Joulunodotusketju

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Täällä taas joulua odotan hyvin ajoissa, tosiaan lasten joululahjojen hankinnan aloitin jo kesällä..:rolleyes:

Joulukalentereita on alkanut jo näkymään, eiköhän joulukarkitkin ole tulossa pian kauppoihin.

Onko muita jouluhulluja jo liikkeellä?
 
Jos ei joulua niin ainakin odotan että voi laittaa joulu/kaamosvaloja. Alkaa olla iltaisin jo aika pimeää. Portaissa meillä on valot ympäri vuoden (päällä tarpeen mukaan). Mutta tässä alkaa kaivata niitä lisää. Toisaalta mikä niitä estäisi jo laittamasta. Paitsi se että järjestellään huonekaluja reilummin joku viikonloppu, kun olen parantunut.
 
En vielä odota joulua, paremminkin kauhulla odottanut sitä hetkeä, kun kaupassa alkaa pauhata joulumusiikki :confused: Mutta valojen laittoa odotan kyllä, aiotaan varmaan jotakin kausivaloja varmaan laittaa tästä ehkäpä halloweeniksi. Mutta joulusta on tulossa ensimmäinen, kun ollaan neljän hengen perhe, joten siinä mielessä odotan hyvillä mielin. Lisäksi suunnittelin, että tänä vuonna voitaisiin mennä oikein kirkkoonkin. Perinne omasta lapsuudesta, mutta nyt en kyllä ole moneen vuoteen käynyt. Joululahjojen paketointia odotan kyllä jo innolla ja nyt tässä kun olen ollut toipilaana, aloin tottakai katsella valmiiksi lahjoja lapsille ja miehelle... :rolleyes: Saatoin myös ilahtua joulunmakuisista jaffakekseistä. Mutta ehkä se menee sen piikkiin että olen jaffakeksifriikki. :grin
 
Odotan joulua, mutta nykyinen virustilanne vähän varjostaa mieltä. Saapa nähdä miten juhlitaan tänä vuonna kun yleensä ollaan monen sukupolven kanssa juhlittu yhdessä. Tänä vuonna on vielä pyhät niin tyhmästi että pitää vielä 23.12 olla töissä. :grumpy:

Joululahjoja olen jo hankkinut muutaman alennuksesta mutta muita valmisteluita en ole vielä aloittanut. Elokuun lopussa/Marraskuun alkupuolella olen yleensä alkanut lisäämään valoja ja kunnon "joulupamaus" (verhot, liinat, koristeet jne.) tulevat esiin. viimeistään marraskuun lopulla. :joyful:
 
Mä rakastan joulun aikaa ja ilokseni meillä asustaa pari vielä enenmän innokasta pikkutonttua

Ekat glögit juotiin jo heti kun kauppoihin tulivat ja syyslomalla leivotaan kuulemma pipareita. Tonttulakki on puikoilla ja jotain lahjojakin jo jemmassa
 
Odotan jo vähän joulua, mutta toisaalta en haluaisi että joulu olisi ihan vielä, joten hyvä kun siihen on vielä tovi. Ahdistaa kyllä vähän tämä koronatilanne ja se, jos joudutaan viettämään joulua ihan vain keskenämme ilman lapsuudenperhettäni ja muita sukulaisia.

Yhden lahjan olen jo ostanut (kirppikseltä pari My Little Ponya kuopukselle), mutta enemmän alan miettiä lahjapuolta marraskuussa, kun tulee melko roimat veronpalautukset.

Joulukalenterihankinnat saavat myös vielä odottaa - tosin teen taas varmaan itse sellaisen lapsille. Sitä voisikin alkaa jo suunnitella. Olen leikitellyt myös ajatuksella joulutarinan kirjoittamisesta lapsille. Sellaisesta, joka jatkuisi jokaisena joulukuun päivänä aattoon asti, vähän kuin tarinamuotoinen joulukalenteri. :)
 
Kai sitä jo vähän joulua odottaa, kun hankin jo ensimmäisen joululahjan ja olen miettinyt mitä taas kenellekin antaisi. :) Jouluiset herkut ja muut sellaiset saa kyllä vielä odottaa ja tuntuu vähän hassulta, kun kaupoissa myydään jo joulukalentereita. Tuo tarinamuotoinen joulukalenteri kuulostaa kivalta idealta! Nielisiköhän esikoinen sellaisen viime vuotisen karkkia, pikkutavaroita ja joulutekemistä sisältävän sijaan...
 
Googlen kuvapalvelu muistutti että vuosi sitten tähän aikaan ollaan käyty Ikeassa ostoksilla ja hankittu ensimmäiset joululahjat.

Viime jouluna puolitoistavuotiaan lahjat karkasivat ns. käsistä. Lisäksi meillä (meidän suvulla) on selkeästi kaikilla sama maku, koska lapsi on joka kerta saanut kaksi tai kolme tismalleen samaa lahjaa. Onko joku keksinyt tähän jotain ratkaisua? Pitääkö pojan (lue: vanhempien) tehdä pieni joululahjalista jaettavaksi tekstillä "valitse kaksi"?

Olen juonut jo varmaan neljä litraa glögiä, laittanut kahdet kaamosvalot ja pohdin josko ostaisi torttutaikinalevyt ja piparkakkutaikinan.
 
Meillä poika on saanut kirjoittaa joulupukille (tai kertoa mitä kirjoitetaan) ja kirje on jaettu niille jotka lahjoja haluaa ostaa. Sekään ei ole ihan ongelmatonta. Viimeksi kävi niin että suurin osa lahjoista oli kuitenkin kirjeen ulkopuolelta eikä itsekään oltu niitä hankittu sillä ajatuksella että sukulaiset hankkii varmaan niitä.
 
Löysin halvalla legokalenterin pojalle, niin tuli ostettua kaappiin jemmaan. Mulla on myös semmoinen huopasydänketju, missä on 24 sydäntä luukuilla, niin mietin jos sen seinälle ripustaisi ja jotain pientä niihin laittelisi. En tosin vielä tiedä, mitä sinne voisi pistää. Ei mitään roinaa tai karkkia nyt ainakaan, mutta ehkä jotain pieniä tehtäviä tai vastaavaa. Aika pienet luukut on kyllä, niin en tiedä mitä niihin voisi piiloitella.

Joulupukille täälläkin on kirjoitettu, eikä viime vuonna onneksi tullut muuta kuin yksi lahja kahdesti, muistipeli. Muutenkin olen ehkä saattanut räksyttää sukulaisille, että mieluummin ostatte sitten vaikka vaatteen tai lahjakortin, jos selkeää toivetta ei ole kysytty tai esitetty.

... Ai niin, meinasin unohtaa, meillähän on jossain viime vuodelta Pipsa Possun kirjajoulukalenteri! Senhän voisi käyttää uudelleen. Jos löytää sen... :hilarious:
 
Alan minäkin kasailla joulukalentereita ja miettiä/hankkia lahjoja. :) Teen pojalle ja miehelle taas pilttipurkkeihin kalenterin. (Purkit tyhjennetty, pesty ja koristelty jo useampi vuosi sitten.) Mitähän niihin taas keksisi... Poika alkaa olla niin iso että ei innostu tarroista, joilla on voinut aiemmin täyttää osan hänen luukuista.
 
Tytär oli mummolassa koristellut pikkukuusen ja innoissani höpötti joulukoristeista. Kai se pitää pikkuhiljaa kaivaa koristeita esiin.. :rolleyes::santa
 
Glögiä on jo pullo kulutettu ja joulutorttuja alkaa tehdä mieli. Joulukalenteriprojekti sen sijaan ei ole oikein edistynyt. Onneksi tässä on vielä puoli kuukautta aikaa sen kanssa. Joululahjoja ollaan ruvettu yhdessä askartelemaan. Tänä jouluna taitaa suurin osa lahjottavista saada hamahelmityön+suklaata. Tänä jouluna huomaan odottavani joulua innolla ja hyvällä mielellä (korkeintaan pienellä stressillä). :happy:
 
Lahjoja on pikkuhiljaa haalittu, saa nähdä miten ne toimitetaan jos ei jouluna pääsekään perhettä näkemään...

Kummasti joulumieli alkoi kuitenkin heti nousta kun pääsi avaamaan joulukalenterin ensimmäisen luukun

Uutena torttukokeiluna täytyy koittaa viikunahillo-vuohenjuusto täytettä
 
Olipas näin "varttuneempana" jännää avata kalenterin eka luukku. Tuli ihan lapsellinen olo. :santa
 
Meillä on kaikilla oma joulukalenteri :santa
Mulla ja pojalla suklaakalenterit ja miehellä joulukalenteriarpa :)

Oon yleensä tykännyt kulkea kaupoissa miettimässä ja hakemassa ideoita lahjoiksi mutta sattuneesta syystä nyt ei huvita sitten yhtään. Mua ei haittaa vaikka en saisi yhtäkään lahjaa. Enemmän tuo iloa kun saa nähdä pojan innostuksen ja odotuksen.

Mä muuten tein pojan lahjalistan niin että se saa jokaiselta yhden lelulahjan (kummilta, isovanhemmilta, sedältä jne.). Näin ei tule samoja lahjoja eikä niitä tule liikaa. Vaikka laskin että kuitenkin saa sen 8 pakettia. Plus vaatteita ynnä muuta tarpeellista.
 
Suurin osa lahjoista on ostettu, paketoin kaikki sitten kerralla. Joulukalenterin eka luukku tytön kanssa avattu aamulla ja vähän innostuin itekin. Jotenkin joulu tuntuu nyt lapsen myötä taas joululta ja siihen haluaa panostaa. En kuitenkaan laittele koristeita ennen aattoa, mutta se johtuu varmaan siitä, että lapsuudenkodissakin koristeet laitettiin vasta silloin. Paitsi jotain valoja vois käydä ostamassa.
 
Takaisin
Top