Joulupukki, joulupukki, valkoparta juoppoukki?

ReginaVeritas

Keskustelun kolmiottelija
Helmikuunmammat 2014
Vaun artikkelissa Pukki kännissä? on epäonnisia tarinoita humalassa töihin saapuneista palkkapukeista. Joulupukin vierailu voi toki olla monella tapaa epäonninen ilman humalaistakin pukkia. Itse muistan suureen ääneen kerran ihmetelleeni, että joulupukilla on samanlainen rannekello, kuin naapurin isällä. Oli viimeinen kerta kun meillä kävi pukki. Sitten on tietysti ne klassikot, kun joku (tai kaikki!) lapset pelkäävät pukkia ja itkevät! Joskus pukki ei saavukaan paikalle, joskus pukin sijasta saapuu muori.

Nyt kootaan ikimuistoisimmat, kamalimmat, naurettavimmat ja parhaimmat pukkikokemukset!
 
Mä kun olin pieni, mut tiesin jo et pukkia ei oo olemassa niin äiti käski mun ite pyytää naapurin setää pukiks. No, naapurin setähän sitte tuli pukiks ja erikoinen pukki oliki..oli vissiin vähä maistellu glögiä liikaa ja partana oli VAIPPA. Se ei kyl ees kaikkia lahjoja jakanu, vaan toi jotai suklaata. Kauheesti ite en kyl tuosta joulusta muista, mut näin aikuisena tuo enää naurattaa.
 
Meillä oli kanssa kerran naapurin setä pukkina ja lahjoja jakaessaan äkkäsi isäni paketeista yhden, josta moneen kertaan kommentoi että kyllä hän tietää mitä tässä paketissa on. Seuraavana aamuna hän tuli kysymään isältäni että saisko siitä lahjapullosta hömpsyt. Eihän se paketti sitten ollutkaan sisältänyt viinaa vaan Englannin lakritsi-paketin.

Minä oon meidän perheen esikoinen, ja olin vuoden, kun pappani toimi joulupukkina. Olin pelästynyt moista ilmestystä ja alkanut itkemään, niin pappa nosti partaa ja totesi: "Älä pelkää, pappa täällä." Toiste ei pappa saanut pukkina toimia.
 
Meillä on nyt parina edellisenä jouluna ollut pukkina tytön vaari, mutta tuskin enää menee 4,5 vuotiaalta serkkupojalta läpi.

Lapsena meillä ei kovin usein ollut joulupukkia kotona, vaan lahjat pudotettiin muka reestä takapihalle. ( äitini soitti pientä kilikelloa kun säkki " ilmestyi" )

Omassa mummolassani joulupukkina oli aina tuttu yksin asuva setä naapurustosta - veti roolinsa todella hyvin ja oli muutenkin tosi suosittu joulupukki. Valitettavasti jäi yhtenä syksynä tasoristeyksissä junan alle, siihen loppuivat joulupukin vierailut ;(
 
Meidän perheessä ei olla harrastettu joulupukkiperinnettä, en siis ole lapsena moiseen uskonut. Joulupukki ja tontut oli vaan satuja muiden joukossa (:

Mutta itse leikin, oisinkohan ollut 4-5 vuotias, joulutonttua ja vein naapureille vanhoja leluja lahjaksi. Jätin ovien taakse (asuttiin rivarissä) ja hipsin pois paikalta. Kavereiden kanssa alle kouluikäisenä jaettiin bussilta tulleille ihmisille karkkia, kaksoset oli pukeutuneet tontuiksi ja mä olin petteri punakuono :D et tällaista meillä...

Nyt kun oma poika on 2 kk, niin eipä mikään joulupukki nyt ole ajankohtainen. Saas nähdä ensivuonna sitten :)
 
Meidän perheessä ei olla harrastettu joulupukkiperinnettä, en siis ole lapsena moiseen uskonut. Joulupukki ja tontut oli vaan satuja muiden joukossa :)

Mutta itse leikin, oisinkohan ollut 4-5 vuotias, joulutonttua ja vein naapureille vanhoja leluja lahjaksi. Jätin ovien taakse (asuttiin rivarissä) ja hipsin pois paikalta. Kavereiden kanssa alle kouluikäisenä jaettiin bussilta tulleille ihmisille karkkia, kaksoset oli pukeutuneet tontuiksi ja mä olin petteri punakuono :D et tällaista meillä...

Nyt kun oma poika on 2 kk, niin eipä mikään joulupukki nyt ole ajankohtainen. Saas nähdä ensivuonna sitten :)


Onpas ihanaa! Pikkuinen tonttu vienyt leluja! :Heartred Ja tuo karkkien jakelu!
 
Pyydettiin naapurin miestä pukiks. Muuten meni hyvin mut tuli sit t änää kyselee pihalla lapsilta pukista niin et vanhempi poika arvas ja kerto sit nuoremmillekki.
 
Uagh... Joulupukki. Ei mulla koskaan ollut mitään lahjoja vastaan, mutta ku pakotettiin laulamaan pukille. Sen koommin en ole laulanut muiden kuullen muuten ku aivan hirveessä jurrissa ja silloinkin painostettuna... Viime kerralla portsari tuli sanomaan et jos kerrankin vielä laulan ni se on porttari sit samantien. Ymmärrän, mun tulkinta taisi olla hiukan liian villi.
No nykyään kyl muksulle voin laulaa jos tilanne vaatii, se kyllä selvinpäin.
 
Takaisin
Top