Käsityöt

Tuutikintytär

Jostain jotain jo tietävä
Aiotko tehdä vauvallesi jotakin odotusaikana? Neuloa, virkata, ommella, you name it.

Itse neulon paljon muutenkin, ja olen jo vuosia villasukittanut ja nututtanut kaikki mahdolliset tuttavapiirin vauvat. Kun raskaus vähän etenee, alan ehdottomasti tehdä omaa vauvaa odottamaan vähän kaikenlaista. :red-heart: Varastossa on jo yksi pieni virkattu viltti (menee esim. vaunuihin sopivasti) ja myssy+junasukka setti.

Odotan myös kuin kuuta nousevaa, että seuraava äitiyspakkaus julkaistaisiin. Aion suunnitella sen jatkeeksi erinäisiä neuleita, potkaria jne. Ompelukonekin löytyy, ja muutamat ihanat kaavat otettuna talteen...

Mutta, ihan ensimmäiseksi aion tehdä petiteknitin "selma's sleep suit", johon pieni puettaisiin jo kotiutumismatkalla. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Se on niin ihana ohje, että teen niitä luultavasti pari isompaakin kokoa, jos saan aikaiseksi.

Mä tein esikoiselle isoäidinneliöistä pienen viltin. Pitää varmaan alkaa jo hommiin jos haluaa toiselle samanlaisen 🤔🤣 Voin laittaa kuvaa yksityiselle puolelle kunhan sinne pääsen 😁

Joo, minäkin ajattelin kuvia laittaa sitten yksityiselle puolelle. 😊 Sama juttu, viltti on isoäidin neliöistä ja aika "tunnistettava".

Vaunulelun tai helistimen voisin myös virkata, niitäkin tullut lahjaksi tehtyä useampaa.

Ihana aloitus 😍 aion neuloa ainakin sukat ja lapaset. Ja luultavasti ommella jotain vaatteita, mutta tarkemmin en oo suunnitellut.

Junasukkia ja pieniä lapasia on tullut tehtyä sukulaisten ja tuttujen lapsille jo aiemmin.

Ainiin, mäkin neuloin esikoiselle sukat ja tumput synnärille mukaan. Olin vissiin ollut vähän hätänen saamaan ne valmiiksi, kun olisi mahtunut ehkä nukelle vaan 🤣 Vanhemmat sukulaiset neulonut sukkia, paitoja, pipoja yms esikoiselle, niin ehkä jätän nyt itse yrittämättä niitä lisää 😁

Mä oon tosi huono käsitöissä, mutta en tiedä, ois kyllä kiva jotain tehdä... makramea osaan jotenkuten niin jos ei muuta niin ehkä joku koriste xD ehkä sit varsinaiset vaatteet jätän isoäideille kuin heillä molemmilla kauheet neuloosit😅

Mä en osaa mitään 😅 Mummi onneksi neuloi esikoiselle vaikka mitä, varmaan uusi tulokas saa sieltä myös

@Trieste jos makrame sujuu, niin virkkaus saattas kyl kanssa luonnistua! Ainakin omasta mielestä makrame on vaikeampaa. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Tuo on ihanaa, että on lähipiirissä neuloosilaisia. :red-heart: Vauvan vaatteet, ja varsinkin asusteet, tulee niin nopeasti valmiiksi - ja ne ovat niin söpöjäkin!

Ihanaa, täälläkin alkaa tämä syksyn neulehuuma nostelemaan päätään! Mulla on taaperon pitsineuleinen villapaita vielä työn alla ja sitten ehkä uskaltaa vauvalle alkaa neulomaan. Mies suunnitteli ostavansa mulle pitkään kaivatun neule/laiskanlinnan olohuoneen nurkkaan, siinä on sitten mukava imettääkin ja valvoa pienempien kanssa flunssaisia öitä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Ihana keskustelun avaus! Ois kyllä ihana neuloa jotain, mutta en uskalla aloittaa liian aikaisin ettei sitten neuletyö muutu surutyöksi 🥹 Ois ihana nähdä kuvia salaisella puolella siitä mitä neulotte/ootte neulonu/aiotte neuloa ja ehkä niistä inspiroitua ☺️✨

Takaisin