Joululahjat lapselle

Ompelen 5-v ja 2x 3-v lapsille Ryhmä Hau paidat/mekot ja keppihevoset. Luultavasti jotain ylläriä lisäksi joulupukin tuotavaksi, kun nämä tietävät jo valmiiksi ja itse ovat toiveet esittäneet.
 
Ei nyt kauheasti ole vielä mietitty sitäkään, synttäriksikään ei nyt hankittu mitään erityistä. Jokusen lelun ehkä voisi hankkia, vaatteita hankitaan oikeastaan vain tarpeen mukaan, niin ei niitäkään oikein ainakaan kovin paljoa etukäteen viitsi ostaa. Meillä kun on muutoinkin joulun ja muiden juhlapyhien vietto aikalailla nollassa, nautitaan joulunakin vain jouluruoista, siinä se, ei muuta joulurekvisiittaa ole ainakaan vielä. En tiedä sitten, pitääkö jatkossa pojan takia muuttaa joulunviettotapoja toisenlaisiksi, kun hän tuosta kasvaa.
 
Nelivuotiaalle joku iso legosetti, missä riittää rakennettavaa talven kylminä pakkaspäivinä.

Kaksivuotiaalle leikkikeittiö.

Kuusivuotiaalle rakennussarja.

Kolmivuotiaalle nukkekoti.

Nämä on aleista jo tullut haalittua (:
 
Me ollaan vasta selvitty pojan lahjonnan suhteen synttäreistä. :grin Tai ei ihan sillä kaverisynttärit vasta tulossa, mutta itse ollaan annettu lahja ja sukulaisille jotain vinkattu. Lyö kyllä ihan tyhjää sen suhteen mitä meidän 5-vuotiaalle annettaisi joululahjaksi.
 
Olen ostanut 2-vuotiaalle jumpsuitin ja t-paidan,
3-vuotiaalle housut, t-paidan, pitkähihaisen ja kalsarit.

Nämä siis seuraavaa kokoa valmiiksi odottamaan, kun entiset jää pieneksi. Vielä tarvitsisi tuolle pienemmälle jostain sopivia collegehousuja.

Vaatteita tarvii aina ja ovat kalliita, leluja ja kirjoja tulee liikaa ilmaiseksikin ja niitä myös kaikilla on. Joten pyrin minimoimaan lelujen oston, ostan toki jos joku on rikki tai oikeasti tarvitaan. Esim. Nyt 2-vuotias toivoo hartaasti hinausautoa, eikä hänellä ei vielä ole yhtäkään.
 
Muokattu viimeksi:
Ajattelin tammikuussa 3v täyttävälle tytölle ostaa vaatteita, muovailuvahaa, Duploja, Toy Story-lelun ja pehmoiset tossut.
 
Me vietetään joulu ulkomailla joten sinne ei rahdata hirveästi paketteja, jotain saavat kuitenkin paikan päällä sukulaisilta. Mutta itse matkalle varataan varmaan muutama joulupaketti joita voi sitten availla pitkin matkaa, luvassa kun on kepeät 12h+12h lennot ja matkalaisina 4v ja 1v... Olen jo jemmannut kaikenlaista matka-aktiviteettiä, magneettipelejä, nuppipalapeli pienemmälle jne. Isompi on jo kauan toivonut Erik-nukkea Arielinsa seuraksi, sellainen pitää varmaan hommata jostain netistä. Pehmopaketit jää tällä kertaa hankkimatta. Ennen matkaa saavat molemmat "pikkujoululahjaksi" matkalaukut/reput koneeseen otettavaksi.
 
En ole vielä ajatellut joululahjoja sen kummemmin. Tänä jouluna ei tarvitse aatoksi ostaa omista lapsista kuin kahdelle lahjoja, sillä kaksi muuta ovat toisilla vanhemmillaan, ja heidän kanssa vietämme "aattoa" vasta 28. päivä. Voidaan siis käydä alennusmyynneissä lahjaostoksilla. :grin
 
Aamutakit ja pyjamat on ainakin ostoslistalla molemmille. Esikoinen on lisäksi ehtinyt toivomaan viimeisen puolen vuoden aikana joululahjaksi mm. play-kaupan lahjakortteja, työkalusettiä, legoja ja pokemonkortteja.. kaksivuotiaalle joulupukin toivelistaan tulee varmaan brion junarataa, dubloja ja kirjoja.

tässä on kyllä molemmilla pojilla synttäritkin vielä ennen joulua juhlittavana ja yksi pitäisi pyöräyttää vielä maailmaan :grin
 
Silloin lähes 2,5veelle joulupukki toivottavasti tuo jotain laadukkaita kirjoja, sillä poika on tosi kova lukemaan. Pitää myös katsoa mikä nousee taas lemppariksi, kun suuri lelukuvasto napsahtaa postiluukusta sisään. :D Viime vuonna poika etsi lelukuvastosta AINA saman Plaston mönkijän ja voi sitä ILOA, kun paketista se paljastui! Jos jotain yhtä hyvin iskevää löytyy, sitä kyllä harkitaan. Olen myös miettinyt jotain puista ja laadukasta pikkuautojen parkkitaloa, joka kestäisi aikaa. Saa nähdä.
 
8-vuotiaalle sukset yms
6-vuotiaalle puhelin(onpahan valmiina kun lähtee kouluun)
5-1vuotialle???? Sen tiedän että leluja tulee kuitenkin paljon joten en niitä hirveästi viitsisi ostella... mietintä myssy päähän:wink
 
Vähän olen noita jo miettinyt. Pojalle (1,5v) liukuri, lumilapio ym. kun ollaan niin paljon ulkona. Niin sellaisia leluja ja tarvikkeita pitäisi haalia. Isovanhemmillekin voisi jotain lahjatoivelistaa tehdä kun viimeksi synttäreillä tuli kolme samaa lahjaa :rolleyes:
 
Mulla on kaapissa jemmassa pari kirjaa 6v ja 2v:lle. Ostin isommalle uuden palapelin (150 palaa), kun entiset ovat liian helppoja. Itse en hommaa mitään enempää. Joulupukilta pyydetään lisää legoja ja legoukkeleita yhteisesti molemmille sekä yöpuvut, sillä ovat molemmat kasvaneet omistaan ulos. Vanhempi saa todennäköisesti parit Hachimalia (?) oliot mun veljeltä. Nämä joululahjalistat menee sukulaisten tietoon. Nuoremmalle on vaikea hommata oikein mitään, kun on jo isomman vanhoja juttuja tarpeeksi käytössä. Hän ei oikein tarvitse mitään.
 
Meillä pohditaan vasta synttärilahjoja :hilarious: Toiselle (2v) puinen nosturi ja toiselle (4v) Ryhmä Hau vahtitorni. Ainenkin Brion junarataa on tiedossa kun yhdessä tykkäävät leikkiä. :)
 
Takaisin
Top