Käsitöitä pikkuruiselle

Hanzus83

Vasta-alkaja
Onko kukaan uskaltautunut tekemään vielä mitään käsitöitä pikkuiselle tulokkaalle? Itse olen nyt innostunut virkkaamisesta, postaan kuvan myöhemmin tekemästäni pehmosammakosta : ) Olisi kiva jos lisäisitte tänne kuvia ja innokkaimmille voi laittaa lisätietoja ohjeista jos haluaa jakaa.
 
mä oon vaatteita alotellu ja nyt kun nt-ultrassa tuli hyviä uutisia ja ninja jumppaa urakalla ni kunha saan lankaa inshaAllah ni jatkuu neulontaprojekti ja tietenki pitäähä mun se pinnasänkyki tehä inshaAllah :)
 
No tämmöisen kirjavan neulepaidan nyt sitten sain aikaiseksi. Ihan söpö, mutta olis se ollut kivempi yksivärisestä langasta! Malli on kyllä minusta niin ihana, että voi olla, että teenkin vielä toisen!

Napit vielä puuttuu, kun ne jotka ostin olikin liian pienet. Eikä tästä sitten tullutkaan vastasyntyneen kokoinen - tää menee vasta sitten ens keväänä. Lanka oli sen verran paksumpaa kuin ohjeessa, että siitä tuli vähän isompi.

DSC_6487.jpg

Ohje löytyy täältä: http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=b19&d_id=31&lang=fi
 
Kävin tänään hypistelemässä trikoita, löytyi muutama sellainen unisex-värinen, joita ajattelin ostaa ja viedä anopille saumurin viereen, ihan vaan vinkiksi :wink erityisesti jäi mieleen kangas, jossa oli harmaalla pohjalla valkoisia kissoja vinksin, vonksin. Itse kyllä neulon ja virkkaan ja ompelenkin kaikkea muuta, mutta vaatteiden tekemisessä en ole erityisen taitava.
 
Yritin kattella tuolta ohjeita mutta ei ne ihan tämmöselle sukkien kutojalle oo tarkotettu :sad001 mulle pitää rautalangasta vääntää että montako silmukkaa ja montako kerrosta ja mitä ja minne


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä aloitin tekemään tilkkupeittoa, kun aloin haaveilemaan toisesta lapsesta. Siitä on jo meilkein kolme vuotta aikaa, joten tilkut on valmiina. Täytyy enää yhdistellä tillkut toisiinsa. Oon tehny monet pienet sukat ja lapaset, mutta ne on aina menneet veljen tytöille. Ehkä täksi jouluksi saan viimein tehdä omalle vauvalleni jotain ihanan pehmoista ja lämmintä :Heartred
 
No tossa onki jo melko selkeet ohjeet. Katoin jotain huppatakkia joka alko sillä tyyliin että "tee etuosa, sen jälkeen takaosa" niinku häh? :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Netistä löytyy hyvin myös ohjevideoita. Itse ainakin joudun niitä välillä katselemaan. Nyt on eka lahje puvusta melkein tehty. :p
 
juu garnstudiolla on tosi selkeitä ohjeet ja ne videot auttaa kans paljon. mulla äipän huivikauluspusero tekeillä, neidin housuist puuttuu toinen lahje ja sit pitäs viel jotai neuloa hänelle ja kaverin tulevalle vauvalle, hän ku tykkää mun nutuista ni lupauduin neulomaa takin ja housut sekä makuupussin. tekemistä riittää syksyksi ja alkutalveksi kunha langat saan inshaAllah. esikolleki pitäs villapaita varmaa talveks neuloa ja sukat mikäli hän haluaa vaan.
 
Sukat, tumput ja myssy ainakin.
Nyt teen keinutuoliin mattoa ja sitten olisi tarkotus tehdä vielä torkkupeitto :)
Sitten villahousut ja paita :)
Löysin myös kivan ohjeen kuinka tehdä itse mobile.
Laitan kuvia sitten kun valmistuu.
Muutimme vasta ja yhdestä huoneesta on tarkoitus rempata pikkuiselle oma huone :)
Tekemistä riittää, mutta mikäs sen mukavampaa kuin oottaa töiden jälkeen aurinkoa ja kutoa :)
Vesisateella ja illalla riittää sitten sisällä puuhaa tapetinpoistossa jne :)
 
Ihania tuo villapaita ja body mistä on kuvat. On se niin kiva antaa pikkuiselle jotain mitä on itse tehnyt äiti keskittyy enemmän vaatteiden kutomiseen niin mä voin täyttää vauvan sängyn erilaisilla virkatuilla eläimillä. YouTubesta löytyy myös ihan loistavia ohjeita, lähinnä englanninkielisiä olen itse katsonut.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nup mäkin olisin halunnu tehdä, mutta en yksinkertaisesti ymmärtänyt ohjetta :sad001
En ymmärtänyt miten tuo "nauhan reikäkerros" neulotaan. Pidemmälle en edes lukenut kun alkoi ärsyttää.. Mur!!
Yritän etsiä ohjetta, jossa neulotaan housut kahdesta kappaleesta. Eli kappaleet ommellaan keskietu-ja takasaumasta yhteen ja sitten haaroista.
Mutta ei löydy! Nyt on vissiin kaikenmaailman suljetut neuleet ja raglan-kavennukset muodissa. Menee hermo!!!!! Ei tällainen keskinkertainen neuloja osaa sellaisia!!!!!!!!!
 
Dropsin sivuilla oli paljo villisten ohjeita. Ootko jo katsonu sieltä?

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
Viimeksi olen neulonut ala-asteella, mutta hyvin se mieliin palautui kun aloin tekemään pikkuiselle peittoa! Puikoissa se on vielä, pituutta on vasta n. 20cm joten valmiiseen on vielä matkaa. Tosin en yhtään muista miten työ päätellään, mutta kiikutan sen sitten vaikka mummolle :)
 
Katsoin, mutta ne on kaikki juuri noita suljettuna neuleina tehtäviä. Nykyään ei vissiin enää neulota perinteisesti kappaleita, jotka ommellaan yhteen, vaan pyritään tekemään yhtenä neuleena. Koulun käsityötunneilla ei opetettu näitä, ja mä en siis osaa!!
Ei kai siinä auta, kun opetella. Onhan tässä yöt aikaa :wink :wink
 
Takaisin
Top