Joulupöydän antimet

Meillä oli jo parina edellisenä jouluna raskasta kyllästymistä perinteiseen kattaukseen joten olimme päättäneet tehdä tänä vuonna toisin. Meillä on pieni kinkku (n3kg, jonka paistaminen oli paljon vaikeampaa kuin ison), erilaisia kaloja, kalkkunaa, sienisalaattia ja caesar-salaattia, beef Wellington ja Hasselbackan pottuja. Plus jotain muita höysteitä.
 
Minä söin aika lailla kaikkea. Nautin kun pahin ruoka öklötys helpotti juuri sopivasti ennen aattoa.
Vetäsin yöllä pari ruisleipää missä päällä graavia.. Teki hirveästi mieli.. Eikä ole huono omatunto..
 
Minä söin aika lailla kaikkea. Nautin kun pahin ruoka öklötys helpotti juuri sopivasti ennen aattoa.
Vetäsin yöllä pari ruisleipää missä päällä graavia.. Teki hirveästi mieli.. Eikä ole huono omatunto..

ai että kun alko tekee mieli ruisleipää ja graavia!! En vaan itte uskaltanu syödä ja puoliso söi jo kaiken..!
 
Minä sorruin vain fetajuustoon salaatissa :love7 Olikin niin herkullista! Kaikki valkohomejuustot ja muut herkut onnistuin kiertämään, mutta fetaa en enää pystynyt kieltämään.
 
Graavit ja mädit jätin syömättä. Mutta majoneesia taisi mennä hiukan vahingossa, waldorfinsalaatissa. Olisin kaivannut kyllä tuorejuustoja ja nuita kaloja ruokapöytään. Mutta kyllä tämä yksi joulu tästä klaarataan ilmankin :).
Jotenkin tänä jouluna jouluruuat maistuivat oikein superherkuille. Kinkkukin syötiin kokonaan. Tästä on hyvä sitten laskeutua pikkuhiljaa kevyempään arkeen.
 
Mikä siinä olikin että kinkku maistui niin super hyvälle? Kun taas toisaalta moni liha ällöttää. Mä en tiedä voiko tätä kutsua sortumiseksi kun muistaakseni lämminsavulohi oli ihan sallittua, mutta sitä kuitenkin vedin ihan huolella kun muutoin on vaikea saada kalaa alas ja yleensä syön kaikkia kaloja tosi paljon.
 
Minä sorruin vain fetajuustoon salaatissa :love7 Olikin niin herkullista! Kaikki valkohomejuustot ja muut herkut onnistuin kiertämään, mutta fetaa en enää pystynyt kieltämään.

Eihän fetassa yleensä ole mitään pahaa, jos/kun on pastöroitu? Minä söin myös fetaa.
 
Kaikki kielletyt oli pois mun joulumenusta. Ei uskalla riskeerata. Mutta katsoin kyllä vierestä kuolaten, kun mies söi sinihomejuustoa piparin kanssa :woot: Oli vaan lanttu- ja porkkanalaatikko, kinkku ja muutama muu sivuasia.
@Miimulainen Mulla oli sama asia, että kinkku maistui kyllä tosi hyvälle! Oudosti dijon sinappi maistui suussa ihan hapantuneelle, ja sitä en pystynyt syömään.
 
Mikä siinä olikin että kinkku maistui niin super hyvälle? Kun taas toisaalta moni liha ällöttää. Mä en tiedä voiko tätä kutsua sortumiseksi kun muistaakseni lämminsavulohi oli ihan sallittua, mutta sitä kuitenkin vedin ihan huolella kun muutoin on vaikea saada kalaa alas ja yleensä syön kaikkia kaloja tosi paljon.
Meillä on kanssa joka joulu savustettua lohta, tänä vuonna se vain jostain syystä vähän epäonnistui. Olisko ollut liian kauan pöntössä kun oli vähän kuivakkaa. En tiedä, miehen juttuja ne hommelit :cool:. Mutta siis sallittujen listalla on :).
 
Savustettiin myös joulukala:p oli niiiin hyvää! Graavit, mädit ja sushit jäi syömättä, samoin rosollit, sillit, homejuusto ym. Mutta kyllä silti sai mahan täydeltä ruokaa:angelic: olen syönyt kotimaista fetaa ihan huolettomasti.
 
Takaisin
Top