Käykö isä lastenneuvolassa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Meneekö lapsen kanssa neuvolaan äiti, isä vai molemmat?

Me on pidetty vähän itsestään selvänä että me käydään molemmat, jos vain mahdollista. On ollut myös kertoja joissa olen ollut vain minä. Mutta pääasiassa koitetaan järjestää että molemmat pääsee.
 
Mies on hoitanut enimmäkseen lastenneuvolat silloin jos molemmilla olisi töitä. Hänellä auto niin saanut paremmin töistä vapaaksi järjestettyä.
Mies myös ollut kaikkien lasten kanssa hoitovapaalla, joten en itse ole vapaaksi silloin ottanut.
Äitiyslomalla minä tietysti hoitanut käynnit ja mies tullut mukaan jos päässyt.
 
Minä olen hoitanut 95% neuvolakäynneistä yksin. Mies on ollut töissä. Muutamalla käynnillä mies on ollut mukana jos on sattunut juuri silloin olemaan vapaalla. Yhtään kertaa ei ole ollut niin, ettenkö minä olisi ollut paikalla.
 
Me käydään yleensä molemmat, että olen käynyt jonkun kerran myös yksin ja mies on käynyt lapsen kanssa, jos olen ollut töissä, ehkä pari kertaa.

Meillä tulee lapselle aika paljon lääkäri- ja tutkimuskäyntejä. Jos ne osuvat molempien työpäivän ajalle, mies menee mukaan, jos minulla on vapaapäivä, mennään molemmat.
 
Molemmat käytiin aluksi yhdessä. Kuitenkin mies on viime vuosina käyttänyt enemmän, koska minulla on kiireisempi työ. Sitä paitsi mies on halunnut käyttää lasta neuvolassa ja lääkärissä.
 
Mie käytän neuvolassa, olen kotona lapsen kanssa niin jotenki ois hölmöä jos mies joutuisi ottamaan vapaata töistä sen vuoksi. Joskus jos sattunut vapaapäivä niin ollut kyllä mukana.
 
Mies on käynyt kolmen lapsen aikana ehkä pari, kolme kertaa lapsien neuvoloissa, hänellä sellainen työaika että mahdotonta sopia aikoja ellei ole lomalla.
 
Minä olen hoitanut neuvolat ja mies hammaslääkärit. Neuvola-ajat olivat/ovat edelleen niin kiven alla, että ajat ovat aina niin myöhään aamupäivällä tai keskellä päivää, ettei työssä käyvä mies niihin pääse.
 
Minä käyn yleensä, koska mies on reissuhommissa lähes aina. Lääkärineuvoloihin yrittää aina kuitenkin päästä mukaan.
 
Takaisin
Top