Jutteluketju

Tuo vaatekauppa-pudotuspeli ei kyllä herätä kauheasti tunteita. 😅 Tuntui pahalta äänestää Marimekkoa suomalaisena pois, mutta en erityisemmin välitä heidän designistaan. Ehkä äänestän seuraavaksi Lindexiä, kun olen ostanut viime aikoina kaikki pikkarini sieltä.🤔
Minä en ole vuosiin käynyt missään noista. 😄 no vatsassa silloin olleelle kuopukselle ostin kolme vuotta sitten uuden vaatekerran (KappAhl?) ja ihmettelin Helsingin keskustan liikkeiden valikoiman pienuutta.

Asiasta toiseen. Oletteko huomanneet, että tuossa Mitä tulee mieleen -ketjussa omaan mielikuvaan vaikuttaa se, kuinka monta edellistä sanaa lukee. Äsken luin joulu-talvi-pimeys-sanat ja meinasin kirjoittaa rauha. Sitten tajusin, että se tuli mieleen edellisten sanojen kokonaisuudesta. Pelkästä pimeys-sanasta tulee eri mielikuvat.

Mä en osaa ottaa vaatekauppoihin mitään kantaa. 😅 Löydän omat vaatteeni pakon edessä tai sattumalta, kun kävelen sopivan osaston ohi, kun haen jotain muuta. Yleensä suuremmista marketeista, Tokmannilta, Kärkkäiseltä tms. Välillä kirppikseltä. En muista, minä vuonna yleensäkään olen viimeksi käynyt ihan vaatekaupassa.

@VäriSointu Joo, erittäin tuttu havainto. Mun mieli toimii tuolla tavalla. Varsinkin, kun ketju näyttää aina ne edelliset, mitä en ole vielä lukenut.

Mullakin ihan sattumankauppaa että jotain sopivaa (tai edes sinne päin) löytyy niin aika turhauttavaa se kauppijen kiertely on. Nyt kun on mahaa jäänyt raskaudesta niin useimmat T-paidat on liian lyhyitä. Ja lyhyt kun olen niin lahkeet on liian pitkiä.

Pistaasijäätelö on pahaa jossain Pingviini-kojulla, mutta aito pistaasijäätelö on jotain ihan muuta! En ymmärrä miten joku ei tykkää 😌

Mä en tykkää salmiakki- enkä lakritsijäätelöstä. Ne on jotenkin tunkkaisia. En myöskään lakun tai salmiakin yhdistämisestä suklaan kanssa.

Ai että tuli mieli kunnon jäätelöä!! Piti kattoa miten pitkä matka kaupungin parhaaseen jäätelöpaikkaan. Ei olis kun kilsa. Mutta kun just meinaa olla niin tunne että vauva tulee kohta ulos ennen aikojaan, että pakko olis varmaan levätä. Ja lapsenkin pitäis kohta rauhoittua eikä lähteä enää kaupungille käpsyttelemään 🫣

Mä en tykkää salmiakki- enkä lakritsijäätelöstä. Ne on jotenkin tunkkaisia. En myöskään lakun tai salmiakin yhdistämisestä suklaan kanssa
Lakujäätelöä iik! Tai kyllä salmiakkikin menisi. Voinko ostaa näitä sit pakastimen täyteen syyskuuksi ja korvata imetysenergiavajeet niillä sit kun vauva on syntynyt ja radi on toivottavasti historiaa? 😲🤣

Ei sillä, suklaa ei miunkaan mielestä sovi yhteen kummankaan kanssa. Pähkinää tai tryffeliä sen olla pitää, paljaaltaankin tahtoo tökkiä.

Edit: luulen että mulla on vieläkin jossain pakastimen pohjalla lohko joulun alla tehtyä supersuklaista kakkua, kun sitä ei plussan jälkeen lomalta palattua enää tehnytkään mieli syödä. Uhka vai mahdollisuus... 🙃

Mä voisin elää Fazerin sinisellä jos siitä ei aiheutuisi haittoja 😁 Suklaajäätelöä kyllä harvemmin tekee mieli. Ainon maitosuklaajäätelö tosin on kyllä hyvää.

Rakastan myös valkosuklaata. En taida tuntea ketään muuta joka siitä välittäisi, mun mielestä se on vaan niin hyvää! 😋 Jos otan jonkun tikkujäätelön niin yleensä valitsen valkosuklaakuorrutteisen.

Laku on ihan hyvää sellaisenaan, muttei jäätelössä. Salmiakki taas on pahaa ihan missä vaan muodossa.

Takaisin