Käsityöt, askartelu ja sisustus

Haluaisin tehdä itse tuttinauhan. Mistä niitä siihen sopivia rinkuloita löytyis? Niitä pyyhekoukuistakin tuttuja klipsuja myydään varmaan jossain kangaskaupassa, tyyliin Eurokankaassa?
 
Haluaisin tehdä itse tuttinauhan. Mistä niitä siihen sopivia rinkuloita löytyis? Niitä pyyhekoukuistakin tuttuja klipsuja myydään varmaan jossain kangaskaupassa, tyyliin Eurokankaassa?

Olen tehnyt itselleni avainnauhan töihin ja siihen löytyi tarvikkeita hyvin pitkälti ihan prisman askarteluhyllyltä ja sitten erikoisemmat helmet pienemmistä askartelu liikkeistä.

Kannattaa siis tsekata prismasta :)
 
Itse aloitin skräppikirja sillä itselläni ei ole yhtän kuvaa lapsuudesta kaikki on äitini varastoissa,Myös olen virkkanut pupu pehmolelun ja nyt mietin että pitäiskö peitta alkaa virkamaan yksi on jo virkattuna mutta toisenkin voisi tehä. :happy:
 
Marce, tosi hienoja! Onko sulla joku ohje vai ootko itse luonut mallin? Kiinnostaisi itsekin ommella, mutta mulla ei esim oo saumuria, onko paha?
 
Bodyt on paapiin kaavakirjasta ja puvut on ottobren kasvoilla. Eiköhän ne onnistu ihan perus ompelukoneella. Itsellä on saumuri käytössä. Alkuun vaan meinas hermot mennä kun ei yhtään tiennyt miten noi kanttaukset kannattaa tehdä. Muilta osin kyllä sujui nopeasti. Vielä kun saa aikaiseksi laittaa nepit. Ne kyllä tuli jo viime perjantaina postista, mä en oo jaksanut tehdä asian eteen mitään.

On aika mennyt lasten huoneiden järjestämiseen. Nyt ois vauvalle oma vaatekaappi. Hoitopöydässä juuri käytössä olevia ja vaatekaapissa ulkovaatteet sekä seuraavan koon vaatteet. Tai näin ois tarkotus tehdä.
 
Onpa ihania marce! Mahtava kun on taitoja tehdä itse vauvalle vaatetta :)
 
On kyllä upeita!! Mä niin ihailen ihmisiä joilta löytyy taitoa tehdä itse vaatteita :) oli se sitten ompelemalla, neulomalla tai virkaten tai miten vaan!
Mulle käsityöopettaja ala-asteella sanoi, että mun pitäis ehdottomasti vaan mennä puutyötunneille, koska käsityöt ei vaan luonnistu.. Väkisin menin käsityötunneille ja rimaa hipoen pääsin hyväksytysti läpi :D
Mutta sittemmin olen opetellut neulomaan ja alan olla aika tyytyväinen omiin tekeleisiin! Käsityöopettaja ei varmaan uskois, että tänä päivänä onnistuu sukat ja hanskat ja paidat ja mekot ja sun muut kun silloin aikoinaan mun paras suoritus oli noin 10 senttinen reikäinen säärystin! Yksi säärystin. En saanut koskaan paria aikaiseksi :D Ja eilen opettelin YouTuben avulla virkkaamaan isoäidinneliöitä enkä ainakaan vielä oo luovuttanut :D
Ja nyt ajattelin haastaa itseni ja neuloa pikkuiselle kastemekon!! Novitan arkistosta löytyi suht helposti tulkittava ohje ja ajattelin yrittää :) Pitää ehkä varuilta hankkia joku plan B jos tää mun kunnianhimoinen tavoite ei täysin onnistukkaan :D
 
3a48dd23b4ede6bec8f32ca613e276e4

Mä neuloin elämäni ekan villahaalarin. Ei se täydellinen ole mutta niin rakkaudella tehty :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Haluaisin tehdä itse tuttinauhan. Mistä niitä siihen sopivia rinkuloita löytyis? Niitä pyyhekoukuistakin tuttuja klipsuja myydään varmaan jossain kangaskaupassa, tyyliin Eurokankaassa?

Voi olla että teit jo ostokset kun tästä on jonkun aikaa. ImageUploadedByVau Foorumi1535268813.394438.jpg

Itse tilasin pikkumurusta materiaalit tuttinauhoihin. Nimi vielä sutattuna kun en halua sitä paljastaa! :)
 
Voi olla että teit jo ostokset kun tästä on jonkun aikaa. View attachment 71980

Itse tilasin pikkumurusta materiaalit tuttinauhoihin. Nimi vielä sutattuna kun en halua sitä paljastaa! :)

Oi, onpa kauniita :) En ole vielä ehtinyt tuttinauha-asiaa edistää kun on ollut niin paljon muuta. Täytyypä piipahtaa pikkumurussa :wink
 
Vauvajuttuja en taida ennättää ommella tai neuloa tällä kertaa, mutta tarvis pikkuhiljaa alkaa raivata tilaa vauvan vaatteille, mutta mistä???? Onks kellään muulla sama tilanne?
 
Mulla pienimmät ne ekat vaatteet hoitopöydän laatikossa, seuraava koko omassa vaatekaapissa yhdellä hyllyllä ja siitä seuraavaa kokoa vetoketjullisessa kestokassissa odottamassa:p
 
Takaisin
Top