Laura_: On varmana ollut työ, mutta on se sen arvosta, kun sit pitää sen suvussa vaikka. Mäkin oon kasaillu hirveästi lankoja ym. projekteiks asti ja kunhan täs jo pääsis niitä alottaa ja tää talokin ois mallillaan :) Eli tekemistä riittäs ihan jo kodin laitossa.
Ota ihmeessä mitat, paljonko kangasta menis, jos vuoraisit kokonaan + ekstasentit - tai sit jos haluut vuorata vaan muut paitsi verkkokankaan, niin ota niille kohdille jotka haluat vuorata mitat + ekstrasentit.
Mun pitäs kaikenlaista alotella ja miehellekin pitäs neuloa uudet villasukat, kun meni pesemään ne meidän seurustelun alkuaikana tekemäni sukat hieman "väärin" ja lopputuloksena harmaat sukat oli ihan mustassa nukassa ja mulle sopivat. Noh.. eikun uudet vääntämään, kun sillähän ne jalat aina palelee, ei mulla lämminverisellä.
Lapselle ostin jostain syystä vihreetä villalankaa.. pitänee neuloa siitä vaikka villanen päiväpeitto kehtoon/vastaavaa. :)
Meidän teema lapsen huoneen väreiksi on sammalenvihreä, norsunluunvalkoinen ja kultaiset ohuet raidat ja raamit seinään. Raamien sisään tulee sitten vastakotiutuneen lapsen kultaiset jalan- ja kädenjäljet. Ne saa sellasella turvallisella värillä tehtyä, kyselin jo maalikaupasta et onko mahdollista. Tietenkin siihen tulee sit nimi alle/päälle. Ja jos myöhemmin tulee lisää suvunlisäystä, niin sit niille tulee sinne raamit ja niihin sama kuvio kanssa. :) Huoneeseen tulee kaikenlaisia huonekaluja ja kaikki on maalattu vihreällä päämääräsesti. Kuitenkin verhot on valkoset ja sisustuksessa on vihreän lisäksi myös valkosta ja kultaa kruunaamassa kaiken. Ja riippuen siitä onko asustelija tyttö vai poika, niin lisäilee jotain ekstraa pinkkiä tai sinistä. ^^
Sit aattelin tehdä sellasen leikkialusen/hoitoalusen/kantokopan mustista kankaista - toinen puoli fleeceä ja toinen veden ja lian kestävää kangasta ja välissä pehmennystä. Ehkä kantoliinankin vois jostain kankaista taikoa, mut kun tuli hankittua jo vauvankantoreppukin, niin en nyt tiiä jaksaako välttämättä alkaa vääntämään.
Lähinnä vois alkaa keskittymään joihinkin pitkäaikasiin projekteihin, kuten virkkuutöihin. Niiden työstö kestää aina pitkään. Viimeks kun tein mekon itelleni, se kesti kolme vuotta tehdä, vuorata ja laittaa napit. Tähän uuteen kämppään riittäs kyllä tekemistä: Pitäs virkata verhoja vaikka minkä sortin ikkunoihin, päiväpeittoja, sohvien suojia, pöytäliinoja, mattoja ym. Huhhuh! Mut lapsellekin vois toki virkkailla jotain kivaa...?!