Käykö puolisokin äitiysneuvolassa?

Mieheni taitaa tulla neuvolaan mukaan lähinnä katsomaan miten äiti ja vauva voi. Siis kuuntelemaan sydänäänet ja kuulemaan onko hoitajalla jostain jotain sanottavaa. Ehkä vähän myös koska "kuuluu". Kun on yhteinen projekti niin yhdessä käydään myös neuvolassa. Taidan kyllä tarvita häntä sinne myös muistikseni. :rolleyes:

Kaksi raskautta takana, mies muistaakseen molemmissa ollut kerran normineuvolakäynnillä mukana, vaan koska ns kuuluu asiaan että terkka tapaa myös tulevan lapsen isän, muuten on ollut vaan nt ja rakenneultrissa mukana. En ole kokenut että edes haluaisin miestä mukaan normikäynneille, kun lähinnä koskee mun painoa, vatsankasvua, virtsan tutkiminen ym, niin mitäpä mies siellä, kuulee kyllä kuulumiset sitten. Eikä miehellä mitään hinkua neuvolaan ole ollutkaan. On mun omaa aikaa ja kiva käydä itekseen. Nyt kolmas raskaus menossa ja samoilla linjoilla jatketaan.

Esikoista odotetaan.
Mies ollut mukana kolmella käynnillä; ensikäynti, sitten puolivälin jälkeen ja nyt viikolla 31 oli mukana kun allekirjoitettiin isyydentunnustus :happy:
Nyt on varattuna enää muutama käynti ennen laskettua aikaa, niin ei tule enää muille käynneille niin ei tarvi ottaa palkatonta töistä.

Ultrissa ollut aina mukana :cat:

Saiskin olla mukana, niin ois kiva! Nyt koronarajoitukset rajoittaa myös neuvola- ja ultrakäyntejä niin, että mun täytyy käydä niissä yksin, siitäkin huolimatta, että on eka lapsi tulossa. Erityisesti harmitti, kun mies ei saanut tulla rakenneultraan mukaan. :sorry:

Meillä 2 neuvolaan ja 1 ultra takana, mies ollu kaikissa mukana. Tällä viikolla seuraava neuvola, ja tossa juteltiin just, et haluaako hän tulla mukaan vai ei. Voi olla, ettei ihan kaikille seuraaville kerroille tuu mukaan.

Takaisin