Joulutortut

Saako toffee täytettä valmiina, vai miten täyte tehdään? Kuulostaa mielenkiintoiselta!

En ole suuri torttujen ystävä, mutta voin syödä pari joulua ennen (mutta en jouluna; säästän vatsaa paremmille herkuille), jos jossain on tarjolla. Parina vuotena olen tehnyt valmiista taikinasta vieraita varten, mutta en tekisi itselleni eikä mieskään syö niitä.
Joo saa valmiina. Parasta!

Niin oliko kukaan vielä testannut sitä uutta päärynä-suolainenkinuski-marmeladia? 🧐 kiinnostaa kuulla olisko se testaamisen arvoista 😁

Niin oliko kukaan vielä testannut sitä uutta päärynä-suolainenkinuski-marmeladia? 🧐 kiinnostaa kuulla olisko se testaamisen arvoista 😁

Testattiin joo, jos ihan pikkasen sitä laittaa niin menee jotenkuten alas, mutta on todella äklömakeaa. Mies tykkäsi siitä tosin, hän tykkää muutenkin enemmän esim. omenakanelimarmeladista. Mä olen luumufani, jolle ei oikein muut kelpaa :D

Ostin tänään, mutta vielä en oo kerennyt kokeilemaan. Tavallisesti en tykkää muusta kuin luumuhillosta, mutta toi oli niin kummallinen maku, että pakkohan sitä on kerran kokeilla.😆

Mä en oo, mut tuttu testasi ja sanoi että oli todella makeaa mutta hyvää! Suositteli laittamaan esim puolet siitä määrästä mitä vaikka luumuhilloa laittaisi.

Taapero ratkaisi "täyteongelman".
Mikä tahansa täyte toimii äidin silmän välttäessä sormivärinä ja on siten tarkoitettu heti tortusta poistettavaksi.
Kaupan lehti/torttutaikinat eivät hänelle myöskään maistu, voitaikinaleivonnaista syö vähän.

No nyt on testattu dronningholmin päärynä-suolakinuski marmeladia. Koostumus liian jämäkkä. Juuri ja juuri syötävää. Ei jatkoon.
Tulipahan kokeiltua jotain uutta 😂

Olen todennut etten pidä siitä perinteisestä joulutorttumallista luumuhillolla. Nykyisin teen jonkinlaisen neliönmuotoisen joulutortun ja hilloksi meillä laitetaan vihreää kuulaa tai päärynä-suolainen kinuski -hilloa. Olikohan joku rommi-kirsikka -tyylinenkin olemassa?Sitä pitäisi kokeilla myös. Suolaiseen laitan Huhtahyvien Savukirjolohisalaattia.

Takaisin