kärryt!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Miilo

Sanaisen arkkunsa ammentaja
tää on aika aikaista mutta mepä tilattiin kärryt! anoppi ja appi lupasivat maksaa niin enhän mä ole malttanut olla ettimättä niitä kivoja :)
eilen sit löysin mieleiset, jotka kaiken lisäksi ovat toukokuun alennuksessa! hyvä tuuri!
laitan tohon linkin jos teitä kiinnostaa käydä kattomassa millaset tulee:
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2561

meillä on sit saadut matkarattaat, joihin kuuluu kaukalo ja autoon laitettava telakka.

Kuulostaa ja näyttää hyviltä. [:)] Vielä miettisin että tarviitteko heittoaisaa, näissä sitä ei kait oot. Riippuu tietenkin missä asutte. Me asutaan maalla ja lähellä (missä vaunuilen) on tuulisia peltoja. Meillä heittoaisa oli ihan ehdoton juuri sen takia, kun tuntui että aina mihin suuntaan mentiin vaunuihin pääsi suoraan tuuli. Tietenkin voi esim. virittää sideharsosta tuulisuojan. Mutta nyt kun poika on niin iso ja tykkää katella, niin eihän haluu mitään sideharso juttuu silmien eteen. Ja silloin kun poika oli jo 6kk niin aina halusi ensin katsella maisemii ennen kun ryhtyy nukkumaan. Mutta mulle heittoaisa on ihan must juttu. [;)] Tää on näit mielipidejuttui ja makukysymyksii.

Tosi hyvä aihe!!! Laittakaa toki löytöjänne tänne, ku on kauheeta miettiä, millaiset kärryt nyt ois sitte hyvät. Minä ku olen aatellu, että ainaki pitäis olla isot pyörät ja kääntyvä etupyörä (yksi). Tuo heittoaisa oli muuten hyvä kanssa... täytyypä ettiä viel semmostakin sitten [:)]

Mä oon tosi laiska kattelee ja shoppailee. Yritän aina lykätä hankintoja, jos pitää etsiä. Sitten mun silmään (huom. mulla ei oo lapsia) kaikki vaunut on tosi rumia.. jotenki sellasia muhkeita muovikapistuksia.. pitää totutella ajatukseen. Noi oli kyllä kauniit. Väri on tyylikäs mustavalkee?

Säde: kyl sä viel semmoset löydät, jotka on susta hyvät. Kaveri osti viime vuonna rattaat ja ois saanu halvemmalla, mut halus ehdottomasti niihin upeet vanteet [:D] Ja minä vaan pohdin värejä ja että niillä pääsis lumes ja sohjos hyvin ja et ne sais jotenki autoon sopimaan (vai ostaasko sitä vaan isomman auton, ei taira olla varaa[:D])

Mä just kävin ostaa tänään isomman auton, ku ei kaksostenrattaat millään ois mahtunu mun Toyota Yarikseen, nyt on sit farmari. Eli seuraavax sit miettimään millaset kärryt hankkii. Kai sitä pitäis lähtee vähä kierteleen ja kattoo, mut kun shoppailu ei oikein oo mun juttu...

Onnea uuden auton omistajalle [:)] Minä yritän ettiä kärryjä, jotka sopii autoon... Kun ei ainakaan tällä tietoa tarvi hankkia kaksostenrattaita [:)]

luomuleena, noissa ei ole heittoaisaa mutta istuimen saa käännettyä. ajattelin etten välttis tarvii sitä heittistä kun sen kuitenkin saa sit laitettua niin ettei tuule kasvoille yms.

Ostin itse Crescentin classic yhdistelmät murulle. Ne on aikas namut! Merkkihän tekee laadukasta polkupyörää ja sillä sitten uskalsin ne ottaa. Lenkkeilen todella paljon, joten kiesit saa olla toimivat pelit ja laadukkaat.
Mun esikoisella oli Emmaljungan vaunut ja ne oli myös hyvät, mutta siitä kyllä puuttui jotain ja se oli tuo heittoaisa. Kun kaveri oli ratas iässä niin oli muuten tosi pirullista kun aurinko paistoi aina silmille ja sit sai olla virittämässä sitä halvatun varjoa, tai kääntää istuinta rungossa mikä kyllä oli hankalaa pitkien lenkkien aikana. Sit muksu huusi ja käänteli päätään kun aurinko tillitti suoraan silmille. Tuosta tuulesta en kokenut olevan haittaa... aurinko oli se mikä riepo meidän lenkkejä. Mä suosittelen tutustumaan crescent vaunuihin [:)] Hinta noin 600-700e classic mallissa.

Hölmö kysymys varmaan mutta mikä on heittoaisa?? [8|]

Mitä muuta pidätte tärkeänä vaunujen ominaisuuksissa?

Heittoaisa = Saat vaihdettua työntöaisan vaunuissa/rattaissa kummalle vaan puolelle vaunuja, ilman että sun tarvii kääntää vaunukoppaa/ratasosaa itse rungossa. Se siis kirjaimellisesti heitetään kopan toiselle puolelle painamalla aisan "lukitusnappeja" poispäältä ja sitten se taas toisella puolella ollessa lukkiutuu automaattisesti. Kerran ilman sitä olleena, suosittelen tutustumaan [:)] Älyttömän kätevä aurinkoisina päivinä, meilläkin pikku murut alkaa ensikesän lopulla olemaan juuri tuossa ratasiässä kun se siitä on sitä hyötyä eniten.

Mulle on ainakin ollut tärkeetä juurikin tuo heittoaisa, samoin myös suuret pyörät. Varmaan taas jos asuu kaupungissa on kätevää kääntyvät etupyörät, mutta täällä maalla on ehdottomasti oltava suuret etu- ja takapyörät. Olen myös todennut hyväksi että pyörät on erillisjousitettu. Kun täällä on aika kuoppaiset tiet. Esikolle ostettiin ensin maxi cosin murat ja niissä ei ollut heittoaisaa ja jousitus oli todella jäykkä. Aika äkkiä vaihdettiin ne bora breaker luxiin. Niissä on heittoaisa ja juurikin tuo pyörien erillisjousitus. Maxi cosit on varmaan kaupungilla paremmat. Vaunukopan on musta tärkeetä olla tilava, silloin se on kesällä viilee ja tilava, sekä talvella mahtuu hyvin lampaantalja ja makuupussi. Kankaiden on hyvä olla vaaleet. Meillä noi maxit oli mustat ja kesällä todella kuumat. Borat on beiget eikä aurinko ota niin kovin kiinni. Nyt äkkiseltään ei tuu muuta mieleen. [:)]

Tommoset bongasin huuto.net sivulta, kyllä mulle kelpais ja värikin on aivan ihana [:)] Harmi vaan että pitää vielä neuvotella tuosta rahapolitiikasta rikkaamman osapuolen kanssa kun en vielä itse ole päässyt kunnolla tienaamaan. Tosin, marraskuuhun on vielä pitkä aika, joten eiköhän noita kivoja osu vielä useampiakin kohdalle [:)]

http://www.vaunula.fi/f7.htm Tuola on suhteellisen edullisesti tosi hienoja vaunuja :) Kannattaa tsekata [:)]

Tarunen: Kiitos linkistä [:)]
Oonkin täs juurikin pähkäillyt mistä löydän suht edulliset tuplat joissa on heittoaisa ja suuret pyörät. Noi F7 tuplat pisti heti silmään [;)] Kun suurimmassa osassa tuplissa ei oo tota heittoaisaa. Mikä on taas mulle ihan MUST [:D]

Täältä löytyy myös paljon vaunuja.
http://www.lauranlastentarvike.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/23072008-84852/Categories

Kiitti Tarunen linkistä! Toi F7 pisti täälläkin heti silmään.. eikä oo ees pahan hintanen!
Aivan ihania värejä ja kuosejakin :)

jokohan sitä uskaltais tilata.. jos pari kuukautta vielä malttais [:)]

Mä kattelen lähes päivittäin noita kärryjä, tosin enimmäkseen huuto.net yms sivuilta.. Marraskuuhun on aikaa mutta oishan se hyvä jos tekis jonkun löydön ja sais hyvät vaunut halvalla [:)] Ja kun aloittaa aikasin niin ei tarvitse sitten viime tinkaan stressata [;)] Rupee mullakin jo löytymään hieman uskoa että ehkä toi kaveri jaksaa roikkua mukana loppuun asti!

Mitä mieltä olette näistä?

Tiedän että ei oo ehkä vielä kovin ajankohtaista, laskettu aika 13.11 [:D]

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=126&valikoimaid=1

Ja kerman värisenä [:)]

LillaMy: On kauniit vaunut. Itsekin ostaisin jos raha ei olis ongelma (aika tyyriit) tai siis ja jos odottaisin esikoista. Nyt mulla hakusessa tuplat. Kavereilla on ollut kyseisiä vaunuja ja ovat tykänneet ja mustakin ovat olleet tosi kätevät. Niissä kun on tuossa kopassa sellanen nostettava "selkänoja". Vauvan kasvaessa jos esim. on kaupungilla ja vauva herää voi hänet nostaa pystyasentoon ettei hermostu. Ainakin niissä ennen semmonen oli. Ja toi koppa osa on tosi tilava. Itse kyllä jäisin kaipaamaan sitä heittoaisaa, mutta eivät todellakaan kaikki sitä tarvii. Mageet on. [:)]

Takaisin