Joulukuun jupinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iisi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvää aaton aattoa tänne! :) En vieläkään ole sisäistäny että huomenna on jouluaatto :O
Tänään vielä joululahjaostoksille.

Alkoi eilen illalla oksettaa kun sänkyyn pääsin. Eipä ole ollut alun jälkeen pahoinvointia. Hetken päästä vatsa meni ihan sekaisin ja sitten juostiinki vessaan.. Oksetti ja vatsa ihan kuralla. Ja kun sänkyyn pääsin, tuli uudestaan huono olo ja vessaan oli taas juostava. Oli aika katkonaista uni kun vatsaan sattu ja yhdessä vaiheessa myös selässä tuntui painekipua. emoticon
Oli pakko kolmen aikaa aamuyöstä nousta sitte istumaan sohvalle kun makuulla oli niin huono olla. Onneksi meni sitten ohi ja nukuin loppuajan hyvin. Kovasti säikäytti ja olenkin nyt seurannut vauvan liikkeitä tarkemmin. Normaalisti on kyllä nyt myllertäny..
Nyt aamusta itsellä hieman heikko olo, mutta ei niin paha että haittais.

Nyt oli mullekin tullu kelalta päätös vanhempainrahasta! Pari ekaa kuukautta korotettuna ja sit menee minimille...

Mmj: Mulla oli sama pari viikkoo sitten.. Olin kerennyt noin tunnin verran nukkua kun heräsin siihen, että oksetti ja mahassa väänsi.. Äkkiä vaan vessaan ja maha ihan sekaisin, sen jälkee menin takas sänkyyn ja oksetti vieläkin, mut
sain alettua nukkumaan ja aamulla ei ollut mitään!

Onko kellään muulla unen kans vaikeuksia?
Mä oon ihan kuollu.. Mun kymmentuntiset unet on alkanu oleen 4-5 tunnin mittaisia ja oon kohta ihan jossain muussa maailmassa, tätä on nyt reilun viikon jatkunu jo!
Sit oon ollu viikonlopusta asti hirveessä flunssassa ja lämpöö on vaan koko ajan. Sellasta pientä 37,2 mut mulla se kyllä tuntuu ku on normaalisti niin alhainen lämpötila.
Eilen kävin neuvolassa ja jäi vaan ihan paska maku suuhun ku olin siellä taas vaan alle 10 min kun hätäsesti teki kaikki ja seuraava käynti on kolmen viikon päästä, vaikka
ne on ollu nyt parin viikon välein muuten.

No kaikesta huolimatta.. Hauskaa ja rauhallista joulua teille kaikille! emoticon

OIKEIN IHANAA JOULUA KAIKILLE HELMIMASSUILLE !!
MUISTAKAAHAN LEVÄTÄ JA SYÖDÄ HYVIN SEKÄ NAUTTIA !!!
 osalle meistä kun on kyse siitä vikasta joulusta "kahden".
Ja ihan muutenkin !!
<33

IHANAA JOULUA KAIKILLE! :)

Huoh, mitenköhän kauan mulla sitten mahtaa mennä kunnes tulee toi äippärahan päätös; hakemushan kyllä on kelassa jo mutta kun pitää toimittaa 31. pvä tätä kuuta vielä palkkatodistus, tai saattaapi mennä jo ens vuoden puolelle ennenkun tulee se palkkatodistus postiluukusta. Jospa ne ei sitä viivyttelis hirmu pitkälle, ettei tarvii alkaa stressaamaan ruoka ja vuokrarahoja jostakin.

Meillä kaikki valmiina masu-asukille, viimesetkin tavarat tuli postissa tällä viikolla :) Sopivana joululahjana vauvalle ja meille, semmonen 300e sinne upposikin..

Onko kellään ollut raapivaa/repivää kipua missään vaiheessa raskautta tuolla alamassun kohdilla? Siis sellaista, että sattuu pirusti alavattaan ja se säteilee myös ihan oikeasti vaginaan, kipu ei oo mitenkään "pinnalla" vaan ihan tuolla mun sisällä. Oonpas huono selittämään tätä.. Mulla on noita kipuja ollu välillä pitkin raskautta, mutta mitä pidemmälle mennään niin sitä kipeempiä nämä äkilliset ja ohimenevät kivut on. Pitää ottaa maanantaina puheeksi neuvolassa, mutta ajattelin että jos olisi jollakin muullakin täällä ollut moista ongelmaa..? :/ Neuvolassa eivät tiedä noiden muidenkaan oireiden aiheuttajaa niin turhauttaa enää edes kertoa vaivoista siellä. On ollu järkyttäviä alavatsakipuja muutenkin välillä, ei supistuksia, vaan erilaisia kipuja. Monet hiivapuikot ja voiteet on käytetty mitä lekuri on määränny mutta ei lopu, eikä kukaan tunnu osaavan sanoa mitään mihinkään ja joka viikko nyt saanu sitten ravata verikokeissa ja pissatesteissä.

Mutta joka tapauksessa, viettäkää kaikki ihana ja stressitön joulu! :)

ssalla voisko se olla sitä kun se muksu punkee päätään alas? mulla ainakin tulee ihan suomeks perkeleellistä kipua siitä kun toi tunkee päätään ja sinne jää "väliin" jotain hermoja ja jotain, sillon ei voi otta ees yhtä askelta. Niin inhottavalle tuntuu.

Mua kiukuttaa noi tyhmät vatsalihakset jotka ei parane eikä helppaa, siis revähtäneet ovat. Liikkuminen tosi tuskasta.
MUTTA takana aivan ihana päivä perheen parissa, harvinaisen kilttikin olen tainnut olla, kauhea kasa lahjoja tuli <3

Voi että!!

Eilen oli sitten aatto, ja vietettiin sitä minun vanhempieni ja sisarusten kesken:) Noh.. Olimme sopineet, ettemme osta toisillemme lahjoja, mutta pienenä lisäyksenä "vauvoille saa ostaa";) Vauvoja perheessä yksi nelikuinen veijari ja yksi tässä mun masussa vielä=) Heh.. En edes muista, kuinka monta lahjaa "Pikku-prinsessa" sai jo, vaikka ei ole edes syntynyt:) Tuli vaatetta, tuli lahjakorttia Lastentarvikeliikkeeseen, oma isäni oli ostanut tytölle puisia palikoita ja puisen vedettävän ankan ja äitini ommellut ison kasan vaatteita:) Oli kyllä niin suloista<3

Loppuillasta alkoikin sitten huoli, että kai kaikki menee varmasti hyvin, kun niin kovasti vauvaa odotellaan ja kun tätä unelmaa eletään - pakko vaan luottaa, että jotain näin hyvää suodaanemoticon

Nyt ottaa ohraa! Kiellettiin suolat! Eli homma on niin että olen niin turvoksissa nyt, olen ollut aatonaatosta asti. Jalat sellaisia elefanttijalat, ja kädet kans. Onneksi ei näytä olevan raskausmyrkytysoireita (piti jättää erillisen virtsakoe labraan, ja se oli puhdas), mutta ehkä mun kannattaa pakata valmiiksi laukun jo nyt jos tulee lähtö. Soitin juuri ä-polille ja siellä neuvottiin että pitää jättää kaikki suolat. Just kun olin ostanut mässäilykamaa joulupäiväksi. Eli ei sitten sipsejä mulle emoticonJa oletettavasti tämä jatkuu loppuraskauden ajan. Voi halvatun halvattu. Ja mulla on vielä hommia mitä pitää tehdä!

Onneksi mulla on neuvola tiistaina. Ei tunnu mukavalta nyt.

Toivottavasti teidän muiden joulunvietto sujuu mukavasti!

Täällä ollaan kanssa ihan järkyttävän turvoksissa.. Tosin epäilen sen johtuvan piiitkästä automatkasta, suolaisesta kinkusta ja kaikista muista herkkusista.
Huomisella ostoslistalla monta purkkia ananasta, toivotaan että edes vähän auttaisi :)

Minusta oli kyllä toisaalta ihan hassua avata jo pukin tuomia vauvan paketteja, vaikka oli kyllä myös ihanaa kun mummo ja pappa oli ostanut iiiihanan pehmoisen pörröisen lampaan taljan vaunuihin <3

Onnellista joulunaikaa kaikille!

Täällä ei ole turvotusta muualla kuin sormissa, mikä johtuukin sitten tuosta rannekanavasta...Ja herään öisin ja valvon pari tuntia, ne taitaa olla mennyttä ne pitkät, rentouttavat yöunet. 
Joulu mennyt hyvin rauhallisesti, me ollaan molemmat miehen kanssa kipeitä vähän vieläkin. Nyt anoppilassa. Eilen kalkkunaa, tänään kinkkua, vaihtelu virkistää..! emoticon

Ylihuomenna maanantaina neuvola ja otetaan paastosokerit.. Iiks, toivottavasti tajuaa huomioida joulun ajan---

Ystäväni sai 23.12. omana syntymäpäivänään, toisen lapsensa, tyttären. emoticon Voi ihanaa, ja tuosta laskurista tajuaa sen, että herranjestas, kohta saadaan mekin oma käärö!!

Tukipäätös tuli mulle jo aika kauan sitten, 31.12. alkaa mun äitiysloma, eka maksupäivä 5.2. Ekat muutama kuukautta korotettua, sit minimillä. 

Välillä ollut todella huono olo, mutta ei oksua sentään. Ja närästää, meinaa tulla vesikin ylös..
Mutta nyt jouluntunnelmiin, mukavaa rentouttavaa aikaa teille kanssaodottajille!

Huoh, täällä tapaninpäivä alkanut kunnon säihkähdyksellä. Eilen aamulla vessassa käydessä paperiin jäi ihan tippa kirkasta verta, mutta siihen se "vuoto" sitten jäi. Seurailin tarkkaan koko päivän tilannetta, mutta eipä näkynyt enää mitään vereen viittaavaakaan. Noh, aamuseitsemältä tänään kävin ihan unisena vessassa tarkoituksena mennä vielä takaisin nukkumaan, mutta kuinka ollakkaan, nyt tuli sitten verta vähän reippaamminkin emoticon

Siitä sitten soiteltiinkiin synnärille ja eikun sinne pikapikaa tarkistamaan tilannetta. Lääkäri epäili että saattaisi olla jotain tulehdusta ja varmuuden vuoksi sain sitten antibioottikuurinkin. Mutta mutta.. Samalla huomattiin että kohdunkaula lyhentynyt hieman (viikko sitten oli 3cm, nyt 2,4cm) ja oli sormelle auki. Sainpas sitten vielä kortisonipiikin kypsyttämään vaavin keuhkoja ja illalla pitää käydä ottamassa toinen. Kotiin pääsin kuitenkin lepäilemään, koska näytti siltä ettei kaveri tällä sekunnilla synny, tosin tilanne saattaa olla eri viikon-kahden kuluttua. 

Ssalla: Täällä ollut myös ihme kipuiluja tuolla alapäässä, välillä myös hassusti pistellyt. Itse olen miettinyt että pieni siellä tunkee päätään alaspäin tai sitten paikat valmistautuu tulevaan koitokseen..

Toivottavasti muilla on mennyt joulu hieman huolettomammissa merkeissä emoticon

Hansulainen: voi kun ikävää. Toivottavasti tämä nyt vaan on pikkusäikähdys eikä mitään sen kummempaa. Onneksi meillä on niin hyvä valvonta että kaiken pitäisi mennä hyvin!

Tsemppiä ja voimahaleja!

Jooh täällä meni ihan suht koht hyvin joulu.. mitä nyt joulupäivänä olin aivan tukossa. Makoiluks se päivä menikin.. kauheet väsymystä ollu nyt muutamana päivänä.
Onneks huomenna on neuvola ja hemoglobiinit katsotaan niin tietää sitten tarkemmin että johtuuko ihan sitten siitä että oon vähentäny raudan syömistä.
Tänää ollu sit huonoa oloa ehkä johtuu siitä että vedelly kaikee makeeta...

Hyvää joulunjälkeistä kaikille =) !
Näköjään täällä ollut jo hieman jänniä tilanteitakin, Hansulainen, toivotaan ja uskotaan että kaikki menee hyvin !

Itse olimme jouluviikon lapinniemen kylpylässä anopin osakevaihtoviikolla ( saatiin joululahjaksi käyttää se viikko <3 ,,,)
joten turha hösääminen meni ohitse sillä - ei olisi IKINÄ normisti varaa tehdä tuollaista, että onneksi kävi noin hyvä säkä!
Sanoinkin , että helmikuussa kun on mustat rinkulat silmien ympärillä ja kantelee pientä kiukkupussia, niin voi miettiä millaista oli olla jouluviikko mineraalialtaissa ja kasvohoidoissa ja hotelliaamiaisilla =D ...

Maha on mieheni ja minunkin mielestä rojahtanut vähän alaspäin ; jännää nähdä se sf-mitta ensi neuvolakäynnillä! Painoarvio oli viimeksi viikolla 32+ 3323g , eli ihan kai normikäyrillä mennään...
Ei enää kauaa h-hetkeen!!!! IIK!
Noi liitoskivut on kyllä täälläkinpäin ihan tuskasia- kävelen välillä kuin akuankka X) ...varsinkin tänään tapaninpvän vierailuille aamulla dösäpysäkille talsiessamme oltiin varmaan näky, takki auki (ei mahu masunkohalta kii =)...) ja vaappuen puoleta toiselle kuin laiva, kaameessa tuiskussa ja puuskuttaen... heh...
ei ollut kyllä oikeen muita kuin koiranulkoiluttajia liikkeellä, onneks ...

Näköjään täällä ollut jo hieman jänniä tilanteitakin, Hansulainen, toivotaan ja uskotaan että kaikki menee hyvin !

Itse olimme jouluviikon lapinniemen kylpylässä anopin osakevaihtoviikolla ( saatiin joululahjaksi käyttää se viikko <3 ,,,)
joten turha hösääminen meni ohitse sillä - ei olisi IKINÄ normisti varaa tehdä tuollaista, että onneksi kävi noin hyvä säkä!
Sanoinkin , että helmikuussa kun on mustat rinkulat silmien ympärillä ja kantelee pientä kiukkupussia, niin voi miettiä millaista oli olla jouluviikko mineraalialtaissa ja kasvohoidoissa ja hotelliaamiaisilla =D ...

Maha on mieheni ja minunkin mielestä rojahtanut vähän alaspäin ; jännää nähdä se sf-mitta ensi neuvolakäynnillä! Painoarvio oli viimeksi viikolla 32+ 3323g , eli ihan kai normikäyrillä mennään...
Noi liitoskivut on kyllä täälläkinpäin ihan tuskasia- kävelen välillä kuin akuankka X) ...varsinkin tänään tapaninpvän vierailuille aamulla dösäpysäkille talsiessamme oltiin varmaan näky, takki auki (ei mahu masunkohalta kii =)...) ja vaappuen puoleta toiselle kuin laiva, kaameessa tuiskussa ja puuskuttaen... heh...

Näin se joulu tuli ja meni. Itsellä oli nyt joulufiilis täysin kadoksissa, eikä joulu tuntunu nyt samalta ku ennen! :/
Ens vuonna jos sitte pääsis fiilikseen mukaan paremmin.

Saatiin appiukolta turvakaukalo joululahjaks, pienen riskin otti kun ei meiltä kysynyt ollaanko jo hankittu, mutta onneksi ei oltu vielä keritty. :) Vaavi sai muutaki pientä, vaatetta ja leluja <3

Hansulainen: Voimia kovasti sinne! Toivottavasti kaikki ihan hyvin!

Nyt täytyis ruveta tavaroita pakkailee, muutto viim. torstaina, mutta toivotaan että keskiviikkona jo päästäis. Uudeks vuodeks olis tavote, että oltas suurin osa kamoista saatu paikoilleen ja voitas meillä viettää kavereitten kesken uutta vuotta. emoticon

Tsemppiä Hansulainen!

Joulu meni ihan rauhallisesti, aattona oltiin tosiaan minun perheeni kanssa ja joulupäivänä appivanhemmilla. Aika vaisu ja raskaskin joulu, varmaan johtui tästä flunssastakin. Jotenkin tuntui, ettei ihan päässyt täyteen joulutunnelmaan ja ihmiset lähipiirissä osaavat välillä olla aika rasittavia. Veljeni avovaimo osaa töksäytellä aika tylysti välillä ja sellaisesta jää vähän paha mieli. 

Miehen perheessä taas ongelmia tuottaa hänen pikkuveljensä ja isoveljensä avovaimon välille puhjennut riita, joka levisi jouluaattona käsiin niin, että tämä avovaimo oli ajanut appivanhempani ulos kylästä heidän luotaan. Siis kyseinen nainen on aivan järkyttävä (väkivaltainenkin) ihminen, jotenkin alkaa olla energiat vähissä hänen raivokohtaustensa kanssa. Muutenkin koko joulu piti järjestellä niin, että nämä kaksi ihmistä eivät kohtaa, joka siis tarkoitti sitä että mieheni perhe ei ollut yhdessä koossa koko jouluna. emoticon  Tekisi moiset riitapukarit (syytä on siis molemmissa) vetää vessasta alas. 

Huhhuh. Väsyttää. 

Paluu arkeen tuntuu samalla ihanalta, mutta toisaalta en uskalla avata verkkopankkia...Laskut odottavat maksajaansa ja joulu taisi verottaa tilejä aika roimasti, vaikka oltiinkin lahjojen kanssa aika tiukalla budjetilla. emoticon Uupumus pahentaa ahdistusta entisestään. No, miehen täydellisen jalkahoidon lahjakortti tulee nyt mitä suurimpaan tarpeeseen, ihana rakkaani oli ajatellut, että tarvitsen hemmottelua. emoticon

Reippaampaa mieltä teille muille, nauttikaa olostanne, taitaa moni olla nyt lomallakin! Ottakaa iisisti ja pitäkää hyvää huolta itsestänne.

Meiläkin joulu meni kivasti... vaikka ei ollenkaa ollut joulu fiilistä kun vielä 23 päivä töissä olin :/
Isä oli Kestilässä kylässä ja aattona sitten oltiin ensin päivällä mun perheen luona ja sit lähdettiin anopille missä mihen koko poppoo olikin sitten koolla :) mekään ei lahjoja ostettu ko perheen pienimille :) ja olikin kiva seurata koht 2 vuotiasta pikku tyttöö ko ei keskittyminen oikeen onnistunu kaikkiin lahjoihin :D

Mitäs muuta... Kelan päätökiö odotellaan vielä vaik en kyl ressiä aijo viel ottaa...äippä loma alkaa 11.2 ja työnantaja maksaa 3 kuukautta vielä palkkaa mulle... tää viikko vietetään lomaa vielä kivasti ja sit 5 päivää töitä :D jee...ja Iik...

Muuten meillä voitu tosi hyvin ja ei ole ollut mitään ihmeelisiä... kauheesti närästää kokoajan kyllä...blää...

Voimia kaikille :)

Pakko oli tulla tänne ihmettelemään:) SYYSKUUN odottajissa on jo pari ilmoittautunutta!! Siispä meillä on NIIIIN lyhyt aika itse h-hetkeen! Taidanpa pakata kassin lähiviikkoina;)

Takaisin