Käsitöitä vauvalle

Minä jotenkin kuvittelin että loppumattomista lanka varastoista löytyy sopivia lankoja, mutta eihän nyt sentään:D uusia lankoja tilaukseen ja odotan jo sormet syyhyten että pääsisin aloittamaan haalarin neulomisen ♡
 
Täällä yks käsityöihminen, ennen neuloinkin mutta nykyään pääpaino ompelussa. Vaatteita tulee tehtyä esikoiselle, välillä myös itselle. Innolla odotan että saa alkaa ompelemaan taas ihan pikku vaatteita! :Heartred
 
Pakko myöntää, etten edelliselle neulonut tai ommellut mitään. Ei oikein taitoa ole isompaa tehdä. Villasukat osaisin tehdä mutta niidenkin tekeminen jäi aikoinaan. Saa nähdä oisko nyt innostusta.
 
Yhden bodyn ompelin. Paljon ei vielä uskalla ja toki esikon vaatteita tallella. Jos on tyttö, hurahdan varmaan pinkkiin ja kukkakuoseihin.
 
Jos me saatais tyttö niin ompelisin varmaan yli-isoja rusettipantoja ja kaikkia röyhelömekkoja vaikka ne ei varmaan kovin käytännöllisiä ihan pikkuisella olekaan. Pojalle olis säästössä itsetehtyjä jumpsuitteja ym. Alotin ompelun vähän ennen esikoisen syntymää, reilussa vuodessa on tullut mukavasti varmuutta ompelukoneen kanssa ja saumurikin tutuksi. Vielä kun löytyis ompeluaikaa!
 
Olen sekä ompelu- että neulontahullu (ja kehrään itse lankani), mutta en ole vielä uskaltanut aloittaa. Ehkä sitten elokuussa, kun ensimmäinen kolmannes on takana.
 
Mä olen innostunut neulomisesta ja etenkin virkkaamisesta viime aikoina. Ajattelin kyllä tehdä tälle pikkuiselle jotain, sitten kun on eka ultra käytynä. Jos sitten sattuisikin jotain, niin voin lahjoittaa ne käsityöt hyväntekeväisyyteen. Garnstudios:lla on ainakin tosi paljon kaikkia kivoja neulonta- ja virkkausohjeita, myös suomeksi :)
 
Esikoiselle neuloin sukkia ja myssyä, ne vielä tallessa. Kesken jäi sinappikaasu-makuupussi ja luurankobody neulomuksista, taidan jatkaa ne loppuun. En kerennyt virallisesti jäädä äitiyslomalle, kun poika syntyi 32+6, sairaalassa neuloin toukkapussin ja jotain muuta makoillessa.
 
Esikoiselle tuli neulottua paljon ja vähän ommeltua. Nyt luulen että samoilla mennään, ei ole aikaa istua tekemässä käsitöitä. :D
 
Esikoiselle on tehty peitto mummon neliöistä ja sitä laajennan nyt. Seuraavalle sit varmaan myös peitto. Virkkuukoukku ja lanka voisi olla suurempi / paksumpaa niin saisin nopeammin tehty. Lanka pitäisi päättää ja voisi tehdä jotain muuta kuin neliöitä!

Ihanaa on käsitöitä tehdä kun niille on aikaa
 
Esikoiselle tein semmosen mustekalan, ja meinasin peittoa tai sukkia mutta niitä tulikin niin paljon lahjaksi ettei enää kehdannut kaapin täytteeksi tehdä. Ai niin, ompelin myös ohuen unipussin ihan ite :) Ois kyllä ihana jotain neuloa tällä kertaa. Syksyllä tulee yleensä se neulomisinnostus ku ilmat viilenee, jospa sitten keksis jotain kivaa.
 
Mä tykkään ommella vaatteita ja muita vauvan tarvikkeita. Mutta aikaa ei ole siihen tällä hetkellä lapsien ja työn ohella, mutta varmasti lähempänä laskettua aikaa rupee ompelukone surisemaan, lakanoita, päiväpeitto, vaipanvaihto alustaan uusi päällinen, joku ihana leikkimatto. Ja kuosi sit fiiliksen mukaan :) katotaan nii mitää saa aikaseks :D
 
Neulominen myös ihan kivaa mutta mummo tekee yleensä sukat yms niin ei tuu sitten itellä väsättyä. Ja kivat mulla kaapissa odottelee vanhemmilta lapsilta.
 
Oi, tuo pätkis näyttää niin hauskalta :happy: Siitäpä sitten prokkista talvikuukausiksi :woot:
 
Takaisin
Top