Kävelitkö synnytyksen jälkeen itse lapsivuodeosastolle?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Kävelitkö synnytyksen jälkeen itse lapsivuodeosastolle? Vai siirryitkö sinne vuoteessa/pyörätuolilla? Millainen synnytys oli?
 
En kävellyt itse, sillä minulla saldona kaksi sektiota, enkä päässyt ylös sairaalavuoteesta kuin vasta synnytystä seuraavana päivänä. Eli sängyssä maaten kuskattiin osastolle.
 
1-3 kävelin itse. Alatiesynnytykset ilman ongelmia.
4. vietiin jonnekkin pidemmälle perhesiipeen kellarin kautta pyörätuolilla vauva minun sylissä. Kahvion kautta olisi päässyt oikaisemaan, mutta koronan takia halusi että kierretään. Olisin kyllä voinut ihan hyvin kävellä itsekkin, mutta sitä ei tarjottu vaihtoehdoksi. Alatiesynnytys ilman mitään ongelmia.
 
pyörryin synnytyksen jälkeen suihkussa, ja silmäkulmaan tuli vekki, joten pyörätuolilla kuljetettiin osastolle. en saanut myöskään nousta sängystä yksin tai nostella vauvaa itse ensimmäisen vuorokauden aikana, koska olin tarkkailussa aivotärähdyksen varalta.
 
Pyörätuolilla vauva sylissä kuljetettiin. Omasta mielestä olisin voinut kävellä. Olin jo käynyt suihkussa ja vointi oli hyvä. Alatiesynnytys oli.
 
Molemmilla kerroilla kävelin itse vauvaa kärräten. Normaaleja alatiesynnytyksiä molemmat.
 
Molemmilla kerroilla minut kärrättiin pyörätuolilla, koska olo oli niin kehno.
 
Esikoinen tuli maailmaan seltiolla, joten silloin mentiin sängyssä. Ylös pääsi vaivoin puoli vuorokautta sektion jälkeen. Kuopuksen synnytyksen jälkeen siirryttiin pyörätuolissa vauva sylissäni. Menetin aika paljon verta ja se taisi vaikuttaa vointiin niin että en olisi jaksanut kävellä sinne.
 
Molemmilla kerroilla vietiin pyörätuolissa vauva sylissä. Olisin voinut kävelläkin, erityisesti toisen synnytyksen jälkeen, mutta tuolin toivat ja siihen käskivät istumaan. Alatiesynnytykset ilman ongelmia.
 
Kahdella ekalla kerralla olin paljon paremmassa kunnossa. Joten niillä kerroilla kävelin hyvin itse. Toisella kerralla vielä pitkän matkan hotellille. Kolmannella kerralla menetin paljon verta ja kuumetta nousi synnytyksessä. Joten vointi oli niin paljon huonompi. Mut vietiin tuolilla sinne osastolle.
 
Ekalla kerralla pötkötin sängyssä vauva kainalossa. Kaks seuraavaa on menny p.tuolissa istuen
 
Molemmilla kerroilla työnnettiin rullatuolissa jotta sain pitää vauvaani sylissä matkan ajan.
 
Pystyin ihan hyvin liikkumaan itsekin, mutta pyörätuolilla hakivat synnytyssalista sen oloisena, ettei asiasta neuvotella. Sainpahan ihailla vauvaa matkan ajan.
 
Toisessa synnytyksessä kävelin ja se oli ihana tunne, kun esikoisen synnytys oli niin dramaattinen.

30min synnytyksen jälkeen kätilöt toivat lautasellisen syötävää ja juotavaa ja siinä nautittiin. :red-heart:
 
En. Ekalla kerralla en pystynyt edes suihkuun mennä, söngyssä vietiin. Pitkä synnytys vei voimat ja verta ja nestettä tarviin takaisinpäin itseeni. Tokalla kerralla olin pyörtyä suihkuun, pyörätuolilla kärrättiin. Kolmas tulossa, erilainen raskauden alku. Saa nähdä.
 
Takaisin
Top