Kävitkö varhaisultrassa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Toiset pääsee neuvolan kautta, toiset maksaa omastaan, toiset jättää väliin. Miten sinä? Kävitkö varhaisultrassa? Voit myös kertoa miksi kävit tai et käynyt.

Me ei käyty. Päädyttiin siihen että sille rahalle on parempaakin käyttöä ja ehkä sitä ei osannut olla liian huolissaan jotta olisi ollut pakko saada varmistus. :)
 
Meiän kaupungissa on se plussaa, että kaupunki tarjoaa neuvolassa ilmaisen ar-ultran! :) eli olen käynyt kaikilla neljällä kerralla. :Heartred en ehkä kustantaisi ultraa ite, jos tätä järjestelyä ei olisi.
 
Olen nyt käynyt 3 kertaa uä. Ensimmäisellä kerralla tarkasteltiin viikkoja ja kävin ihan terveyskeskuksessa ja tämän maksoin itse, oisko maksanut 10. Kaksi muuta kuului asiaan, joten ne on käynyt sitten sairaalassa. Nyt nähdäänkin seuraavan kerran vauvan kanssa toivon mukaan livenä. En jotenkin koe tarpeelliseksi mennä yksityiselle enää tässä kohtaa.
 
Kävin ensimmäisessä raskaudessa yksityisellä, koska minun annettiin ymmärtää, että sinne kuuluu tulla alkuraskauden ultraan, koska raskaus on alkanut siellä. Toisessa raskaudessa jätin väliin, koska ei se alkuraskauden ultra vaikuta raskauteen mitenkään, turhaa rahanmenoa.
 
Me ei koettu tarpeelliseksi käydä varhaisultrassa; en oikein tiennyt, miksi olisi pitänyt. Päätin jättää asian kohtalon huomaan. En toki olisi kieltäytynyt, jos olisi ilmaiseksi tyrkytetty. :angelic:
 
Kävin varhaisultrassa rv 4,5,7,8 ja rv 10, koska takana 8 keskenmenoa peräkkäin joten vauvan kehitystä seurattiin tarkkaan. Julkisella nämä ultrat joten ei tarvinut maksaa.

Hienoa kuulla että raskautta seurattiin noin tarkasti! Surku että se johtui noin monesta keskenmenosta. :sad001 Voin kuvitella että niiden jälkeen ei ole ollut mitenkään luottavainen olo. Ihanaa että viimein raskaus on kestänyt ja pian on varmaan vauva sylissä ellei ole jo. :Heartred
 
Kävin kaikissa kolmessa raskaudessa. Ihan vain oman mielenrauhani takia. Kammoksuin ajatusta että iloitsisin raskaudesta 12 viikkoa ja sitten kuulisin nt-ultrassa, että onkin tapahtunut keskeytynyt keskenmeno tai raskaus on kohdun ulkopuolinen tms.
 
No minä kuulin NT-ultrassa, että on tapahtunut keskeytynyt keskenmeno. Ei varhaisultra sitä estä. Jos raskaus on mennäkseen kesken, se myös menee kesken vaikka sitä ultrattaisiin joka päivä. Ja ultrankin jälkeen se voi mennä kesken heti seuraavana päivänä, joten ultra ei takaa mitään.

Keskeytyneen keskenmenon kokeneenakaan en aio mennä varhaisultraan jatkossakaan, koska ei se muuta mitään.
 
No minä kuulin NT-ultrassa, että on tapahtunut keskeytynyt keskenmeno. Ei varhaisultra sitä estä. Jos raskaus on mennäkseen kesken, se myös menee kesken vaikka sitä ultrattaisiin joka päivä. Ja ultrankin jälkeen se voi mennä kesken heti seuraavana päivänä, joten ultra ei takaa mitään.

Keskeytyneen keskenmenon kokeneenakaan en aio mennä varhaisultraan jatkossakaan, koska ei se muuta mitään.

Ei se muutakaan. Mutta itse halusin tietää, että alkio on oikeassa paikassa. En halunnut odottaa nt-ultraan asti tietääkseni tuon. Ja parinkin minua tutkineen gynekologin mukaan keskenmenon riski on minimaalinen sen jälkeen, kun alkion syke on havaittu. Ultra itsessään ei toki keskenmenoa estä, mutta halusin tietää, että alkio on siellä missä pitääkin ja että sen sydän lyö. Jos ei olisi lyönyt, en olisi "turhaan" odottanut viikolle 12-13 asti.

Tämä helpotti henkisesti minua. Ja niin ollen koin ultrat tarpeelliseksi ja olen iloinen, että kävin niissä.
 
Hienoa kuulla että raskautta seurattiin noin tarkasti! Surku että se johtui noin monesta keskenmenosta. :sad001 Voin kuvitella että niiden jälkeen ei ole ollut mitenkään luottavainen olo. Ihanaa että viimein raskaus on kestänyt ja pian on varmaan vauva sylissä ellei ole jo. :Heartred
Laskettuun aikaan on 11 päivää, pian on neiti sylissä 3 vuoden lapsettomuuden jälkeen:Heartred
 
En käynyt. En halunnut tuhlata siihen vähiä rahojani yksityisellä. Jos raskaus on mennäkseen kesken, niin se menee oli ultra tai ei. Jos olisi ilmaiseksi saanut, olisin käynyt.
 
Kävin ar-ultrassa, jossa tarkennettiin laskettu aika. Esikoisen raskaudessa la oli väärä epäsäännöllisen kierron vuoksi, jolloin seulonta oli väärällä viikolla ja antoi virheellisen tuloksen. Pääsin kunnalliseen ultraan.
 
Kävin ekassa yksityisellä. Koska koko raskaus oli pieni ihme, halusin varmistua että kohdussa todella kasvaa joku ja on oikeassa paikassa. Jos tulen uudelleen raskaaksi, käyn varmasti silloinkin. Ensimmäinen syntyi sektiolla, joten esim se on mielestäni tärkeää tietoa onko kiinnittynyt haavaan tai lähelle. Tällä hetkellä kierrot on niin epäsäännölliset, että myös keston arvio olisi mielekästä heti alussa.
 
Minä sain ensimmäisessä raskaudessa omaan neuvolaan ar-ultran, kun takana oli yksi km. Silloin löytyi kaksoset. Seuraavassa raskaudessa sain myös ar-ultran, koska edellinen raskaus oli geminiraskaus. Meillä saa neuvolaan helposti ultran, kun on omat laitteet ja oma erikoislääkäri. :)

Todennäköisesti en olisi yksityiselle mennyt rahan takia.
 
Kävin joo, en ois kestäny sen pahoinvoinnin keskellä odottaa ekaan neuvolaan asti :D Se ar-ultra anto niiiin paljo voimia jaksaa ku näki pienen ja sen sydämen sykkeen :)
 
Meidän neuvolan kautta pääsee ar-ultraan, mikä on mahtava juttu. :) Joten molemmista tuli käytyä.
 
Päivitin juuri artikkelin tästä aiheesta. :)

Juuri tuo tuulimunaraskaus ja kohdunulkoinen raskaus olivat itselläni osasyitä ultrassa käymiseen. En halunnut "turhaan" iloita raskaudesta viikkoja, jos sitten np-ultrassa olisikin paljastunut jotain tuollaista.
 
Kävin, ja juurikin yllä mainittujen syiden vuoksi, eli halusin varmistua, että raskaus oli oikeassa paikassa eli ei kohdunulkoinen (sykkeen löytyminen toki myös vaikutti!). Meillä oli pidempi reissu tulossa tämän jälkeen, joten en halunnut stressata reissun ajan sitä, voiko kohdunulkoinen mahdollisesti olla kyseessä. Tiesin kyllä, että se on harvinainen tilanne, mutta omaa mielenrauhaa helpotti. Mies halusi käydä myös. Tämä oli minusta asia, johon mielellään laittoi rahaa.
 
Kävin viikkojen varmistuksessa ihan alussa ja pian kontrolli, molemmat ihan julkisella. Olisin mennyt yksityiselle jos ei olisikaan onnistunut neuvolan kautta.
Jännittää juurikin kaikki mitä on mennyt lukemaan tuulimunista ja muista alun riskeistä.
Ensimmäinen kyseessä ja mukana riskitekijöitä, niin tulen ottamaan vastaan kaikki käynnit ja tuen mitä tarjotaan!
 
Takaisin
Top