Syntymäpäivät
- Aamulla onnittelulaulu, aamupala sänkyyn ja lahja + kortti.
- Juhlat, joihin kutsutaan lähisuku. Juhlissa aika tavanomainen tarjoilu, avataan lahjat, ei mitään kummempaa.
- Sankari saa toivoa jonkun yhteisen tekemisen, ruokapaikan ym.
Äitienpäivä/isänpäivä
- Mies ostaa mulle ja mä hänelle lahjan. Lapsi tekee päiväkodissa kortin ja lahjan.
- Isovanhemmille askarrellaan kortti, molemmat aikuiset organisoivat omien vanhempiensa lahjat. Itse ostan yleensä siskojeni kanssa yhdessä, nyt esim. liput teatteriin äidille.
- Herkkuaamupala ja kakkua.
Joulu
- Aatonaattona laitetaan tontuille tarjolle pipari ja maitoa. Lapsen nukkuessa juodaan maito ja murustetaan pipari, "tonttu kävi täällä".
- Aattona ensin aamulla lastenohjelmat, joulupuuro, sitten vähän ulkoilua, lahjojen avaus tai sauna, ruoka. Me ollaan nyt jo kaksi vuotta oltu se lapsiperhe, jossa kello on tuskin kahtatoista ennen kuin lahjat avataan.

Helpompaa kaikille niin.
- Lähisuvun kanssa yhteinen jouluateria joko joulupäivänä tai tapanina. Mä en autoile jouluna, mutta meille on kaikki aina tervetulleita.
- Ruokaa on paljon ja sitä saa syödä vaikka yöllä.
- Kauneimmissa joululauluissa ei nyt olla pariin vuoteen käyty, mutta ne haluaisin perinteeksi lapsille. Aatonaattona on yhdessä ihanassa vanhassa kirkossa joululaulut, se on maailman tunnelmallisin tapahtuma.
Uusivuosi
- Hyvää ruokaa, tänä vuonna oli hot dog -buffet.
- Voidaan käydä raketteja katsomassa lähinnä lasten takia, mutta itse ei ammuta.
- Uudenvuodenpäivänä ulkoilua, tulee reipas alku koko vuodelle.
Pääsiäinen
- Me käydään aina yhdessä museokahvilassa, tästä on tullut meidän oma pääsiäisperinne. Paikka ei oo mitenkään kummallinen, mutta on kiva kun on joku oma juttu.
- Aina leivon jonkun pääsiäisherkun, persikka/aprikoosi makumaailmalla.
Vappu
- Lapsille pallot.
- Munkkeja, mieluiten itse tehtyjä, mutta niiden aika on sitten taas kun ei ole uhmaikäistä talossa.
Juhannus
- Kaupunkijuhannus, mutta ei kotikaupungissa. Muumimaailma oli ainakin kiva juhannuksena.
Joku muu mikä tulee mieleen
- Halloweenina teen jotain hassuja halloween-herkkuja, esim. muumionakkeja ja haamubanaaneita. Meillä käy aina paljon lapsia karkki vai kepponen -kierroksella, niin herkuttelun ohessa lahjotaan heitä.