Käynnistys edessä

uusi elämä

Silmät suurina ihmettelijä
Nyt olisi viikko mennyt yli lasketun ajan. Tänään sain sairaalasta yliaikaisuus kontrolliin ajan ja se olis ens keskiviikkona. Soitin kätilölle ja kysyin että onko tämä aika nyt pelkkä kontrolli vai alkavatko suoraa käynnistää, kätilö meinas että katsovat tilanteen mutta puhui ballonki käynnistys menetelmästä. Onko kellään tietoa kokemusta kyseisestä käynnistyksestä? Itseä tuo vähän hirvittää, tietty sitä on toivon kipinä mukana että tämä lähtis käyntiin omalla tahdollaan ennen tuota.
 
Ei ole kokemusta vielä, mutta mulle myös väläyteltiin tuota vaihtoehtoa tänään kun kävin laitoksella kontrollissa. Eivät kuitenkaan vielä tänään siihen ryhtyneet, koska kohdunsuu ei ole yhtään avautunut eli vielä jäätiin odottelemaan ja huomenna uusi tilannekatsaus...

Lähtökohdat vähän erilaiset, koska minulla alkava raskausmyrkytys, eli paineet korkealla ja proteiinin määrä virtsassa on nyt ollut viikon verran nousussa. Viikkoja kasassa 38+5. Yhden yön vietin jo seurannassa osastolla, mutta pääsin sitten kotiin. Päivittäin on siis sitten käytävä kontrollissa osastolla ja lääkäri arvioi tilannetta.

Mitä lueskelin tuosta menetelmästä niin näytti olevan pääsääntöisesti ihan hyviä kokemuksia. Itse haluaisin välttää sektion, joten jännityksellä nyt seurataan miten tuo raskausmyrkytys etenee... Täytyy toivoa, että pysyy hallinnassa siihen asti, että saadaan synnytys käynnistymään.
 
Kesä75: Voima hali! Parasta toivon että tilanteesi pysyy kasassa. Se mikä tässä on plussaa, vauva on jo sen "ikäinen" että sopii tähän maailmaan jo tulla :) Pian sulla on pikkuinen rakas kainalossa ;) <3

Jonkun verran löysin kans kokemuksia ja äitini työkaverin tutulla (menipäs monimutkaiseksi :D ) on käytetty tätä menetelmää. Kertoi että kiusallinen se oli ja aika hankala toimia se vuorokausi. Mutta kuulemma voisi sanoa että mukavempi kuitenkin kuin muut menetelmät.

No pian se nähdään jos omalle kohdalle tulee että minkälainen kapistus ja menetelmä se on.
Jos joku vain tietää/ on omia kokemuksia otan tietoa ilomielin vastaan :)
 
Näin olen myös ymmärtänyt, että olis lääkkeellistä käynnistystä parempi/mukavampi vaihtoehto. Pääsin tänään kontrollin jälkeen vielä kotiin. Lauantaina seuraava tsekkaus, joten täytyy toivoa, että lähtisi vielä vaikka käynnistymään ennen kuin tarvitsee myrkytyksen puolesta ryhtyä toimiin...

Tsemppiä sinne myös ja jos nyt käy niin, että "pääsen" tuota menetelmää kokeilemaan ennen keskiviikkoa niin yritän kirjoitella kokemuksia :)

 
Takaisin
Top