jutustelua ja kuulumisia? :)

hallansuru

Satasella mukana keskusteluissa
haluaisin vaihtaa hiukka kuulumisia mutten löytänyt sopivaa keskusteluketjua :D mutta aloitan itse semmoisen.noh,tässä on paljon positiivista, raskausviikot 28+5 pitäisi ainakin olla :D mutta nyt alkaa jännittää ja pelottaa sairaalaan meno, synnytys.se että miten jaksaa vauvan kanssa, miten pärjää yms.huolia että syntyykö vauva terveenä yms. :O onko muilla tämmöisiä jotka on samoilla viikoilla?välillä menee yöunet näitä miettiessä..

mutta sain ultrasta hyviä uutisia.aiemmin täällä sanoin että vauvan kasvu on hidastunut.nyt sain tietää että vauva on ottanut kiinni sitä normaalia kasvua huimasti! hidas kasvu johtuikin minun hempparien alhaisuudesta.mutta nyt 2 rautatabua päivässä ja syön monipuolisesti vaikken lihaa edeleenkän. :)

kertokaa kuulumisia, jakakaa huolia ja iloitkaa iloisista asioista :) kiva kuulla miten muilla menee.
 
alle sadassakin :/ mutta vaan hetkellisesti.tilanne korjaantui äkkiä.104 oli jonku aikaa ja sitten nyt on jotain 114 ja se on kuulemma jo parempi :)
 
Täällä olis huomenna 28 viikkoa täynä, itselle tuntuu suureltakin virstanpylväältä, en tiedä miks :D Mäkin olen miettiny synnytystä. Tavallaan odotan että sais jo sen vauvan ja uteliaisuudesta että millanen tä kolmas kerta on (odotukset aika korkeella että olis nopea). Samassa hetkessä muistaakni taas että ai perkele se sattu ihan sikana. Onneks kestää vaan sen hetken se pahin. Ja pärjäänkö oikeasti kahden pienen kanssa ku vanhempi vasta vuoden sitte. Ja edelleen on pienenä pimeänä takaraivossa että mitä jos ei meekkään kaikki hyvin...
 
Kivasti on mennyt. Rv 29 hujj! Tuntuu, että helmikuu ja la on paljon kauempana, kuin alle 11viikon päästä. Jos tää tuleekin ennen la 8-9vk päästä, niin se on ihan pian! Mitään en oikein ole vielä hankkinut.. pinnasänky löytyy, vaatetta löytyy. ..mutta eipä sitten muuta. Vaunuja kovasti katsastellen. Haluaisin niin kovin uudet ostaa, mutta uutena ovat kovin kalliit. Pitääpä käydä tammikuun aleissa pyörähtämässä jos jotkut kivat lähtis kohtuu hintaan. Niin ja vakuutuskin on vielä hankkimatta. Sekin vielä. Onneksi sain sentään kela-jutut tehtyä tällä viikolla.... on tässä kyllä ollut aikamoista stressiä koulun puolesta, että ei ole voimavaroja ollut alkaa järjestellä ja suunnitella asioita ennen kuin vasta nyt.
 
Synnytystä minäkin mietin päivä päivältä enemmän. Jotenkin huolestuttaa se että tajuanko milloin se alkaa ja mistä tietää mitkä on ne oikeat supistukset. Kaverit joilla lapsia on sanonut että kyllä sen tietää sitten milloin synnytys alkaa. Helpoin olis tietty kun lapsivesi menee niin tietäis että nyt on tosi kyseessä. Hehe, meniskin niin helposti :D Noooh, on tässä vielä jokunen viikko aikaa "valmistautua" ja varautua kaikkeen mahdolliseen..... :)

Tavarat alkaa olee kasassa. Yhdistelmävaunut, hoitopöytä, turvakaukalo ja vaatteita löytyy, pinnasänky ja kaikki pikkutavara puuttuu vielä :) 

Olen huomannut että väsyn paljon nopeammin kuin ennen, töissä ei jaksa samaan tahtiin kuin ennen, istun monta kertaa päivän aikana. Hengästyn helpommin ja välillä tuntuu selässä ja jaloissa jos nostaa tai siirtää asukkaita. Työkaverit onneksi tekevät "rankempia" nostoja ja siirtoja ja ovat kieltäneet mua tekemästä tiettyjä asioita :D Eivät halua että minulle tai vauvalle satu mitään :) Mahtavaa porukkaa <3 ja olen myös sanonut sen heille. 
 
valentina nyt on jo myöhästä ottaa sitä vakuutusta mikä on voimassa heti syntymästä lähtien koska se pitää ottaa viim 3kk ennen laskettua... =/ en ainakaan tiedä yhtään vakuutusyhtiötä miltä sais enää myöhemmin
 
Mtenkä nopeesti olette saaneet äitiyspakkauksen? Tuleeko kelasta muuten joku ilmoitus että kuinka suuri se äitiysraha tulee olemaan jne? Viime viikolla postitin paperit ja kovasti jo pakkausta odottelen :)

 
Kelasta kyllä tipahtaa päätökset tuista postiluukkuun :) Sieltä tulee myöskin ensin päätös että saat sen pakkauksen ja pakkaus tulee vasta sitten.. Mulla kesti 2 viikkoa aika tarkalleen että pakkaus tuli! On ihanaa hiplailla noita vaatteita :D
 
Mulla kesti n.2 viikkoa siitä kun sain päätökset tuista ennenkuin pakkaus tuli :) Pitäis jossain vaiheessa pestä kaikki vaatteet mitä pakkauksesa on + kaikkia muita mitä oon ostellut, mutta onhan tässä ole vielä aikaa :) On se kyllä ihanaa hiplailla niitä pikkusia vaatteita :D Odotan kovasti että pääsee pukemaan ne vauvalle <3
 
Millasilla pesuaineilla pesette lasten vaatteita? Itse pesin kaverilta saadut vaatteet tuoksuttomilla pesu- ja huuhteluaineilla, mut olis kyllä kiva laittaa jotain mietoa tuoksua niin tulis raikkaampia pyykkejä varsinkin talvella kun ei saa ulos pyykkejä kuivumaan. 
 
ite oon käyttänyt softlanin huuhteluainetta. siinä ainakin on vauvan kuva purkissa ja se omenan tuoksuinen tuoksuu hyvälle :)
 
tänään käyty ultrassa ja kaikki oli oikein hienosti. vauva kääntynyt raivotarjontaan :) ja kasvanut viikkojen mukaisesti. mukaan saatiin liuta (10-15) 4d valokuvaa pienestä. :) hiuksiakin oli jo tosi paljon, lääkäri ihan ihmetteli että nyt jo noin paljon :) kyllä helpotti oloa taas tietää että kaikki on pienellä hyvin <3
 
pallerolla olikin sitten hyvin kuvauksellinen tyyppi sielä kohdun suojissa kellimmässä, kun noin paljon kuvia saitte! ihanaa! (:

itse haluaisin niin vielä ultraan näkemään muksua nyt kun on kaikki ns. jännittävimmät ultrat käyty ja todettu että kehitys on ollut normaalia ja viikkojen mukaista. Muutaman sentin painelee kohtu kasvukäyrien mukaan ylärajojen yläpuolella, joten jos ensi kerralla neukkarissa mitataan vielä hieman "liian lujaa" tahtia kasvanut masu, niin voi olla, että pääsen vielä ainakin kerran ultraan selvittelemään onko muksu elellyt liian leveästi vai mikä muu monista vaihtoehdoista on syynä, kun kasvaa masu yläkäyrillä. vaikka eipä itse maha nyt vielä ainkaan ylisuurelta näytä. Eikä sieltä ultrasta sais  varmastikaan edes kuvia eikä samanmoista "esittelykierrosta", kuin aikaisemmilla kerroilla, mutta olisihan se nyt niiiin ihanaa päästä vielä katsomaan ja toteamaan, että kaikki on hyvin ja terve muksu tulossa.
Juteltiin juurikin ystävän kanssa, kuinka hän oli raskausaikana näyttänyt ihan muumilta, mutta ihan loppuraskauden viimoisin fundus-mitta oli 23 ja itsellä sama mitta oli viikolla 25. Eipä se masun silmämääräinen koko kerrokaan aina siitä oikeasta koosta.. mutta niinhän se meneepi kun meitä on niin monen muottiin meneviä.
 
mullakin masu kasvaa yläkäyrällä :) välillä ollut iha ministi yläkäyrän yläpuolellakin ja vauva kuitenkin ihan viikkoja vastaava ja lapsivettä normaalisti :)
myö saatiin taas kontrollikäynti mielenrauhan takaamiseksi viikolle 32.
mulla ollut nyt muutama päivä hirmuinen pelko kun viimekerralla just näinä päivinä raskautta pikkuinen menehtyi. päivää pidemmällä ollaan nyt menossa, ja niin kovasti toivon että loppuun asti päästään..
 
Mullakin masu menee tällä hetkellä yläkäyrällä, viime neuvolassa oli sf-mitta 30cm. Mä olen rakastunut mun vatsaan <3 :D Ja mua ei haittaa vaikka ihmiset silittelee sitä :) Työkaveritkin vähän väliä toteaa että on se masu pyöristynyt ja laittaa käden sen päälle. Ja mun mies on aivan ihana, joka ilta hän tulee juttelee ja laulamaan masulle ja laittaa kädet silleen suojelevasti masun päälle ja odottaa että pikkuinen liikkuu <3 Kyyneleet tulee silmiin joka ikisellä kerralla :)

Ja kyllä sen huomaa että alkaa olla pikkuisella ahdasta, näkyy ihan selvästi kun hän liikkuu ja vaihtaa asentoa. Se on niin ihanaa seurata sitä liikehdintää <3 Välillä sattuu kylkiluihin kun potku osuu just sopivasti sinne ja olen huomannut että vasemmalla kyljellä ei saisi maata, silloin sieltä satelee semmoisia ninjapotkuja että oksat pois :D
 
Takaisin
Top