kättäri vai porvoo

Mulla ei noista kummastakaan ole kokemusta, mutta itse valitsisin pienemmän sairaalan mikä normaali riskitön raskaus kyseessä :)
Pienemmässä sairaalassa saa usein henkilökohtaista ohjausta synnytyksen aikana ja tilanne rauhallisempi.
 
Mulla on kokemusta vain Kättäristä. Siellä mahdollisuus Haikaranpesään jos riskitön raskaus eli perhehuone ja oisko synnytyksessäkin enemmän vaihtoehtoja, ammeet tms. Sitä kovasti suositellaan.

Henk.koht kokemukset ei ole niin hyviä, mutta johtui täydestä sairaalasta ja mun tilanteesta ettei päästy nauttimaan noista eduista. Mulle sattuneet kätilöt eivät olleet empaattisimmasta päästä ja jäi tunne ettei mua kuunneltu. Toisaalta olen kuullut hirmuisen monelta päinvastaisen kokemuksen.

Päädyttiin viimeksi Kättäriin, koska halusin varmasti suomea puhuvan kätilön. Porvoosta olin kuullut, että joillain oli ollut vaikeuksia ymmärryksen kanssa kun siellä niin paljon ruotsinkielisiä. Tiedä sitten kuinka todellinen "uhka" tuo on. Kättärille pääsi myös helpommin katsomaan vauvaa kun tiedettiin, että meidän lähipiirissä on autottomia.

Nyt laitoin toiveeksi Naistenklinikan. Kuulemma sinnekin aletaan pikkuhiljaa ottaa rempan jälkeen myös normitapauksia.
 
Kättäriä mulle ehdotettii ku sanottiin että naistenklinikka rempassa.. mut kumminki nyt ultrat on molemmat naistenklinikalla. en tiiä kyllä vaan että miksi näin.
 
Kättäristä pelkkää hyvää sanottavaa :wink Olen ravannut siellä paljon keskenmenojen takia, sekä kun odotin tyttöämme kun meinasi syntyä etuajassa. Nyt myös tässä raskaudessa olen menossa ultraan sinne ja myöskin sitten mahdollisesti synnyttämään. Minäkin sain ensin lähetteen ultraan naistenklinikalle, vaikka pyysin ehdottomasti kättärille. Kättärillä ei kuulemma tehdä niin paljon ultria, joten jakavat niitä myös naistenklinikalle. Sain itse ainakin vaihdettua.
 
Mulla ei oo porvoon hussista kauheen lamposia muistikuvia. Katilo oli ihana mutta hoitajat oli tosi ilkeita ja karttysia. Pyysin apua imettamiseen niin hoitaja vaan tiuski. Imetyshan epaonnistu sitten taysin ja kaytin rintapumppua ja sotkin pullojen kanssa. Samoin mulle ei kerrottu etta osaston pikku keittiosta saa hakea syotavaa ja usein yot meni valvoessa ni olin sitte nalissani siella. Mies toi mulle sitte ruokaa sinne hehe. :D mutta tallapa kertaa pidan puoleni ja vaadin parempaa kohtelua. :)
 
Takaisin
Top