Joulukuun jupinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iisi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää voi jollekkin kuullostaa toooosi tyhmältä... mut joo tossa mietin et pakkaisin sairaalakassin lähipäiinä valmiiksi ja valitsisin pikkuselle kotiin tulo vaatteet... mut sit iski paniikki... et mitä se pikkunen tarvii kotiin tulo matkalle? ja minkä kokoset vaatteet?

tunnen itteni jotenki nii tyhmältä... ja ei muutenkaa tunnu hyvältä ko selasin vaatteita läpi mitä meillä jo pikkuselle on nii tuli mielee et onko meillä kaikkee... mitä kaikkee ja montako eri settia jokasta vaatetta tarttis? äääh en tiiä panikoinko nyt vaa iha turhasta tästä... mut tuli vaa semmonen fiilis et ei mul oikeesti oo mitää hajuu mistään :(

no mut joo vaunut saatiin tänää haettua kotiin onneks :)

Moikka kaikille!

Ihan ensiksi, Hansulainen: Paljon voimia sinne ja koita jaksaa! Toivottavasti ei ole mitään hätää ja kaikki on hyvin.

Täällä savossa joulu sujui oikein leppoisasti, vaikkakin vasta aattona sain tunnelmasta joten kuten kiinni. Aattoa vietettiin mieheni sukulaisten kanssa mökillä ja joulupäivä oltiin sitten minun sukulaisteni seurassa. Aikaisempina vuosina ollaan käyty molemmissa paikoissa saman päivän (aaton) aikana, mutta ajateltiin ottaa käyttöön nyt uusi tapa. On sitten pikkusenkin kanssa helpompi, kun ei tarvitse olla syöksymässä paikasta toiseen.

Minulle tuli viikko sitten kelan päätös ja ihan hyvältä näyttää. En sen kummemmin jaksanut asiaan paneutua, vaan jätän vero juttujen hoitamisen sitten ensi vuodelle. Sen verran tarkistin, että summat pitää kutinsa. Ja työnantajahan maksaa ekat kolme kuukautta päivärahan ja palkan erotuksen, että täyden palkan saa. Tammikuu menee vielä vanhan verokortin mukaan...pitää soitella verotoimistoon muutosverokortista sitten kun jaksaa.

Sain aatonaattona äitiyspoltilta kirjeen. Tuli vastaanottoaika 18.1. Luulavasti kyseessä siis synnytystapa-arvointi, vaikka neuvolan täti kovasti väitti vastaan, että en sitä tule saamaan enkä tarvitsemaan. Veri- ja hormonikokeista ei lääkäri ole ottanut enää yhteyttä, joten ei varmaan mitään liian hälyttävää ollut (siksi varmaan kuitenkin äitiyspolille). Ainakin pääsen onneksi tarkistamaan pikkusen voinnin ja näänkin (jos ultrasta saa mitään selvää) vielä ennen syntymääemoticon

Tänään palasin töihin kahden ja puolen viikon sairaslomalta.... nyt jo yhden päivän jälkeen on paikat ihan rikki. Pitäisi viikko kestää töissä, jonka jälkeen voisi jäädä sairaslomalle äitiyslomaan asti. On tarkkaa, ettei vaan päivärahoille tipahda tässä välissä.... ei olisi oikein varaa emoticon  Mutta, jos käy niin ettei kykene, niin en rupea leikkimään mun enkä vauvan terveydellä.
Ei vaan jaksaisi enää, kun on nivuset, lonkat ja selkä kipeet... kävelykin naurettavaa vaappumistaemoticon

Tällä viikolla olisi vielä yksi hammaslääkäri ja neuvola ennen vuotta 2011. Hyvää Uutta Vuotta kaikille jo nyt, jos en enää ennen sitä palaile asiaanemoticon

P.s. Mä inhoon näitä uusia hymiöitä!!! Siksi piti tähän viestin loppuun kylvää niitä muutama emoticon

Hansulaiselle tsemppiä!

mari82: Kuulostaa aika ihanalta tuo teidän viikko <3. Mahtavaa että ootte päässy rentoutumaan :).

Maizalla on ollut tympeetä :(. Tollaset riitahommat kyllä syö ihmistä >:/. Mutta on mies ollut ihana kun on hankkinu lahjakortin jalkahoitoon :). Tollanen kyllä kelpais mullekin :>. Jos ei ymmärretä vihjeitä niin sit käyn ihan itekseen kyllä ennen helmikuuta hemmottelemassa itteäni ^_^.

Mäkin vielä oottelen kelan päätöksiä. Kai ne joskus tulee. Äitiyspakkauksen kuitenki jo sain, jee :>. Äitiysloma alkais 21.1 eli kaks viikkoo ja neljä päivää ois vielä töitä. Saapa nähdä miten jaksaa. Onneks nyt on lomaa tää viikko niin saa lepäillä. En kyllä aio ottaa stressiä työssäjaksamisesta vaan jään heti saikulle jos siltä yhtään tuntuu.

insu: Itekin oon miettiny tota koko asiaa. Mistä sitä voi tietää minkä kokoset vaatteet sille menee o_O. Oon nyt sit ajatellu, että jos vaikka alesta löytäs 50 cm vaatteita muutamat niin ois sit niitäkin varalle jos sieltä syntyy ihan rääpäle.

Mulla on olo ollu nyt ihan ok. Eilen oli pitkästä aikaa liitoskipuja. Meinas jälleen lähteä jalat alta :(.

Tää olotila alkaa kyllä kyllästyttämään. Ikävän pinnallista, mutta totta :/. Eniten ehkä kyllästyttää ihan tuntemattomienkin ihmisten avautuminen omista synnytyskokemuksistaan ja lapsistaan. Ei oikein jaksais kiinnostaa. Ois kiva taas olla normaali itsensä jolle kukaan ei koskaan sano yhtään mitään :D. En oo tottunu tälläseen sosiaalisuuteen :P.

Hauskaa uuttavuotta kaikille!

muoks. siirsin neuvolakuulumiset omaan ketjuun

Infernaalisten liitoskipujen vuoksi lääkäri kirjoitti saikkua äippäloman alkuun asti. Yritin, että olisin etätöitä voinut sentään tehdä, mutta kuulemma ei. Nyt sitten huomenna vielä viimeiset duunijutut valmiiksi ja sitten vaan ODOTTAMAAN. Pitääkin varmaan testata kuinka monella eritavalla talon voi siivota ;)

Minäkipäs jupisen tänne välillä!! emoticon <- hölmöjä nuo hymiöt!!

Täällä näyttää jokainen olevan selvinnyt joulusta arkeen..
Minä kävin tänään kaupassa ostamassa kanasalaattivärkit, ja ah kun oli hyvää noiden jouluherkkujen jälkeen jotain raikkaampaa syödä! Tuli ihan kesä mieleen! :D Oli mieskin onnessaan, kun vein töihin sille kanasalaatin :)

(.) Täällä vauva antaa välillä kunnon iskuja ja potkuja, mutta enimmäkseen se on alkanu tyyrätä takapuolta tuohon oikealle kylkiluun alle, ja semmonen kova pyöreä siinä kokoajan tuntuu. Menee vähän sekaisin näistä tuntemuksista välillä,kun välillä supistelee niin hirmusti noita harkkasuppareita ja välillä taas vauva muuten vaan taitaa työntää pyllyään esille niin sillonki tuntuu maha kovalta! :D Taitaa pienellä käydä paikat ahtaaksi pikkuhiljaa..

Mutta oon kyllä niin onnellinen tästä meidän pienestä, että ei voi sanoin kuvailla. Tottakai välillä on sekavat tunteet, ja pelottaa että osaankohan minä ees sitä hoitaa sitte.. Mutta kun miettii, että se on sitten oma rakas pikkunen.. ei sitä voi käsittää.. emoticon

Nyt lähen saunaan, ja sitten vois saunanraikkaana painella nukkumaan hyvän kirjan kanssa.. Hyvät uuden vuoden toivotukset täältäpäin!! emoticon

Hengissä täälläkin, nopeasti tulin käväsemään kun netti aukesi uudella kämpällä.
Täällä jo pari yötä vietetty, kaikki kovin pahasti kesken ja kiirettä pitää...

Sain pienet järkytykset neuvolassa,
mullahan on sf-mitta menny alusta asti yläkäyrällä, mutta silti.
nyt oli 33,5cm ja viikkoja mittaushetkellä tosiaan 32+3.

Ihmekkös ahistaa vähän tää maha jo, kauheeta että 7vk jälkellä,
loppuu tila :DD

Nuu_: nuo ekat yöt uudessa kodissa on kyllä niin ihania, vaikka paikka onkin ehkä kaaoksessa :)

Itselläni ei mee hyvin nyt. Neuvolakuulumisissa lisää, mutta nyt tuntuu että tulee aivan liian paljon vastonkäymisiä. Eli mullahan on tuo RD, eli tarkkailen hiilareiden suhteen ruokaani, ja mittailen sokereita. Nyt lähti sitten verenpaine nousemaan ja turvotus päälle. Oikea käsi ja jalka on ihan jostain muualta planeetalta. Ja suoloja pitäisi nyt vähentää. Ja vettä juoda törkeesti.

Neuvolasetä ei ole yhtään kiva, vaan sättii ja arvostelee - ei nyt pahasti, mutta kuitenkin kun tässä tilanteessa on kuitenkin niin herkkänä kaikelle arvostelulle. Painokin oli nyt noussut enemmän - mikä hän kylläkin pisti turvotuksen piikkiin (peukut sille).

Ja Hesassahan on kivaa: emme saa lainaksi verenpainemittaria, vaan pitäisi rampata joko terkkarilla tai apteekeissa päivittäin (!!) mittaamassa! Onneksi sain lainaksi anopilta! Jestas!

Edelleen, muita oireita ei ole jotka viittaisi raskausmyrkytykseen, mutta nyt tarkkaillaan extra nuugaa... voi apua. Antakee tukea - sitä nyt kaivataan!

Hei mammat! emoticon

Tipsille ja Hansulaiselle paljon tsemppiä! Onneksi tosiaan Suomessa ollaan hyvässä hoidossa. Vitsi miten jännittäviä aikoja elellään jo!

Hitsi kun ei enää muista, kenelle piti kommentoida ja mitä. Ärsyttää tämä uudistus yhä.

Nuulle onnea uuteen kotiin ainakin piti toivottaa, ihanaa olla niitä ekoja öitä uudessa kodissa! emoticon

Turvotuksesta:
Tänne sitä on ainakin joulun aikaan ilmaantunut, kun ollaan pelattu lautapelejä tuntikausia. Ei oikein tuo istuminen enää sovi mulle. Samoin eilen palattiin junalla etelään, hyvä kun mahtui kengät jalkaan kuuden tunnin istumisen jälkeen. emoticon  Mutta turvotukset tosiaan häipyy multa heti, kun lähen vähän ulos  kävelemään, jo muutaman sadan metrin jälkeen kengät tuntuu sopivemmilta. emoticon

Omaa:
Ihanaa oli tosiaan eilen palata kotiin reilun viikon reissun jälkeen. Nukuin vanhempien luona huonosti, heräsin vaihtamaan kylkeä/vessaan tosi monta kertaa yössä. Ajattelin jo, että tätä se on nyt sitte koko loppuraskauden ajan. Mutta kuinkas ollakaan, viime yö omassa, pehmeässä sängyssä oli kuin unelma! Heräsin yöllä kerran! <3 Tällaisia öitä lisää, kiitos! emoticon

Välillä alkaa tää maha olla jo liikaa, hengittäminen on todella vaivalloista! Nyt lukikin vau-kirjan rv 37 kohalla (joka alkoi eilen), että nyt on vauva korkeimmillaan. Ja sen kyllä huomaa! Välillä tuntuu, että varsinkin makuulla saa puuskuttaa hulluna, eikä happi silti riitä. Kamalalta tuntuu se. Toisaalta toivoisin, että laskeutuis jo, mutta toisaalta taas se tuo sitten omat vaivansa... emoticon

jennille täältä voimahalit emoticon ja tsemppiä kovasti!!!
emoticon
toivottavasti sun neuvolasetäsi olisi vähän kannustavampi nyt loppuajan ; silloin sitä tukea ja ymmärrystä eniten kaipaa kun asiat menee erilailla miten on suunnitellut!
Lohdutuksen sanana voisin vaan senverran sanoa, että esikoisesta mulla oli kanssa RD , ja painoo tuli koko raskauden aikana liki 20 kiloo. Silti tyttönen oli syntyessä vähän alta 3 kiloo , vaikka arviot oli paljon isommat! Turvotusta oli rankasti, sitä koitin ananaksella hieman helpottaa ja ehkä vähän jopa auttoikin.
        Verenpainekin mulla nyt tässä raskaudessa noussut alkuraskaudessa mitatuista 110/jostain - 130:een/jotain .. mut ei kuulema oo vaarallista kun ei VIIME mitauskertaan oo suurta muutosta... Anyways : oon varma että kaikki sujuu sulla hyvin emoticon !!
(.)
Meillä kaikki nyt hyvin - huolet hälveni eilisen neuvolan myötä , kun selvisi että oikeinpäin ollaan ja jne.  ( tuol neuvolakuulumisissa koko litania )
Supisteluja tulee hieman, mutta lähinnä liittyvät mielestäni rasitukseen, esim. jos kiidän dösäpysäkille tms....
Hyvähän se vaan jos kroppa valmistautuisi - ei ainakaan yliaikaiseksi menisi!
Kivuliaita eivat ole yhtään - just ennemminkin sellainen kiristävä tunne.
Sairaalakimpsut ja kampsut ovat olleet jo jokusen viikon kuiteskin pakattuina emoticon  ettei sit iske blackoutti kun Hopsu päättää haluta tulla!
Huomena alennusmyynneillä poikeemaan - JEE!! Toiv. jaksaa vaan liikkua hyvin siellä rysiksessä...!

Tää päivä kans ollu taas niin edestakasta. välillä on hyvä olo ja välillä taas tosi huono. Verenpaineet ne vaan tuntuu välillä nousevan ja laskevan.. siihen ei hirveesti mittaria tarvi kun tunne on semmonen. Ja eilen unohdin sit ottaa rautatabletin niin alko olla hemotki laskusssa päivästä otin niin johan helppas..
No alkuraskaus mullahan oli helppo näköjään mulla sit loppuraskauden aikana tulee kaikki vaivat.
Pelottaa vaan se ajatus ettei tulis raskausmyrkytystä :/

Ja tässä miettiny että uskaltaisko jo laittaa sairaalakassin valmiiks. Ainaki mies on jo kyselly että eiköhän ois jo aika laittaa seki jos vaikka oikeesti se lähtö tulee aikaisemmin.

Mä olen kans alkanu syynäämään itseäni tarkemmin mahdollisten turvotusten osalta. Vielä näyttää suht normilta paikat. Eilen vähän säikähdin, kun päätä särki. Kuinkahan kovaa ja usein olevaa pään säryn pitää olla, että siitä oikeasti kannattaisi huolestua? Verenpaineet mulla on kokoajan ollu normaalit.

Meillä muuten pyörii just ensimmäinen koneellinen vauvan vaatteita! Finally. Vaikkei meillä ole vielä edes sitä vaatekaappia niille! Noh, raivaan väliaikaiseksi säilytyspaikaksi hyllyn vaatehuoneesta.
Tilasin eilen netistä lipaston vauvan vaatteille, jonka päällä on irroitettava hoitotaso. Tulis vaan äkkiä postista se!

Moikka,

kirjoittelin pitkät pätkät ja vastailin kaikille, minkä kerkesin ja mies tuli mun ollessa vessassa ja länttäsi läppärin kannen kiinni.........koko pitkä juttulitania katosi. AARGH! Suutuin niin että puinen voiveitsi meni poikki kun tamppasin sen voipurkkiin. Että sitä voikin olla herkillä. Nyt vähän nolottaa, kun niin rähjäsin.

MUTTA: Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville näin yleisluontoisesti nyt, tää uudistus on P:stä, on niin hankalaa etsiä haluamiaan kohtia, jotta voisi henk.koht. kommentoida, niin kuin kertaalleen jo tein..

(.) Meidän pieni on kyllä jo aivan selvästi laskeutunut, maha muutti eilisen aikana muotoaan ja tänään on aivan toisenlainen olo, ei ollenkaan tukala, jopa kevyt!? Hengästyneisyys täyisn poissa ja kylkiluut saaneet rauhan. "Tarjotin" katosi tissien alta ja masu laskee nyt ihan loivasti alaspäin. Toki kaupunkipäivä tänään otti silti aikas koville, näitä laskeutumisen vaivoja on siis näköjään mm. ilkeä kipu häpyluuhun, mitä ei ole mulla ollut aiemmin ollenkaan. Ensi viikolla 4.1. neuvolalääkäri, sanokoon hän sitten oman mielipiteensä, mutta mies oli kyllä ehdottomasti samaa mieltä, että masu on ihan eri näköinen ja yhdellä kaverilla molemmissa raskauksissa laskeutunut näillä viikoilla.

Mainiota vuodenvaihdetta, voikaahan mahdollisimman hyvin!!emoticon

Täältä pääsin lukemaan kuulumisia pitkästä aikaa ja menen suorana omaan napaan.

Olin tuossa joulun vietossa sukulaisissa Savonlinnassa asti. Eilen sitten huomasin,että supistelee ja ylävatsalla koko ajan inhottava kiristävä tunne. Tänä aamuna oli tarkoitus lähtä takas kotiin linja-autolla ja ajattelin sitten varmistaa Oyssista,että tuntemukset ei ole hälyyttäviä.

Nepä sanoi heti Oyssissa,että mentävä päivystykseen näytille ja matkustamaan ei ennen lupaa saa lähteä. No ei kai se auttanu kuin ajella Savonlinnan päivystykseen ja siellä monitoreihin. Kaikki muuten ok, mutta pissassa proteiinia :( Mullahan menee jo toista kuukautta verenpainelääkitys, joten alkavaa raskausmyrkytystä nyt pelätään. Vauvan painoarvio tänään ultrattuna on 1940g eli viikkoja vastaa ja muutenkin kaikki ok. Mutta onhan mulla ollu itku herkässä. Vointi onneks niin ok,että sain saattajan kanssa lähteä takas kotia kohti. Kerkesin jo kauhuissani ajatella,että jää sinne Savonlinnaan jumiin. Vaikka jos kielto matkustamiseen ois tullu niin en tietenkään ois sitä alkanu uhmaamaan.

Nyt on sitten lepokäsky saatu ja perjantaina neuvola täällä päässä, jatkoja mietitään sitten.

Meillähän on muutto kesken ja levällään, pikkuihmisen vaatteet pesemättä yms. Onneks mulla lähti sisko mukaan auttamaan ja laittamaan kotia, kun ite en saa juuri mitään tehdä. Muutama kaverikin tarjoutunut avuksi. Nyt on ainakin aikaa kutoa vauvan peittoa, jos ei muuta :)

Tälläistä tänne, mietin tuossa että 7 viikkoa laskettuun aikaan tuntuu yhtäaikaa pitkälle ja tosi lyhyelle ajalle.

Voimia kaikille ja tsemppiä meille kaikille loppurutistukseen!

Heippa kaikille!

Omaa napaa heti alkuun, pari asiaa mietityttäny jo muutaman päivän jota oon seuraillut. Mulla on ollut viikonlopusta asti semmosta jännää kipua tuolla vasemmalla alamahassa, melkeen tuon lantioluun kohalla. Tuntuu liikkuessa, ja istuminen alkaa tuntumaan vaikealta, ja yöllä on hankalaa saada käännettyä kylkeäkin kun sattuu niin. Välillä oikeen semmonen "polte" tuntuu, ja se kipu on aika pinnassa tuossa mahassa. Eilen jotain tunnustelin,et siellä tuntuis semmone joku "möykky" tai joku vastaava.. muuntekin kun painelee, niin käy kipeetä. Onkohan tää nyt ihan normaalia näitä venymisiä sun muita liitoskipuja, vai pitäsköhän tommosesta huolestua?
Toinen juttu, että eilen illalla rupes tuntuu yhtekkiä tuossa navan ympärillä ja navan yläpuolella semmonen kiristävä tunne, ja kun sitäkin sitten menin tökkimään niin oli selvästi semmonen kipeä ja kova.. :s säikähin jo, että tääkö on sitä ylävatsa kipua josta kaikki varottelee! Sitte siinä makoilin ja tunnustelin ja se meni ohi hetken päästä.. !!:)

Ei oo sitte tänää ollu tuossa navan kohalla mitään kummosempaa, mutta tuolla vasemmalla alamahassa on se kipee kohta edelleenki! Täällä on neuvolakin kiinni nyt joulun&uudenvuoden ajan ja pitäs soitella tuonne sairaalalle jos jotain tulee mielen päälle.. Kysäsen nyt kumminki teiltä mitäs ootte mieltä, jos tästä mun selostuksesta jotain selkoa saa! :D

öalsjd: Kuullostavat aika samoilta kivuilta, kuin mitä mulla on ollut välillä ja edellisessä neuvolalääkärissä kysyin, niin liitoskipuja ne voi vieläkin olla. Ja napa on tosi monilla mun kavereilla ollut kipeä, just sun kuvailemalla tavalla. Hyvä, että on lääkäri pian, niin saat vastauksia. Noi möykythän voi olla ihan vaikka vauvan jalka tai joku muu osa...? Ei varmaan hätää, mutta ainahan kannattaa olla tarkkana ja soittaa vaikka neuvolaan jos enempää alkaa mietityttää.
hilppa86: Tsemppiä ja lepoa! Sulla on ollut jännät ja ikävät paikat. Muista, että pyykkiä voi aina pestä...Myös syntymän jälkeen..emoticonKivaa, että sulla on apua siellä, ota kaikki vastaan, mitä tarjotaan ja ota itse rauhallisesti. Toivotaan, että kaikki on ja menee hyvin!

Kurkin noita Tammikuisia ja siellähän on 5 syntynyttä...! Joulukuun puolella. Tai onhan osa tullut jo loka-marraskuussakin, mutta silti. Aikamoista, kukakohan meistä on ensimmäinen.......???? emoticon Aika kulkee eteenpäin, siihen nyt ei voi vaikuttaa. Mies hoki eilen (puoliksi leikillään) kun kerroin syntyneistä Tammikuisista, ettei ole vielä valmis, apua, eihän se vielä tule, saisko vuoden lisäaikaa?! Mä en haluaisi yhtään lisäaikaa, mutta saisi pieni nyt vielä kypsytellä itseänsä ja kerätä lihaa luiden ympärille.
Yhdellä kaverillakin oli la 2.1. ja vauva tuli 25.12. Kätilöt tosin olivat muutamista merkeistä sitä mieltä, että oli täysin oikea päivä, la oli siis aikoinaan rakenneultrassa siirretty viikolla eteenpäin, mikä ei kuitenkaan sitten pitänyt kutinsa. 

Vuoden viimeisiä hetkiä viedään, saas nähdä, kuinka jaksaa vieraita huomenna kestitä vai sammunko itse ennen puolta yötä..

Maiza:  Ihana kuulla, että sulla on ollu jotain samanatapaista. Ei läheskää huolestuta enää niin paljon!! Pitää vähä seurailla noita tuntemuksia, mutta kyllä määki uskon että liitoskipuja ovat. Ja vauvahan alkaa olla jo aika alhaalla, mulla se on ollut jo pitemmän aikaa Rt:ssä ja laskeutunut, että jos se siellä painaa johonkin hermoon tms..? Mistäpäs tuota koskaan tietää, parempi ehkä ettei liikaa mieti! emoticon
Itelläkin on tullut mieleen yhä useammin vaan se ajatus, että ei mee kauan kun meistäkin alkaa porukka synnytteleen..! Iik..emoticon  Mutta silti niin ihanaa ajatella, että se niiii ihana pallero kohta tässä sylissä itelläki..Jos jaksais nämä loppuviikot vielä ootella :D

(.) Nyt alko kyllä semmonen jytääminen tuolla masussa, kantapäät viuhuu heti siihen malliin että maha heiluu mukana! emoticon  Kyllä sitä saa olla onnellinen tästä pienestä ihmeestä! <3

Hui, todellakin eletään jänniä aikoja! Onneksi hilppa pääsit takasin kotio! emoticon  Ihan kamala ois tosiaan ollu jäähä jumiin "väärälle" paikkakunnalle.

Tänään käytiin Lastetarvikkeen säilöstä hakemassa vaunut. Saatiin muuten valmiiks koottuna kun pyydettiin, joillekin on vaan annettu kaks isoa laatikkoa käteen ja käsketty kokoamaan vaunut alusta asti ite. Huh! emoticon Nyt ne torottaa tuossa eteisessä, oottava kyytiläistään. emoticon  Mies kokoaa tuossa takana pinnistä, ja äitiyskopan päällinen pyörii just koneessa. Huomenna jos sais koottua pedin valmiiks. emoticon Mies oli just laittamassa toista pinniksen sivua paikalleen, kun älysin, että eihän sitä laitetakaan, kerta ei oo pakko! Nyt saan sittenkin sen haluamani sivuvaunun! emoticon Siitä on sitten helppo kaapata vaavi yöllä tissille tai antaa kättä. Tosin ekanahan se nukkuu tossa laatikossa, mutta sitten myöhemmin...

Tänään oli neuvola, ja kyseltiin, että voiko synnytystä oikeesti yrittää käynnistää itekseen kotona, että onko se totta. Sanoi, että joku pariskunta oli kertonut käynnistäneensä kolme synnytystään harrastamalla seksiä lasketun ajan tienoilla. Yhdynnästä 24h sisällä oli synnytys kuulema alkanut. Ei vaan taida kaikilla toimia noin hyvin? emoticon  Sitten sanoi, että reipas kävelylenkki voi myös käynnistää. Silleen, että kipuaa jotain mäkeä reippaasti ylös alas monta kertaa, vaikka sattuiskin. No, tiiä sitten auttaako noi oikeesti vai vasta sitten, kun vauva ois muutenki hetikohta syntymässä. Mutta eiköhän tuossa viikon päästä vois jo alotella mäennousua, kun toinen on täysaikanen. emoticon

mimmu87: Mua rupes niin jännittään teidän puolesta, ku tajusin että tosiaa sulla on jo noin pitkällä!!!emoticon Mut kyllä mulla on semmonen ajatus jotenki, että se vauva pysyy siellä mahassa niin kauan että on tarpeeksi kypsä tulemaan ulos. En tiiä sitte, uskoakko noihin "nikseihin".. emoticon emoticon

Muuten ärsyttävä,ku ei saa normaaleita hymiöitä ollenkaan laitettua! :D

mimmu87: Herranisä, sullahan on h-hetki jo ihan käsillä!!! :)

Pikkuhiljaa alkaa jännittämään. Piti käydä lukemassa tuolla tammikuisten puolella synnytystarinoita, koska joku mainitsi jo viidestä syntyneestä. Hurjaa!emoticon

Omaa napaa:
Ensinnäkin, tällä hetkellä ei uusi vuosi ja sen juhlinta jaksa vähempää kiinnostaa. Nyt vaan on sellanen fiilis, että toivottavasti huominen menee nopeasti ja pääsee nopeasti nukkumaan ja ottamaan vastaan vuoden 2011. Tänään oli neuvola (tarkemmin siinä osiossa) ja jouluruan kerryttämä paino ( 2kg/2vko) + turvotus masensi. Tiedän kyllä, että varmaan tasottuu seuraavaan neuvolaan mennessä. Lääkärikin päätti sittenkin määrätä minulle loppuraskauden ajaksi kilpirauhaslääkityksen.. Eilen tuli sekin sitten aloitettua. Olen myös nyt ollut jopa  4 päivää töissä saikun jälkeen ja paikkoja särkee niin vietävästi! Ei jaksais enää....
Uusina särkyinä on seuraavat: Koko selän särky. Varsinkin iltaisin levinnyt jo lapaluiden väliin. Myös särkee mahan ylärajaa... tuosta mahan ja rintojen välistä. Tosi arkana on.... Kohta pakko vetää joku särkylääke, vaikka olen yrittänyt sitä kovasti välttää. Onko muilla vastaavaa?? mistä kyse?emoticon Tuntuu kuin maha painaisi niin kovasti, ettei mahan yläraja enää kestäisi kuormitusta. siksi kipu.. Turhauttavaa kun pitää valittaa. Mut nyt oli pakko purkautua. Toivottavasti huomenna parempi fiilis ja KAIKKI kivut hellittäis....

Joka tapauksessa, Hyvää Uutta Vuotta kaikille vielä kertaalleen!!! emoticon

Rölli, minulla oli ensimmäisessä raskaudessa kipeä kohta oikealla puolella heti rinnan alla. Kipu alkoi jo puolivälissä raskautta ja jatkui siihen asti kunnes vauveli laskeutui. Iho oli myös kosketusarka. Tosi inhottava vaiva oli kun tuntui ettei missään asennossa ole helppo olla. Kysyin sitä silloin lääkäriltä ja sanoi sen olevan kylkiluun välissä oleva jänne joka venyy kun maha kasvaa. Itse kyllä jälkeenpäin olen ajatellut sen olleen vatsalihas/pallea. Koska se on oireillut raskauden jälkeenkin. Sillai inhottavasti muljahtelee jos oikein pinnistää jossain tilanteessa vatsalihaksia, esim. jumpassa.

öalsjd, kävin muutama viikko sitten ultrassa samantapaisten mahakipujen takia. Navan kohdalla oli sellaista pistelevää kipua. Kaikki oli ok, epäilivät lihaksen venymiskivuiksi. Mutta kannattaa kysyä neuvolasta jos oireet jatkuu. Minulla on istukka juuri tuossa navan kohdalla ja haluttiin tarkistaa ettei kipu johdu istukan toimintahäiriöstä.

Zemppiä kaikille loppuraskauteen ja hyvää uuttavuotta 2011!

Takaisin