Käsityöihmiset?

san_ san

Näppärä viestien naputtelija
Joulukuiset 2023
Eli mitä kaikkea ootte meinanneet vauvalle itse tehdä: neulomalla, virkkaamalla tai ompelemalla?
 
Itsellä nyt työn alla pitkän neulontatauon jälkeen vastasyntyneen koossa pipo pelkällä suoralla neuleella. ❤
 
Välillä tulee neulottua, ja haluaisin kyllä jotain tulokkaalle jossain välissä tehdä. En tosin ole päättänyt vielä että mitä, ja kesällä vaan neulomisfiilis on aina tipotiessään :grin Pitää katsoa sitten syksymmällä, mutta onneksi neulomukset on niin pieniä, että noin myöhemminkin kerkee.
 
Ihana keskustelunaloitus! Ois kiva nähdä myös kuva sitten kun tulee valmista?

Mulla on myös taukoa viime kerrasta kertynyt. Ajattelin heti että jotain olisi kivaa tehdä vauvalle ja mietin olisiko jotain sellaista, joka saattais jäädä muistoksi ja uuteen käyttöön vielä vauvavuoden jälkeenkin. :) Oon sitten alkanut virkkaamaan pientä vauvan tilkkupeittoa.

Tilkuissa on tällaiset symppikset nallen naamat, ohjeesta poiketen mulla on lankana Novitan Merino 4PLY ja värit hieman maanläheisemmät: https://www.meillakotona.fi/artikkelit/virkattu-nallepeitto
 
mulla nyt tosiaan pipo päättelyy vaille valmis kattoo jos muistan kuvan laittaa kun on päätelty :)
 
Mä olen ennen virallista yrityksen alkamista neulonut vauvalle toukkapussin ja tuubivillasukat. Olen myös ommellut muutamia vaatteita, mutta suurin into on siitä lähtenyt kun kirppikseltä saa tosi hyviä vaatteita paljon halvemmalla. Koetan jossain kohtaa ottaa kuvia ainakin noista neulotuista!

Suunnitelmissa olis kans tehdä joku pieni merinovillapipo vauvalle kun syntyy talvella, ohjeeksi harkitsin tätä virkkausohjetta.
 
Ihana alotus! Täällä LA marraskuussa ja palaan tähän aiheeseen paremmin syksyllä 🥰 Nyt tehtynä sekä vaaleenpunaset että vaaleensiniset pikkuruiset junasukat 🤗
 
Ostin merinovillalankoja, joista ajattelin neuloa sukat ja pipon. Yhden sukan sain valmiiksi, mutta kesä kummasti latistaa käsityöfiilikset.

Haluaisin virkata tai neuloa peiton, mutta mikään ohje ei ole ollut tarpeeksi yksinkertainen, että olisin innostunut siitä.

En osaa lukea käsityöohjeita kovin hyvin. Videoista on ollut enemmän apua.
 
Ostin merinovillalankoja, joista ajattelin neuloa sukat ja pipon. Yhden sukan sain valmiiksi, mutta kesä kummasti latistaa käsityöfiilikset.

Haluaisin virkata tai neuloa peiton, mutta mikään ohje ei ole ollut tarpeeksi yksinkertainen, että olisin innostunut siitä.

En osaa lukea käsityöohjeita kovin hyvin. Videoista on ollut
Asutko missäpäin, olisiko sielläpäin marttakerhoa. Niissä yleensä joku joka mielellään neuvoo jos kirjalliset ohjeet on hebreaa.
 
Mä innostun aina välillä neulomaan tai virkkaamaan. Olisi kiva jotkut sukat ja pipo ainakin tehdä. Ja jonkinlainen söpö vauvan peitto olis ihana projekti 🥰
 
Mä oon ihaillut monta vauvan peitto-ohjetta mutta toisaalta oon kans aivan ihastunut Finlaysonin elefanttipeittoon, joten on vielä ilmassa että teenkö peiton vai ostanko sellaisen kuitenkin valmiina – riippuu varmaan siitä että kuinka kiire muiden projektien kanssa tulee 😄
 
Itsellä tehtynä yhdet junansukat, jotka ehkä vähän isot. Joten nyt tekeillä kahdet pienemmät.
Myöskin tekeillä viltti 'prism blanket' ohjeella kahdesta eri hobbiin ohuesta puuvilla langasta, mutta saa nähdä tuleeko tuo koskaan valmiiksi. 😅
Muse- haalarin kaavat leikattuina ja nippu kankaita valmiina ja tilattuna, kun vaan saisi aikaiseksi leikellä ja aloittaa itse ompelua. 🙃
 
Mulla on kans junasukat tekeillä! Olin jo melkein saanut toisen sukan valmiiksi, kun tulin lopulta siihen tulokseen, että se on ihan liian iso ja sopis ehkä eskari-ikäselle 🤣 Ei oikein se paras malli enää siihen ikään niin purkuun meni. Ei oikein meinaa hahmottaa, minkä kokoinen jalka vauvalla on, mutta nyt sitten uusi yritys ja näyttää ehkä vähän paremmalta.
 
Mulla on kans junasukat tekeillä! Olin jo melkein saanut toisen sukan valmiiksi, kun tulin lopulta siihen tulokseen, että se on ihan liian iso ja sopis ehkä eskari-ikäselle 🤣 Ei oikein se paras malli enää siihen ikään niin purkuun meni. Ei oikein meinaa hahmottaa, minkä kokoinen jalka vauvalla on, mutta nyt sitten uusi yritys ja näyttää ehkä vähän paremmalta.
Muistan tuon samaisen hahmotushankaluuden viime syksyltä. Meillä pojan ( 3.6kg) jalka oli heti synnyttyä noin tulitikkulaatikin pitkän sivun mittainen. Vaihdoin neulomuksen ohuempaan lankaan ja puikkoihin, joka helpotti...
 
Mulla on kans junasukat tekeillä! Olin jo melkein saanut toisen sukan valmiiksi, kun tulin lopulta siihen tulokseen, että se on ihan liian iso ja sopis ehkä eskari-ikäselle 🤣 Ei oikein se paras malli enää siihen ikään niin purkuun meni. Ei oikein meinaa hahmottaa, minkä kokoinen jalka vauvalla on, mutta nyt sitten uusi yritys ja näyttää ehkä vähän paremmalta.
Ite tein ensimmäisen parin 3mm puikoilla Novitan majakkasaari langasta ja nyt tekeillä 2,5mm puikoilla Opalista ja hjertegarnin sockwoolista. Ihan selkeästi tulee kyllä pienempää. :tears:
 
Takaisin
Top