Käsityöt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M3tti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

M3tti

Jostain jotain jo tietävä
Onko täällä muita jotka on innostuneet käsitöistä? Oon jo innoissaan virkkaamassa vauvalle vilttiä isoäidin neliöistä.

Lisäksi meinaan virkata pupuhelistimen ja norsuja vaunuihin.

Ois hauska jakaa kivoja ja söpöjä käsitöitä/ohjeita.

Liitteet

• IMG_4576.jpeg
    IMG_4576.jpeg
    2.2 MB · Katsottu: 9
Mulla on vahva ikineuloosi. Aattelin odottaa kuitenkin jonnekin raskauden puoliväliin saakka ennen kun alan mitään tekemään, koska olen niin skeptinen edelleen sen suhteen, että onko meille todella tulossa vauva :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä yksi virkkaaja. :smiling-eyes: Mulla on kaksi kassia ja torkkupeitto kesken tälläkin hetkellä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mut täytyisi uudelle pienelle ihmiselle tehdä oma pieni peitto. Kolmivuotiaalla on rakas tärkeä unipeitto, niin toki täytyy suoda pikkuisellekin sellainen. Kuvia voin myös pistää, jos jokin niistä valmistuu.
Mummuni vanha ompelukone löytyy vaatehuoneen nurkasta. Se on hyvä ja kestävä, kun hän teki aikanaan myös vaatturinkin hommia. Omaa inspiraatiota odotellessa.
Muuten tykkään kovasti paju- ja risutöistä. Kransseja ja pannunalustoja olen tehnyt viime vuosina, mutta ehkä jonain päivänä jotain isompaakin.

Täällä kans yks joka rakastaa käsitöitä ja innostuu helposti. Projekteja on useampi kymmen keskeneräisenä tosin 😅 halu olis alottaa taas joku projekti, mutta pitäisi varmaan saada edellisiä valmiiksi ennen.

Tein esikoiselle tuon norsuvaunulelun, se oli kyllä kiva tehdä! Rakastan käsitöitä, mutta voi olla että uudelle tulokkaalle ei kannata sellaisia tehdä. Sen sijaan 3v lapsi tarttisi villasukat, mutta kun ei sellaisia ole ihan yhtä söpöä tehdä kuin minivillasukkia.

No ehkä voisin tehdä sen turvalonkeron, kun myös tuo 3v tykkää mustekaloista. Voisi olla vaikka molemmille omat. Sitä paitsi halusin jo viimeksi tehdä tämän, mutta en sitten jaksanut.

Mä oon semmonen sarja aloittaja, mut projektit jää yleensä viimeistelyä vaille 😅 Ompelu jutut varsinkin jää kesken. Esikoisen ajoilta on edelleen kaapissa muuten valmiita pieniä vaatteita, mut nepparit uupuu. Bongasin ne tässä kaapin kätköistä, mut ne oli jo tälle toiselle jo pieniä siinä vaiheessa. Että jos ne sitten saa tän kolmannen käyttöön vihdoin 😏

Neulomishommissa oon myös vähän innostuja, lasten koissa onneksi usein innostus riittää loppuunkin asti, aikuisille löytyis useempi pariton sukka ja lapanen - mut jos on todellinen tarve just nyt meiningillä niin saan yleensä nopeesti valmiiksi. Just nyt puikoilla on siskon kaksosille villasukat ja mun esikoiselle lapaset ja nyt teen niitä aina inspiraatio järkässä, katotaan mitkä tulee eka valmiiksi 😄

Mä oon semmonen sarja aloittaja, mut projektit jää yleensä viimeistelyä vaille 😅 Ompelu jutut varsinkin jää kesken. Esikoisen ajoilta on edelleen kaapissa muuten valmiita pieniä vaatteita, mut nepparit uupuu. Bongasin ne tässä kaapin kätköistä, mut ne oli jo tälle toiselle jo pieniä siinä vaiheessa. Että jos ne sitten saa tän kolmannen käyttöön vihdoin 😏

Neulomishommissa oon myös vähän innostuja, lasten koissa onneksi usein innostus riittää loppuunkin asti, aikuisille löytyis useempi pariton sukka ja lapanen - mut jos on todellinen tarve just nyt meiningillä niin saan yleensä nopeesti valmiiksi. Just nyt puikoilla on siskon kaksosille villasukat ja mun esikoiselle lapaset ja nyt teen niitä aina inspiraatio järkässä, katotaan mitkä tulee eka valmiiksi 😄
Näitten pienten tavaroissa on just kiva ku ne saa valmiiksi melkein heti. Ihan eri kaliberia tehä itelle villapaita kuin sellanen ihan pikkunen myssy. Mulla villapaidat tahtoo olla sellasia mitä teen vuoden ajan 😂

Täällä ilmoittautuu myös käsityöihminen. Olen ostanut jo pari vuotta sitten söpön monivärisen langan josta haluaisin tehdä jotain pienelle ihmiselle. Mutta olen myös vielä aika skeptinen sen suhteen tuleeko meille todella vauva, että en vielä uskalla aloittaa. Ehkä sitten parin kuukauden päästä. Laitan kuvia, jos/kun saan jotain aloitettua.

Mulla on jo vuosikymmenien (!) edestä kankaita ja lankoja, joille oon epätoivoisesti yrittänyt keksiä käyttöä, ja nythän se käyttäjä kasvaa mahassa (ainakin toivottavasti!!) Nyt pitäisi vaan löytää ne täydelliset kaavat ja ohjeet, joilla saisi materiaalit muutettua pikkuvaatteiksi... Yhdestä pitkään hillotusta trikoosta teen kyllä raskausmekon, kunhan alkaa olla tarve.

Onpa kiva kun on paljon käsityöihmisiä! Mulla myös on ikineuloosi ja kiva olisi jotain pientä ommellakin. Vähän oon malleja ja kaavoja jo sillä silmällä tutkaillu 😁 Seuraavaksi kai lanka- ja kangasostoksille 😊

En osaa oikein päättää minkälaisen viltin teen
Toinen versio on tällänen missä on erilaisia tilkkuja. Tätä on ainakin jännempi tehä.
IMG_4617.jpeg

Toisessa versiossa teen pelkkiä näitä ristitilkkuja
IMG_4618.jpeg

En osaa oikein päättää minkälaisen viltin teen
Toinen versio on tällänen missä on erilaisia tilkkuja. Tätä on ainakin jännempi tehä.
View attachment 137237

Toisessa versiossa teen pelkkiä näitä ristitilkkuja
View attachment 137238
Minusta ehkä tuo missä on erilaisia tilkkuja on hienompi. Haluaisin kans tehdä tällaisen tilkkutäkin, mutta aina kun olen aloittanut olen tuskastunut siihen, että tilkuista tulee niin eri kokoisia. 😅 Sinulla on hienoja tasakokoisia.

Mun äiti neuloo myös paljon, ja tässä kun näin vanhempia hiljattain äiti harmitteli miten on inspiraatio ihan hukassa eikä oikein neulomiset kiinnosta 😬 Piti pinnistellä, etten sanonut että eiköhän kohta löydy motivaatiota taas.. 😂🙊 Äiti ois varmasti jäänyt siis miettimään sitä ja todennäköisesti aavistellu jotain 😆

Takaisin