Käykö puolisokin äitiysneuvolassa?

Meillä on vasta yksi neuvolakäynti takana ja mies oli mukana. On ollut myös ultrauksissa mukana molemmilla kerroilla. Tavoite on, että tulisi jatkossakin, jos vaan työaikataulut joustaa sen verran. Yleensä joustaa.

Molempien raskauksien kohdalla isä on ollut mukana ekalla käynnillä ja parilla muulla käynnillä, jos on päässyt tai viitsinyt. Ultrissa sekä sitten jos neuvolassa on ollut mahdollisuus ultrata.

On ollut aina kuin mahdollista mukana, tässä raskaudessa on ollut 2 käynnillä mukana. Töistä ei kuitenkaan neuvolan takia ole palkatonta vapaata ottanut.

Ei ole ollut mukana ja muutenkin neuvolakäynnit olen itse kokenut aika turhina. Mitään uutta tietoa ei ole tullut ja voisin kuvitella että mies tuntee olonsa ulkopuoliseksi käynneillä, kun lähinnä siellä jutellaan siitä onko ollut vaivoja ja tehdään perusmittaukset. Ei mielestäni mies jää kyllä mistään paitsi vaikkei ole ollut niissä mukana. Ultrat tietysti asia erikseen :)

Ai niin, mies ei ollut radi-ohjeistus neuvolassa mukana. Esikoinen sai influenssarokotteen samaan aikaan, niin oli siellä. Eli yhtä kertaa lukuunottamatta on ollut aina mukana.

On ollut mukana jokaisessa neuvola tapaamisessa, paitsi kahdessa lääkärin tapaamisessa sekä ihan ensimäiseen neuvolaan ei päässyt korona ohjeistuksen takia. Mieheni kokenut tärkeänä saada osallistua, esikoinen kuitenkin kyseessä :)

Esikoinen meillä niin on halunnut olla mukana. Yhden kerran oli pois kun oli mun haluama ekstrakäynti ja juteltiin mun vaivoista. Töistä on ollut pois ja korvannut tai ollut palkattomalla.

On ollut mukana kaikilla käynneillä, ollaan ainakin toistaiseksi saatu sumplittua neuvolan/ultran ajat niin, että onnistunut töiden puolesta. Mutta olen toki sanonut, että jos tuleekin joku työeste tms, niin sitten voin mennä myös yksin.

Meillä aluksi mies kulki mukana neuvolassa ja ultrissa etenkin halus olla mukana. Mutta nyt sitten marraskuusta lähtien ei ole ollut, kun neuvolasta tuli uusi ohjeistus koronan vuoksi. Toki tässä nämä muutamat käynnit on ollutkin vaan perusmittauksia, että sinällään ei ole kyllä jäänyt mistään paitsi. On kyllä sitten heti soitellut mulle, kun oon päässyt neuvolasta ja kysellyt kovasti neuvolakuulumisia :love017

Joo, puoliso on ollut mukana tähän mennessä jokaisella käynnillä vaikka kokeekin, että ei ole siellä hyödyksi. Minusta on ollut ihanaa että hän on ollut mukana, erityisesti nyt kun kyseessä on ensimmäinen raskaus. On hyvä päästä juttelemaan neuvolassa tapahtuneista asioista yhdessä. :)

Ihan mielenkiinnosta, te joiden puolisot olleet jokaisella/lähes jokaisella käynnillä mukana, kokevatko he saavansa käynneiltä jotain tai oppivansa uutta? Mulle molempian lasten isät sanoneet, etteivät välitä olla mukana, koska on turhaa, he eivät saa kuulla mitään uutta ja kokevat itsensä hölmöksi siellä. Ultrat toki asia erikseen.

Puoliso ollut joka kerta mukana, meidän esikoinen kun tulossa. Eikä ole kokenut turhauttavaksi, jaksaa herätä aamuisin vaikka on yökukkuja Me ollaan puhuttu neuvolassa paljon meidän elämästä muutenkin, kun mun raskauden alku oli aika raskas, lähipiirissä ollut sairastelua ja muutakin elämänmuutosta tapahtumassa tähän samaan rysäykseen.

Ihan mielenkiinnosta, te joiden puolisot olleet jokaisella/lähes jokaisella käynnillä mukana, kokevatko he saavansa käynneiltä jotain tai oppivansa uutta? Mulle molempian lasten isät sanoneet, etteivät välitä olla mukana, koska on turhaa, he eivät saa kuulla mitään uutta ja kokevat itsensä hölmöksi siellä. Ultrat toki asia erikseen.

Mun kokemuksen mukaan tää riippuu tosi paljon telkkarista. Meidän vakituinen th osaa ottaa miehen tosi hyvin huomioon, kyselee suoraan häneltä ajatuksia ja keskustelee miehen kanssa tätä kiinnostavista asioista. Meillä oli myös pitkään sijainen, joka taas ei yhtään osannut suhtautua siihen, että mieskin on mukana käynneillä. Ei kysynyt häneltä mitään, ei puhunut miehelle suoraan ja ylipäätään käyttäytyi vähän kuin mies ei paikalla olisikaan. Miehen viedessä yksin esikoisen omalle käynnilleen tämä th ei ollut edes kysynyt mitä miehelle kuuluu, sen sijaan oli paljon kysellyt minun asioistani. Ei mikään ihme ettei tuollaisen vastaanoton kanssa miestä paljon kiinnostanut tulla mukaan.

Ei oo ollut mukana vaikka ensimmäinen raskaus. Työt haittaavat mukaan tulemista eikä koe että olisi niin välttämätöntä. Seuraava käynti on terveystarkastus käynti ja kuulemma mies toivon mukaankin ehtisi. Näin neuvola täti asian ilmisi:angelic: ultrassa oli mukana vaikka ehkä aika hiljaisena sielläkin :happy:

Esikoista odottaessa mies oli joka neuvolakäynnillä mukana paitsi parilla käynnillä joihin ei töiden takia päässy. Keskimmäistä ja kuopusta odottaessa mies ei ollut mukana koska kumpikaan meistä ei kokenu enää tarpeelliseks miehen tulla mukaan :)

Ekassa raskaudessa puoliso oli muistaakseni lähes joka käynnillä mukana. Nyt toista odottaessa on ollut mukana kerran sekä ultrissa.

Takaisin