Joulukuun odottajia päijät-hämeessä

mima90

Oman äänensä löytänyt
Heippa ! olisi kiva kuulla onko täällä muita odottajia päijäthämeen alueella? itse olen 21-vuotias (marraskuussa 22v) ja odotan toista lastani viikolla 21+5 <3
poika olisi ultran mukaan tulossa ja poika on ennestään,puolitoista vuotias. asustamme lahdessa mieheni ,lapsen ja koiran kanssa.
tänne olisi kiva saada juttu kaveria,tietäisi vähän ketä olis sitten joulukuussa tulossa tuonne päksiin synnyttämään ;) :) ! ja jakaa tätä odotus ajan kokemuksia ja miksei vaikka treffata ihan oikeastikin jossakin.
 
Heippa. Täällä olisi päijät-hämeestä odottava äiti, joulukuussa laskettuaika :)  Itsekkin olen 21v ja olisi todella kiva vaihtaa kuulumisia. Mekin asumme lahdessa mieheni ja 2koiran kanssa. :)
 
Mäkin oon päijät-hämeestä pian 23-vuotias ensiodottaja :) Ja Lahdessa asustellaan kerrostalokolmiossa. LA on 1.12 eli ei voi tietää oonko jo marraskuun puolella synnyttämässä, mutta vahva epäilys on, että tulee myöhemmin :>
 
Heippa :) nonni olipas mukavaa saada vihdoin vastauksia tänne :) ! me asustamme lahdessa kerrostalokolmiossa mieheni,puolitoistavuotiaan esikoisen kanssa ja koiran kanssa,tarkoitus olisi yrittää ensi vuonna sitten isompaa asuntoa etsiä,kun tuntuu ettei tässäkään tila riitä :D ! mulla tänään tasan 25vk täynnä tätä raskautta <3 ei ole ollut helppo raskaus (tämäkään) , ensin pelättiin keskenmenoa,sitten kun se menikin ohi niin alkoikin mun ovat verenpaineet ja rauta-arvot tippua niin alas että tässä joka pv saa pelätä pyörtyykö vai ei :/ nooh ainaki saan vetää salmiakkia yms ;) ! mulla myös selkä sanoo jo itsensä ihan irti ja häpyluut sun muut niin vihloo aivan hemmetisti :/ lisäksi kirjotinkin tuolla erikseen jo eli meillä tilanne,että joudutaan käymään tampereella tarkastuttamassa vauvan tila ensi kuussa,kun on toisessa aivolohkossa pientä suurentumaa :/ mutta siitä olen viisaampi sitten vasta ensi kuussa,lääkäri kyllä rauhoitteli että turha vielä huolehtia mitään ja todennäkösesti selvitään säikähdyksellä..eli tää poitsu( poika siis tulossa ;D taas) kyllä säikäyttelee meitä eikä päästä helpolla,itse odotan vaan että tulisi se joulukuu ja saisi pienokaisen omaan syliin ja kaikki olisi ohi ja hyvin <3 :) ! nyt oon pari pv ollu ihan paniikissa noista liikkeistäkin että tuntuuko niitä ja tuntuuko tarpeeks,kun tällä kertaa mulla on istukka tossa edessä niin sekin vaikuttaa.. ja varmaa muutenkin rupean olemaan vainoharhainen,mutta kohta taas pötköttämään ja vähä herättelee vaavia että onhan siellä kaikki ok :) ! mites teillä on sujunut raskaudet? 
 
Heippa. Mulla tulee lauantaina 24vk  ja raskaus sujunu ihan hyvin, mitä nyt selkä ja jalat sanoo ittensä kohta irti :D mutta muuten ihan hyvin. :) Poju jaksaa kovasti liikkua mutta kyllä sitä välillä herättelen :D  <3 voimia teille ensi kuulle :)
 
Täällä kanssa esikoista odotellaan Lahdessa.Pikkuista odotellaan syntyväksi itsenäisyyspäivänä, mutta saapi nähdä miten käy. Kiva kun löytyy muitakin odottajia täältä päin :)
 
Joo,on mukavaa kun on muitakin odottajia täälläpäin :) pistänpäs nyt tälläisen kysmyksen teille,mitä olette mieltä tuosta päksistä? onko teillä ollut millainen kokemus siitä?millaiset hoitajat/kätilöt/lääkärit? ovatko miten kohdelleet teitä jne? yleinen mielikuva? :) ! itse en voi sanoa juurikaan pitäväni päksistä,esikoisen kanssa kävi hyvä tuuri kyllä kätilöiden kanssa ja synnytys sujui muutenkin ihan hienosti jne.toivottavasti tämän toisen kanssa on yhtä hyvä säkä :) ! mutta nyt muuten mitä ollaan käyty näissä ylinmääräisissä ultrissa jne,niin kyllä siellä aika tökeröä käytöstä on henkilökunnalla. ja lisäksi mun MONELLA tuttavalla ja jopa äidilläni on aivan kamalia kokemuksia koko laitoksesta... :( ja onhan se vissiin oikeestikin tilastollisesti yks suomen huonoimmista synntys/naistentauti sairaaloista tai siis ne osastot.
ei ne tunnu siellä oikee välittävän mistään mitään...mut tää siis vain mun mielipide ja mullakin mielipide hyvin ristiriitainen,on siis molempaa kokemusta niin hyvää kuin huonoakin.
 
Me kun olemme käyneet päksissä, niin jotkut ovat olleet aivan mahtavia mutta sitten on taas ollut niitä ei ihania lääkäreitä, jotkut päästelee suustaan mitä sattuu ja siinä sitten ite ollu ihan paniikssa. Itsekkin kuullut joiltain tutuilta että ei niin mukavaa henkilökuntaa.
 
Me ei oo jouduttu päksissä käymään kuin kaks kertaa ultrassa ja niillä kerroilla kyllä ollut ihan mukava kätilö. Muuten kokemukset lääkäreistä tms (esim. äitiysneuvolassa) olleet aika vaihtelevia..
 
Täällä kanssa asustellaan päijät-hämeen alueella ja siis luonnollisesti päksi sitten tuo synnytyssairaalakin :) Ja totta on, ettei päksi ole hyvämaineinen sairaala, ja itsekkin olen kuullut vaikka minkälaista tarinaa, onneksi kuitenkin myös niitä hyviäkin kokemuksia. Toivottavasti kaikki menisi kuitenkin hyvin! Raskauteen kuuluvat ultrat päksissä ovat olleet mukavia ja neuvolassa on kiva käydä :) Ettei sen puolesta ole mitään sanottavaa!
Täällä tosiaan saikulla nyt mennään, kun on kipeitä supistuksia ja kohdunpohja pehmentynyt, mutta liikkeitä tuntuu ja vauvalla kaikki hyvin <3 Pitää vaan ottaa itse rauhallisesti!
 
Hyvin se poitsu masussa kasvaa ainakin :)) painoarvio tällä hetkellä : 1047g ♥ :) !

Raivotilassahan se :D ja tosiaan päätä työntää jo kovasti alas,sanokin lääkäri että mulla on niin

 hyvin tilaa tuolla lantiossa että siks se sinne painuu menemään...

ja istukka tosiaan eessä ja taitaa sitten jaloilla potkia vähän tuonne selän puolelle.

sairaslomaa tuli äippälomaan asti,joten ei pitäs sossujen enää valittaa! kaikki oli ok ♥

 toivottavasti ens viikolla lisää hyviä uutisia.... ! (kun tampereella se ultra,sen aivolaajentuman

vuoksi... :( ♥ ) ! nii ja huomenna siis rv27 ♥


 
mima90 - Tsemppiä ensi viikon ultraan! Ja onnittelut tämän päivän hyvistä uutisista :) Mä kävin kanssa tänään neuvolalääkärissä rv 26 ja painoarvio oli 937 g ja RT, täälläkin vauva päätään työntää alaspäin, ihmekkös kuulemma jos vähän painetta tuntuu. Jos saa kysyä, niin minkä vuoksi tuo sairasloma ? Mulla jatkettiin sairaslomaa 2 viikkoa eteenpäin kivuliaiden supistusten takia.
 
mima90 - Tsemppiä ensi viikon ultraan! Ja onnittelut tämän päivän hyvistä uutisista :) Mä kävin kanssa tänään neuvolalääkärissä rv 26 ja painoarvio oli 937 g ja RT, täälläkin vauva päätään työntää alaspäin, ihmekkös kuulemma jos vähän painetta tuntuu. Jos saa kysyä, niin minkä vuoksi tuo sairasloma ? Mulla jatkettiin sairaslomaa 2 viikkoa eteenpäin kivuliaiden supistusten takia.

kiitoksia :) ! joo,täällä ainakin ravataan vähän väliä vessassa :D ja toi mun vasen puoli selkä että etupuoli ni hemmetti että on kipee :/ ! eli siis sairaslomaa sain juurikin noiden mun kipujen takia ja heikon verenpaineen yms.takia,en pystyisi istumaan koulussa 8h päivässä tai vielä vähemmän töitä tekemään ja sossu vaati siitä sitten lääkärin kirjoittaman sairasloman,taikka olisivat vähentäneet minulta 20% toimeentulotuestaemoticon joten ehkäpä nyt saan sen 20prossaa takas :) ! ens viikkoa vielä jännittäen... mutta toivottavasti sieltä tosiaan sais sitten ns.puhtaat paperit :) <3 ! kyllä vielä pelottaa kumminkin vaikka nytkin vauva kasvanut hyvin ja näytti kaikki ihan hyvältä,mutta kun kyllähän se kuulostaa niin pahalta että on aivossa laajentumaa.. :/ mut jospas se olis itsestään tasaantunut :) !
 
ja oho jäi toi sun kommenttis tohon mun vastaukseen :D kun kopsasin sen että muistin mitä kirjoitit :D 
 
Takaisin
Top