin sitten asettuu näiden jälkeen. Ei nyt varmaan edes joka kuukausi tule sitten maisteltua, tai mistäs sitä tietää.
 
En käytä alkoholia ollenkaan, kun voi sotkea mielialalääkkeiden vaikutusta. Olen toki maistanut/hörpännyt juhlamaljaa, mutta siihen se jääkin. :angelic:
En myöskään pidä alkoholin mausta erityisemmin...
 
Juon silloin tällöin sen 1. En juuri pidä humalassa olemisesta. Kontrolli katoaa ja ns krapula-ahdistus valtaa mielen muutamiksi päiviksi sen jälkeen kun on ollut humalassa. Ei kiitos :) parempi olo ilmankin
 
Minä olen joskus nuorempana ottanut yhden annoksen silloin tällöin. Nykyisin pystyn joskus hyvänä päivänä ottamaan puoli annosta, mutta yleensä tiedän, että päänsärky tulee, jos edes maistan, niin tyydyn haistamaan. Viime vuonna otin kerran puoli annosta viiniä.

Tykkäisin joskus ottaa viinilasillisen, mutta sekään ei sovi minulle.

Mies ottaa joskus kesällä saunan jälkeen lonkeron ja joskus viiniä ruuan kanssa, niin minä saan haistaa.
 
Nyt kun ollaan lasten kanssa kotona, en ota enempää kuin lasillisen tai pari silloin tällöin, viiniä tai olutta ihan vaan maun vuoksi. Jos joskus kerran vuodessa lähden ulos, voin hyvin ottaa useamman mutta varsinaisia kännejä en ole vetänyt vuosikausiin. Ei siinä mitään vikaa ole, mutta aikansa kutakin. Nautin kyllä kannat kattoon -illoista silloin harvoin kun sellaiseen saa tilaisuuden. Viime kerrasta ehkä 3-4 vuotta eikä se haittaa, asutaan metsässä ja käyn usein kavereiden kanssa ravintolassa autolla, eli juomattomuus ei ole ongelma.

Mies tykkää nautiskella oluen tai lasillisen hyvää viskiä iltaisin. Ei nyt joka ilta naukkaile mutta useammin kuitenkin. Humalaan ei juo hänkään kotioloissa, kun on lapset läsnä, ja ilmankin pärjää vallan mainiosti. Meillä on aika mutkaton suhtautuminen alkoholiin, se kuuluu kyllä elämään, juhliin ja illanistujaisiin, mutta ongelmakäyttäjistä meillä ei olekaan hlökohtaista kokemusta.
 
En juo juuri ollenkaan, saunasiideri tai lasi viiniä pari kertaa vuodessa on riittänyt. Mies juo useammin, mutta ei hänkään kovin usein, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa?
 
Mies saattaa silloin tällöin juoda siiderin tai ruuanlaitosta jäänyttä viiniä, itse en tällä hetkellä juo ollenkaan. Ennen lapsia kävimme miehen kanssa viinkursseilla ja on meillä kohtuullisen kokoinen viinikaappi tälläkin hetkellä.

Edes opiskeluaikana emme kyllä harrastaneet mitään hurjaa kännäämistä.
 
Lopetin vuoden vaihteessa kokonaan alkoholin, koska kyllästyin. Ukko ottaa viikonloppuisin yleensä muutaman oluen ja joskus tekee pari kireämpää paukkua.
 
Raskauden jälkeen tein päätöksen lopettaa alkoholinjuonnin kokonaan kun olemme muiden ihmisten seurassa (esim. juhlissa jne.) että aina olisi yksi täysin selvinpäin oleva ja ennen kaikkea ajokuntoinen (täysin tipaton kuski periaate on ollut aina) nyt lapsen ollessa kuvioissa. Helppo ajankohta nyt kun on ollut jo raskauden alkuvaiheesta täysin tipaton. En ole aiemminkaan pystynyt paljon juomaan IBS-diagnoosin takia kun saan jo muutaman lasillisen jälkeen aivan järkyttävät vatsavaivat jotka saattavat kestää useita päiviä. Eipä ole sen arvoista.
Kotona saatan kerran parissa kuussa juoda lasillisen valkoviiniä ruuan kanssa mutta siihen se sitten jääkin. En edes saunoessa ole koskaan pystynyt juomaan siideriä/olutta kun vatsa heti turpoaa. Ja eipä nuo juomat oikein millekään maistukaan..
 
Me ollaan miehen kanssa molemmat oluen suuria ystäviä ja tykätään maistella eri laatuja. Itselle myös viini maistuu. Sillon tällöin juhlissa on tullut juotua vähän enemmänkin, mutta nyt yrittäessä määrät on itsellä vähentynyt.
Saunaolut tai kaksi menee viikottain. Miehellä pysynyt nyt aika samana kuin aijemminkin.
 
Harvoin. Silloin tällöin lasi punkkua ja sitten jos on jotain illan istujaisia niin sitten toki hieman enemmän, mutta harvassa on nekin nykyään.
 
Takaisin
Top