Juodaanko teillä mehua tai limsaa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Minkä verran teillä juodaan mehuja ja limsoja?

Meillä mies juo kokista usein. Itse taas juon appelsiinimehua usein aamupalalla. Esikoinen saa mehua tai limsaa yleensä jos on vieraita tai on leivottu jotain herkkua. Yleensä hän haluaa silloin mehua. Silloin kun on joskus syöty ulkona (ei siis ihan hetkeen), on kaikki juotu useimmiten limsaa. Mies yleensä kokista, minä ja poika jaffaa/fantaa tai spriteä/7up:ia. Mieluiten sokeriversiona, mitä ei harmillisesti aina ole.
 
Limsaa juodaan erittäin harvoin. Jos on joku juhlapäivä tai muuta erityistä, voi olla limsapullo ostettu. Kukaan ei oikein välitä limsoista. Jos sitä kuitenkin on, niin kokista sokeriversiona. Mehua on usein, appelsiinimehua tai mehukattia. Joskus trippejä.
 
Limsaa meille ei osteta koskaan. Mies ottaa joskus mäkkärissä aterian, johon kuuluu limsa. Minä ja lapsi ei edes silloin. Mehua kotiin on ostettu, jos on tulossa lapsivieraita. Oma lapsi ei huoli mehua milloinkaan. Jos vieraat eivät juo mehua, miehelle se kyllä maistuu. Itse saatan joskus hotellin aamiaisella ottaa appelsiinimehua.
Viime syksynä keräsin niin paljon puolukoita, että osa keitettiin mehuksi, miehen kanssa saatiin ne hyvin juotua.

Greippimehua olen kesällä ostanut lonkeron korvikkeena, kun en pysty enää lonkeroa juomaan. Karpalomehua olen juonut orastavan pissatulehduksen aikaan.
 
Aikuiset juovat limua, lapset eivät. Esikoinen 5v. juo mehua ja maitoa, kuopus juo vettä.

Kokista juodan kahvin sijasta, eli kofeiinin vuoksi. Kahvia sitten taas ei meillä juoda ollenkaan.
 
Eipä oikein juoda mehuja eikä limsojakaan. Poika saa saunapäivinä mummonsa tekemää mehua. Laitoin sen mehun jääpalapusseihin ja pakastimeen. Se on helppo laittaa pillipulloon "jääpalaksi" ja vettä lisäksi.
Itse juon saunassa joskus pikkuvissyn tai alkoholittoman oluen. Jos tehdään itse hampurilaisia niin silloinkin otan alkoholittoman oluen.
 
En voi sietää limuja enkä mehuja. Pelkkä haju saa usein vatsan kääntymään ympäri :yuck: Pojan kanssa juodaan vain vettä tai vichyä.

Ukko kyllä lipittää limpparia ja joskus harvoin tuoremehua.
 
Joskus pitsan kanssa tai juhlissa Spritea. Reissuilla lapsilla on tripit. Se on niin helppo. Saunajuomana tai välillä muuten laimennettuna appelsiinimehua tai makuvissyä. Itellä ja lapsilla määrät noin 1-2 dl, miehellä usein puoli litraa.:grin
 
Meillä aikuiset juovat karpalomehua ( ei ole niin makeaa), vettä ja joskus limsaa. Isompi lapsi juo maitoa tai vettä, juniori vettä tai korviketta. Miehen ja minun viiniharrastus on ollut tauolla jo vuosia.
 
Viikonloppusin ja juhlissa voidaan juoda limua (lähestulkoon aina sokerillista cokista) ja/tai mehua (tuoremehuista appelsiini ja tiivisteistä ekströms, lapsille joskus pillimehuja).
 
Mies juo paljon energiajuomia ja cokista. Itse välillä saatan ottaa lasillisen. Lapset saavat iltaisin pienen tilkan mehua, kun sillä menee yhden lapsen lääkkeet paremmin alas. Saavat sitten kaikki samaa.. Limppareita eivät juo, kun eivät tykkää kuplista.
 
Juon itse sitruunalimua ja toisinaan colaa. Nyt löysin kaupasta Pirkan Amppari-limua ja siitä on tullut mun saunajuoma. :) Mehuihin tulee välillä himo ja tykkään eniten granaattiomenamehusta ja omenamehusta ja greippimehusta. Mökille vien usein mukanani jotain monivitamiinimehua, jolla on kiva aloittaa päivä.

Lapset ei meillä juo limuja tai mehuja. Mehua ollaan esikoiselle joskus tarjottu, mutta ei välitä. Viime kesänä tais kovilla helteillä kelvata päärynätrip leikkipuistosta veden lisäksi, mutta se onkin ainoa kerta, kun niin on käynyt. Mies juo toisinaan Muumi-limua ja Fantaa, sekä mun limuja.:joyful:
 
Takaisin
Top