Joulupukki

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tuleeko teille joulupukki? Mitä mieltä olette tästä perinteestä?

Meille (tai no mummolaan, kun vieteään siellä aattoa) tulee pukki. Minusta se on kiva pienelle lapselle. :) Parina viime vuonna on ollut ensin lapsen pappa ja seuraavana vuonna mummu (kun pappa ei halunnut) pukkina. Täydestä menivät, mutta tänä vuonna on tilattu partiolaisten pukki. Ei välttämättä enää tuttu ihminen huonossa pukkipuvussa olisi kyllin vakuuttava. :grin

Meillä oli pukki kun olin pieni. Valitettavasti veljeni olivat sen verran isoja että eivät enää pukkiin uskoneet ja heitä taisi nolottaa se tms. eikä meille lopulta sitten tullut pukkia kun olin vielä aika pieni. Pettymys oli suuri kun uskoin ihan täysillä vielä pukkiin eikä sitä tullutkaan. :shifty: Vanhempani selittivät että olen jo niin iso että tonttu käy vain heittämässä lahjat niin pukki ehtii käydä paremmin pienempien lasten luona.

Me vietämme miehen sukulaisten kanssa joulua ja meille tulee pukki, tosin se on näiltä näkymin mun mies. :grin Joulua viettämässä on neljä lasta, vaikkakin yksi on ihan pieni vauva ja toinen on jo koululainen, eikä siis usko pukkiin. Meidän esikonen on 2-vuotias ja en usko, että hän hoksaa iskän olevan pukkina. Ehkä ensi vuonna jonkun vieraamman ihmisten on oltava joulupukkina meille. :) Ja siis minusta on näin aikuisenakin kivaa, että joulupukki tulee käymään ja jännityksellä odotan miten esikoinen reagoi joulupukkiin.

Muokattu viimeksi:
Tuli lisäkysymys tästä artikkelista mieleen. Nimittäin onko teillä ollut joskus humalaista tai muuten ei niin hyvää pukkia? Itse en ainakaan muista että olisi ollut mitenkään omituisia pukkeja kun olin pieni.

Meille tulee kans pukki, mun isä (lapsien ukki):) ikää lapsilla (5kpl) on 7kk-6v välillä joten pukki on odotettu vieras;) paria vuotta lukuun ottamatta on meillä lasten tulon jälkeen aina pukki käynyt :) Vierasta pukkia en itse uskaltais palkata, kun ei koskaan tiiä minkälainen sieltä ovesta paukkaa... viime jouluna oli meille vieras pukki mutta kun sain hyvät suositukset oli hänkin tervetullut, oli siskon miehen kaveri:) mut tyyliin torista/lehdestä tilattua pukkia en uskaltais,...

Meillä ei tällä kertaa tule pukkia. Lapset on kovia vierastamaan/ujosteleen et ei viitti itkettää niitä kun ei ole pakko. Ehkä ens vuonna sitten. Muistan kun itsekin omassa lapsuudessa pelkäsin pukkia ja en kyllä vielä aikuisenakaan osaa oikein olla luonteva pukkien seurassa, jos on tarvinnut olla.

Muistan kun itsekin omassa lapsuudessa pelkäsin pukkia ja en kyllä vielä aikuisenakaan osaa oikein olla luonteva pukkien seurassa, jos on tarvinnut olla.

Mulla on ihan sama. Vielä tänäkin päivänä tuntuu, että pukin läsnäolo saa oman olon jotenkin vaivaantuneeksi :D

Ja vastaus kysymykseen,pukki kävi äidin peloista huolimatta :D

Meillä ei käynyt pukkia, onneksi. Olimme mummolassa, ja isovanhemmat arvelivat, ettei näin pieni lapsi ymmärrä mitään pukin päälle, eikä kyllä olisi ymmärtänytkään. Oli mukavan rento aattoilta. Lapsi availi lahjojaan pitkin päivää, eikä vieläkään ole kaikkia avattu, vaikka paketteja oli vain 7. Aikuisille oli pari lahjaa per nuppi, mutta ei niitä osannut enempää edes kaivata, koska kaikkien huomio oli Lidlin pikkuautoihin keskittyneessä taaperossa. :santa

Vaikka mun muksun äiti olikin hiukan sitä mieltä että ei mitään pukkia, niin kyllä se pukki silti oli mummulaan tullut. Mä olen sitä mieltä että haluan muksulle ihan tavallisen lapsuuden, samanlaisen kuin muillakin. Ja pukki kuuluu siihen. Kunhan hiukan tuossa ikää kertyy niin kuulee kyllä asiaan liittyvistä myyteistä ja faktoista, ei se normaali lapsuus meinaa ettei sopis oppia eri kansojen ja kulttuurien näkökulmia asiaan.

Takaisin