Jutteletko tai laulatko masulle?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko/oliko teillä tapana puhua tai laulaa vielä vatsassa olevalle vauvalle?

Itse en sitä juurikaan tehnyt, vaikka olin tainnut lukea jostain että siitä olisi jotain iloa. Se ei vain tuntunut luontevalta enkä itseäni siihen pakottamaankaan ruvennut.
 
Itse olen jutellut ja laulanut aika paljonkin, varsinkin kun suuri osa raskaudesta on kulunut yksin kotona sairaslomalla. Se on jotenkin ollut hyvä tapa puida päivän tapahtumia ja samalla pitää oma pää skarppina.

Olen sellainen ihminen että puhun myös paljon lemmikeilleni. :rolleyes:
 
En osaa laulaa vatsalle. Vauvalle kyllä sitten laulan :)

Mieheni on kitaristi. Toivon hänen soittavan rauhallisia lauluja masuasukille ,kunhan alkaa kuulemaan:happy: Nautin kyllä itsekin miehen soittaessa kitaraa :wink
 
Olen yllättynyt, kuinka epäluontevalta vatsalle juttelu ja laulelu tuntuu. En ole sitä siis liiemmin harrastellut. :) Usein, jos vauva myllää ja potkii menemään, saatan tokaista vauvalle jotain tai kysellä mitä hän touhuaa, mutten sen pidempiä lurituksia juttele. Kun laulan, ajattelen kyllä vauvaa ja tuumin miltä se mahtaakaan hänestä kuulostaa, mutta en varsinaisesti laula hänelle.
 
En juttele tai laula varsinaisesti juuri mahalle. Laulan kuitenkin muuten paljon, ja esikoista odottaessa lauleskelin erityisen paljon yhtä Samuli Putron biisiä asiaa sen kummemmin miettimättä. Synnytyksen jälkeen sitten huomasin, että tuon laulun laulaminen rauhoitti vauvaa.
 
Lauloin esikoiselle masussa paljon ja soitin musiikkia. Hänestä on tullut tosi musikaalinen. Soittaa vauvapianoa, hyräilee, rummuttaa, tanssii ja kuuntelee. En tiedä voisiko tällä olla sitten yhteyttä. Itselle musiikki on todella tärkeää. :)
 
Takaisin
Top