Juotteko simaa? Mikä on paras sima?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Minkä verran juotte simaa vappuna? Mitä simaa teillä juodaan? Teettekö itse vai ostatteko kaupan simaa? Olisiko suosituksia?

Me tavallisesti ostetaan ensimmäinen alkoholiton, joka tulee vastaan. Ei niissä alkoholia sisältävissäkään taida olla niin paljoa ettei voisi lapselle vähän antaa, mutta mieluummin nollalinja. Se yksi pullo sitten tyhjennetään pojan kanssa. Mies ei tykkää.
 
Täältä pisteet Wanhan porvoon fabriikki Oy: kotisimalle!!! Ei ole niin makea kuin juhlasima. Todella aidon makuinen ja mun mielestä tasapainoisin sima.
 
Meilläkin täytyy käyttää alkoholitonta simaa, vaikka esikoinen ei siitä tykkää. Koska imetän, niin nollalinja on välttämätön.
 
meillä mies tekee itse simaa, joten sitä juodaan. itselle maistuu kyllä parhaiten muuten marlin sima, se on ihanan raikasta.
 
Siman teko on niin helppoa, että kyllä itse tehdyllä on menty jo pitkään, kaupan sima maistuukin ihan kummalliselta :think005. Laitan pelkkää fariinisokeria ja paljon sitruunaa +raastettus kuorta, ja tietysti rusinoita. Juojiakin monta, että kaikinpuolin kannattavinta tehdä itse. Itseltä jää nyt kyllä sokerilitkut juomatta. Mutta toisten riemuksi.
 
Ollaan yleensä ostettu pullo mehukatti simaa. Ennen lapsia joku minkä ekana huomasi. Kerran kokeillut tehdä itse ja ihan hirveää tuli :depressed:
 
Itse teen, en ole tainnut koskaan ostaa simaa. Fariinisokeria, sitruunaa ja rusinoita, kaikki meillä tykkää. Varmistin neuvolasta, voinko juoda raskauden aikana itsetehtyä simaa, vastaus oli, että toki voi.
 
Noni, mä oon luullut että kotitekoisessa on huomattavasti enemmän kuin kaupan omissa joissa on kai keskimäärin 0,5 - 0,8 %.
Mä vedänkin nollalinjan ja jätin tekemättä siman tänävuonna, enkä osta kaupanversioitakaan kun ne on niin kamalan makuisia. Ensivuonna sitten, ehkä, imettäessä.

Ostin kyllä fariinisokeria, sitruunamehua ja vissyä, testaan miltä maistuu "tekosima" ilman käyttämistä. Odotukset ei oo kyllä kovin korkealla..
 
Itse teen jos teen, nyt on pari litraa tekeytymässä. Jokaiseen vappuun sima ei mitenkään kuulu, kaupan simat on pääasiassa ällömakeita. Imetän taaperoa mutta en ole nollalinjalla. Simakänneistä en ole kuullutkaan. Täysimettäessä ja raskaana jätin simankin kyllä tekemättä.
 
Vappuna saatan juoda lasillisen tai pari, mutta vappu ei mene pilalle vaikken simaa saisi. Mies on meillä suurin siman ystävä, ja hän on tosi tarkka siitä, että sima maistuu "aidolta". Eli mikä tahansa markettitavara ei kelpaa, vaan pitää olla jotain tiettyä merkkiä (en muista mitä), ja sehän sitten maksaakin viisi euroa pullolta. Hän on jokusen pullon ostanut tässä vappua edeltävinä viikkoina ihan omaksi ilokseen, mutta vapuksi laitettiin omatekoinen sima tekeytymään. Saa nähdä, tuleeko siitä riittävän hyvää miehen tarkalle maulle. :D
 
Takaisin
Top