jumppavaatteet ja ulkoiluvaatteet???

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja zirppe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

zirppe

Silmät suurina ihmettelijä
Moi! Tulipa sitten tämäkin päivä vastaan; olin spinningtunnilla, ja mahaa painoi niiiiin paljon. Olin luullut, että jumppahousuni, jotka ovat venyvää kangasta, menisivät koko raskausajan. Eivätpä siis mene. Millaisia jumppavaatteita te muut käytätte?? Entä ulkoiluvaatteet? Ei viitsisi ostaa mitään gore-tex pukua vain raskausaikaa varten.. ulkoilu (retkeily ja lenkkeily) on kuitenkin yksi kivoimmista jutuista, josta en viitsisi luopua vain sopivien vaatteiden puuttuessa!! Miten te muut olette hoitaneet asian?? Apua kaipailen kovasti!!

Hihih.. no nyt rupes naurattaa! Ihan tuoreessa muistissa viime sydäntalvi. Viimeisilläni raskaana, olin tilannut 3 kokoa liian ison takin halvalla muistaakseni ellokselta, ja sillä sitten tuolla lyllersin. Eipä sillä, ei ollut enää ihan "lenkkikuntoinenkaan", mutta lähes päivittäin yritin tollasen vajaan kilsan kierroksen "mäenpäälle ja takaisin" taivaltaa. Mulla oli ihan jumalaton kumpu, normaalistiki oon aika amazoninmittanen, joten voitte vaan kuvitella, kuinka hehkeä olo oli. Oli pakko lähteä aina vasta pimeällä liikenteeseen, mitä myöhemmin illalla, sen parempi... Ahhaahah, kuinka pinnallinen sitä voikaan ihminen olla! Mutta niin järkyttävä Michelinakka olin kaikkine toppauksineni! Mieskin mulle aina vähän nauro :P

Tää ei nyt vastaa sinänsä kysymykseen, mutta oli pakko jakaa. Muuten sitten hankin muutamat isot verkkarit ja oloasut ihan kotihengailuun, liikuntaanhan niitä olis voinut tietty myös käyttää, mutta eipä se enää loppuaikana tosiaan kiinnostanut kuin noiden hurjien "maratonkävelyiden" mittaan ;)

Suosittelen kyllä siis tsekkaamaan, josko alennuksista löytyis noita takkeja, muut vaatteet kun pystyy soveltaa. Ihan jos tykkää salilla käydä, niin voisin kuvitella, että matalavyötäröiset housut, masutuubi ja joku pitkä toppi (+tukevat (urheilu)rintsikat) vois olla ihan hyvä sijoitus. Tällä varustuksella + vaikka isolla hupparilla pärjäilee kyllä lenkkipoluillakin ainakin näin kevät-kesä-syksy-aikaan.

Mulla on jumpilla kevyet, mustat college-housut, joissa on vyötäröllä nauhakiristys. Käytin niitä jo ennen raskautta. Nykyään jätän housut mahan alle ja kiristän nauhat niin että pysyvät edes joten kuten jalassa, vaikka saahan niitä välillä nostella. [8|] Päällä miehen M-kokoinen juoksupaita, joka menee edelleen, vaikkei olekaan kovin muodikas. [:D]

Lenkkipolulla on oma tuulitakki, joka menee vielä juuri ja juuri kiinni. Tosin nyt on jo niin lämpimät säät, ettei takkia välttämättä tarvitse kaulaan asti sulkeakaan.

Liikunnan ja urheilun ei tarvitse olla mitään välineurheilua ollakseen mukavaa ja tehokasta, näin olen asiaan aina suhtautunut. Nyt viimeisillään (voikohan niin jo sanoa?) sitä on täytynyt hellittää tyylivaatimuksista entisestään ja ajatella, että samapa tuo mitkä rytkyt ovat päällä, kunhan ne ovat mukavat ja toimivat. Mitään extreme-urheilua ei kuitenkaan tule enää harrastettua, lähinnä kävelyä, kevyttä pyöräilyä, joogaa ja rauhallista kuntosalilla käymistä. Niihin lokoisat kotivaatteet kelpaavat, ovathan ne bodaritkin salilla resuisissa verkkareissa eivätkä missään muotivetimissä. [:D]

Isommaksi ongelmaksi näin loppuraskaudesta ovat muodostuneet kengät: riippuu ihan päivästä ja turvotuksen määrästä, mitkä menevät jalkaan. Sisäliikunnassa olen luopunut kengistä lähes kokonaan, eipä tarvitse aamulla jumppakassia pakatessa veikkailla päivän kenkiä tai raahata koko arsenaalia mukana!

Ai niin ja pitääpä lisätä, että kunnon liivit ovat tärkeä asia. Alkuraskaudesta rinnat olivat niin arat että päätin ostaa tosi jämäkät liivit. Kävi sitten niin, että niissä oli tukea liikaakin: eivät tissit pomppineet vaikka miten olisi liikkunut, mikä oli hyvä, mutta liivit estivät verenkierron hartioihin ja aiheuttivat jopa huimausta. Nyt kun ei enää tule pompittua ylös alas, niin ihan tavalliset leveäolkaiset (urheilu)liivit ovat riittäneet.

Takaisin