Joulun odotusta taaperoiden kanssa

pikkuruusu

Näppärä viestien naputtelija
Ihanaa kun joulu on kohta ovella ja saadaan perheen kesken (ja suvun) rauhoittua joulun viettoon. Päätettiin että meillä ei vielä pukki vieraile, mutta muuten hyvin perinteistä joulua vietetään. Meillä on Verneri tosi paljon sairastellu viime aikoina, mutta meille kuuluu tosi hyvää. Verneri oppii joka päivä uusia asioita. On mm. oppinu niistämään mikä tuntuu ihan käsittämättömältä! Uusia sanoja on myös alkanut tulemaan. Me ollaan miehen kanssa molemmat kolme viikkoa joulun alla lomalla ja päätettiin samalla antaa lupa pikku kakkoselle tulla jos on tullakseen. :)
 
Ihana kuulla tuommoisia kuulumisia Pikkuruusu! :) Onnea kakkosen yritykseen :wink Meillekin saa tulla, jos on tullakseen.


Meilläkään ei vielä joulupukki vieraile, mutta joulukuusi laitetaan. Ainakin kokeillaan, kuinka kauan pysyy pystyssä :D
 
Meillä ei kamalasti tänä vuonna tuohon jouluun panosteta. Ruuat toki joo, ja isäntä varmaan haluaa kuusen sisälle tänäkin vuonna, ainakin kokeiltavaksi jos pysyy pystyssä. Mutta pukkia meille ei tänä vuonna tule, eikä tulevinakaan vuosina jos minä päätän. =) Odottellaan täällä, että tulisi edes hieman talviset ilmat, tulisi jotenkin vähän enemmän jouluuinen fiilis - vaikka en siis tosiaan mikään jouluihminen olekaan!
 
Me lähdetään jouluksi Tallinnaan kylpylöimään kaveriperheen kanssa. Miten ihanaa, saa viettää aikaa hyvien ystävien seurassa ilman stressiä, eikä tarvitse itse tehdä yhtikäs mitään, olla vaan ja nautiskella.
Sukulaisillehan pukkas kauhee stressi tästä :-)

Ei ole lainkaan joulufiilistä, mut eipä mulla muutenkaan ole. Ehkä sitten se tulee kun pieni ihminen alkaa odottamaan joulua.

Nipa ymmärtää hirveeesti asioita, tekee itsenäisiä päätöksiä tutuissa jutuissa, esimlöydettyään lattialta ihan pikkiriikkisen roskan niin vie sen roskikseen, myös kylässä olessamme..
Osaa kutitella ja hassuttelee edelleen koko ajan. Tanssii ja jumppailee. Haluaa ruokapöydässä istua tavallisella tuolilla ja kävelee portaat ylös ja alas kaiteesta kiinni pitäen. Ei konttaa edes ulkona liukumäen portaita vaan kävelee ne ylös kuin mikäkin iso ihminen.

Ei puhu, eikä pukahda. Omaa hölötystä kyllä tulee ja ymmärretään kyllä häntä. Hän selkeesti ymmärtää puhetta.
 
Me paketoitiin eilen lahjoja ja Saku osallistu laittamalla suklaakonvehteja lahjojen sisään :) Oli oikein innoissaan tehtävästä, ja tykkää muutenkin laitella tavaroita kulhosta toiseen, ruokkii aina meidän kissat jakamalla papanat kuppeihin. Meille ei tuu kuusta eikä pukkia, jotain pientä jouluruokaa ajateltiin laittaa ja ollaan aatto ihan vaan kolmisin kotona. Mä en oo mikään jouluihminen ja voisin ihan hyvin myös olla reissussa. Luulen kans et sit niitä odottaa erilailla, kun lapsetkin siitä jotain ymmärtää.

Meillä sitkee flunssa on viimein selätetty. Saku harjottelee juoksemista, yrittää keksiä miten sais kiivettyä sohvalle, lukee ahkerasti ja on mahdoton kerjäläinen, aina jos menee keittiöön niin se on salamana paikalla ja hihkuu käsi ojossa. Ei sano muuta kun äiti ja kaikki eläimet sanoo "ammuu", mutta omaa kieltään kyllä höpöttää tauotta. Ymmärtää tosi paljon puhetta ja tykkää kamalasti hauskuuttaa meitä ja virnuilee tyytyväisenä jos nauretaan sen jutuille :) Ja nyt kun oppi käveleen kengilläkin niin tepastelee tohkeissaan kaupoissa ja heiluttaa vaan meille ilosena jos ollaan menossa eri suuntaan :D

Niin ja meille odotellaan pikkusisarusta kesäksi :Heartred Tää raskaus on ollu ihan erilainen tähän asti kun edellinen. Kamala olo koko ajan, enkä voi esim. avata jääkaappia oksentamatta ellen samaan aikaan pidätä hengitystä ja toimi tosi nopeesti. Viimeks olin tähän aikaan alottanu uudessa työpaikassa ja ihan kepeesti meni 10h työpäìvät, nyt jaksan just ja just kotona siirtyä huoneesta toiseen. Mutta ehkä tää tästä, sitte kesällä viimeistään :D
 
Tämä on kyllä ollut ihan uskomatonta huomata miten paljon nämä meidän lapset tajuaa, osaa ja ymmärtää! :Heartred

Mä vieläkin ihan liian usein sorrun sanomaan/ajattelemaan tytöstä ja meidän tekemisistä tyyliin "ihan sama, ei se kuitenkaan tajua", vaikka asia on oikeasti ihan päinvastoin! :love017

Yhtenäkin päivänä tyttö oli kaivanut esiin jostain koiran harjan ja siinä hän heti käveli koiran luo ja alkoi "harjaamaan" :) Ja oikeasti hän ei ole kuin joskus lenkillä rattaista seurannut, kun mä olen koiria harjannut. Kovasti yrittää kanssa pukea koirille heijastinliivejä päälle, tuonkin kun on vierestä seuraamalla oppinut :grin Ja aamuisin saattaa kantaa mulle koirien keraamiset (painavat) ruokakulhot lattialta. Kaiketi sen takia kun mulla on tapana ne jossain vaiheessa laittaa kaappiin, pois lattialta jaloista. Ja se ihana ilme :Heartred, se ilme kun hän niin ylpeänä "auttaa" ja mä tietenkin kovasti sanon "kiitos" joka kerta ja silloin se onnistumisen ylpeä, maailman levein, hymy tulee tytön huulille :Heartred:Heartpink:Heartred

Voin vaan kuvitella miten MONTA asiaa tyttökin ymmärtää, mistä mä en ollenkaan ymmärrä että hän ymmärtää... :grin:grin
 
Strangerille onnea uudesta odotuksesta! :Heartred Ihana miten tää elämä menee eteenpäin ja monella jo mielessä pikkusisarukset :Heartred

Menna ja Pikkuruusu, en tahdo mitenkään painostaa tai mitään :rolleyes:, mutta tulkaahan sitten kertomaan kun raskaustesti näyttää plussaa!!! +++++++

Mä uskon että tähän meidänkin perheeseen vielä ainakin yksi positiivinen raskaustesti toivotaan :wink, mutta katsellaan nyt eka tämä toinen raskaus loppuun :grin Tänään rv 38+0 :Heartblue
 
Täällä ollaan kanssa aika meneväistä sorttia, sanoja opittu nyt hurjasti ihan hetkessä. Ja todella hyvin ymmärtää puhetta, pitäis koittaa muistaa se vähän paremmin.. :) neidillä on kyllä todella kova tahto! Meillä alkaa tammikuussa liikuntaleikkikoulu, en malta odottaa.

Meillä vähän joulufiilistä latistaa mun sairastelut ; marraskuun alussa aloin saamaan tosi voimakkaita oksentelu ja vatsakipukohtauksia. Lääkärissä ajateltiin että sähän olet raskaana, ovat varmaan siitä. No tää koko homma huipentui kuun puolen välin jälkeen umpparitulehdusepäilyyn. Leikkauspäätös tehtiin nopeasti, kun vauvan kunto oltiin tsekattu ja tähystys voitiin aloittaa. Löydökset kuitenkin olivat jotain muuta kuin tulehtunut umppari. Multa löytyi suolistosta kasvain, joka oli jo ehtinyt tulehduttaa paksu -ja ohutsuolen pätkät, vatsakalvon ja sen umpparin. Päätyivät avamaan isolla viillolla keskeltä vatsaan poistamaan isot pätkät suolistoa ja kaiken muun ylimääräisen. Viikko mietittiin onko kasvain pahalaatuinen, mutta onneksi ei. Olen kiitollinen, että vatsakalvo ei kerennyt puhjeta koska olisin joutunut jättämään vauvalleni jäähyväiset siinä kohtaa. Nyt ehdittiin ajoissa.. Toipuminen oli aika rankkaa, kun raskauden takia monet kipulääkkeet on poissa laskuista. Ja ettei nyt ihan helpolla päästy niin jouduin tällä viikolla uudelleen osastolle hirvittävien ylävatsakipujen takia. Epäiltiin kaikkea raskausmyrkytyksestä sappikivien kautta keuhkokuumeeseen.. Mitään ei nyt voitu varmistaa näistä joten seurantaan jäi. Josko tämä nyt jo alkaisi helpottaa pikkuhiljaa että pääsis itsekin keräämään sitä joulumieltä :Heartred omat vanhemmat ovat olleet korvaamaton apu tässä tilanteessa tytön hoidossa. Hän onkin ihan mummi ja vaari fani nykyisin!! :)
 
Oletpa Hennannaa joutunut kokemaan kovia.. Toivottavasti toipuminen sujuu tästä eteenpäin hyvin eikä takapakkeja enää tule! :Heartbigred
 
Hui Hennannaa! Sullapa on ollut kokemista! Varmasti ihan kamalaa vielä lapsia ajatellen :Heartred Itse ainakin olen eri tavalla alkanut arvostamaan omaakin elämää kun tietää miten tärkeä Äiti lapselle on :Heartred

Ihan sydämen pohjasta parempaa vointia sinne! :) onneksi sulla on ollut tukiverkostoa lähettyvillä :Heartred
 
Kiitos puapru ja sandy! :) toivotaan tosiaan että hellittäis nää kivut, alan olemaan aika lopussa:/ inhottavaa kun en pysty touhuta tytön kanssa samalla tavalla. Onneksi mulla on elämässä sellaisia ihmisiä jotka auttavat ja hoitavat, olen todella onnekas kuten tyttäreni myös! :Heartred

Sen verran saa jännittää vielä vauvan puolesta, kun rakenneultra on tammikuussa. Mutta kaikenkaikkiaan täysin simppeli raskaus oli kyllä esikoisesta verrattuna tähän. Ultrattavana olen ehtinyt käydä jo huimat 9 kertaa!! Osa on ollut radiologisia joten eivät osaa sen kummempia sanoa kuin että liikettä
On ja sykkeet. Mutta, muutama viikko :)
 
Meillä mitattiin pari viikkoa sitten kanssa yli 80 cm, mutta kun ei täti laittanut vihkoon, en muista tarkemmin. Edelleen mennään tarkasti +1 käyrällä.
 
Tämän kuun alkupuolella neuvolassa mitattu pituus oli melkein 82cm. Jätkä kasvaa pituutta koko ajan mutta paino junnaakin siinä 10,5kg tietämillä. Tosin joku on vieny pojan ruokahalutkin..
 
Takaisin
Top