Joulukuun jupinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iisi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tipsi: voimahaleja sinne synnärille! Onneksi meillä on hyvä valvonta Suomessa ja harvoin tapahtuu mitää ikävää. Olette hyvässä hoidossa! Tsemppiä hirveesti!!

Oijoi, Tipsi! *VOIMIA* Hyvässä hoidossa olette ja kiva kun kuitenkin istukka toimii ja vauva saa kehittyä vielä! Serkkuni vaimo molemmissa raskauksissa sairaalassa viimeiset viikot, terveet lapset on ja kaikki meni hyvin! Jaksamista!

Ja täällä on jännät kakat miltein housussa.. käytiin katsomassa vuokra-asuntoa huomenna pitäis tulla vastausta että saadaanko kämppä vai ei. Oli niin tilava asunto että ihastuin siihen heti :)

Ois kiva saada asiat kuntoon ennen joulua niin ei tarttis stressata enää mistään asuntoasioista.

Hirmu paljon tsemppiä ja jaksamisia sinulle Tipsi! Kaikki menee ihan varpisti hyvin, ja pääset piakkoin nauttimaan tuhisevasta pikku nyytistä<3 Varmasti on rankkaa olla sairaalalevossa, mutta odottava Odottaja palkitaan varmasti;)

jos nyt ehtisi ja jaksaisi nopeasti jotain kirjoitella.
Mennyt kyllä kaikki aika tuolla raksalla,remonttia tehden.
Tarkoituksena pistää lattiat ja seinät kuntoon kaikkiin huoneisiin sekä uusia keittiö ja wc.
Tekemistä siis on :DD
Noh, nyt olis jo olkkari ja makkari aika hyvässä mallissa :>
muuallakin osa töistä tehty.
Kiirettä pitää.

Sitten...
Oon onnistunu reväyttämään/venäyttämään vatsastani lihaksen tai lihaksia... Tosta vasemmalta alamahasta lähinnä :< Ja diagnoosin tehnyt itse, koska tuntuu juurikin siltä että lihas olis revähtänyt. Että kaipa se sitä on, en oo ees tajunnu mistä tullu, niin paljon oon touhottanu menemään :<
Krinnaa vastaan ja sattuu niin paljon ettei saisi vasemmalle jalalle ees painoa kauheesti varata... Pitäs nyt vaan olla tekemättä mitään että paranisi, mutta oon aika jästi ja teen silti.
Ärsyttää olla tekemättä mitään, rauhallisemmin toki etten liikaa rasita itteeni muutenkaan ;)

Oon huomannu myös että on alkanu turvotella, mutta sitten isken persaukseni alas ja jalat samaan tasoon niin laskee.

Mitän muille mammoille?
Miten on joulun laitto edistynyt?
Itse missaan koko jouluhössöt (harmikseni) kun en ehdi aatella ees koko joulua, lahjat on onneksi paria vaille hankitut ja loputkin tiedän mitä haen, että haetaan vaan.

Kuullostaa ilkeältä, Nuu_! Ooppas nyt varovaisesti! emoticon Sanoo kanaemo. 
Tsemppiä asuntotilanteeseen, dreamer88!

Oma napa on niin nuhassa vieläkin, etten ole edelleenkään mitään jouluvalmisteluja saanut tehtyä, huomenna yritän kaupungille. On tää kaameeta, mieli ihan maassa kun tuntuu ettei ole joulu ollenkaan tulossa..Pitää vaan viikko ja toinenkin maata eikä mikään maistu miltään. Eilen pääsi jo itku miehelle ja sit kaverille puhelimessa kun oon niin turhautunut tähän. Oon siis niin joulunrakastaja, ja olisi ihanaa nimenomaan tämä odotus ja fiilistely. emoticon
No joo, kyllä tässä nyt aika pieni murhe on, mutta isolta se vaan tuntuu. Kyljet kolottaa vieläkin yskiessä ja niistäessä, rannekanava-ahtauman takia kädet on aamuisin melkein toimintakyvyttömät, puutuneet ja kipeät, ei meinaa edes hampaidenpesu onnistua.
Sit jännittää kaverin puolesta, LA oli 17.pv ja odotellaan joka päivä, jokos...

Maiza: Täällä kanssa ahdistaa kun ei joulua ole yhtään tullut fiilisteltyä, eikä joulumieltä yhtään vaikka enää kolme päivää emoticon Rahat on loppu, ja osa joululahjoista ostamatta. Itsekin rakastan joulua ja se odotusta ja nyt mieli maassa kun ei yksinkertaisesti tunnu siltä että joulu olisi edes tulossa. 

Tänään käytiin allekirjoittamassa kauppapaperit ja nyt ollaanki sitte virallisesti tulevan asuntomme omistajia emoticon 
Muutto urakka alkais ens viikon torstaina. Tänään kävin myös palauttamassa töihin avaimet ja työvaatteet, eilen oli viimeinen työpäivä kun kauppa suljettiinki aikasemmin (22.12 piti olla vika päivä).
Nyt sitte ollaan ensin palkattomalla joululomalla ja äitiysloma alkais virallisesti (varhennettuna) 7.1.2011. Kelan sivuilla oli päätös tullut äitiysrahoista, ei päätä huimaavia mutta kyllä niillä varmaan pärjää, ensimmäinen maksu on vasta 10.2 emoticon
Onkos muut saaneet jo päätökset?

mmj samanlaisia suunnitelmia sielläkin. Onneksi olkoon asunnon omistajille, me ostettiin kämppä juurikin reipas viikko sitten ja nyt remppaillaan ja muuttoa kanssa ens viikolla tiedossa :D

Mulle tuli eilen se päätös, olemattoman pieni se raha on, verojn jälkeen mulle tulee varmaan joku ~500e. Mutta pienellä sitä on ennenkin pärjätty.

tässä koitan juuri varovasti pakkailla, kauheasti kun en uskaltais tietty nostella. Varsinkin kun noi vasemman puolen vatsalihakset on venähtänyt. Myöhemmin tänään tonne uusille kämpille taas remppailemaan. Jouluksi ajateltiin että jos pääsis sinne nukkumaan jo, makkari kun on likimain valmis. Sitten loppuja kamoja pikkuhiljaa ja loput ens viikolla. Nyt ei oikein mahdu pakkaamaan kun on niin ahdas tää nykynen asunto ja nyt jo täynnä. Että pitääkin saada sänkyä ja muuta pois tieltä niin mahtuu pakkaamaan :DD

Hyviä joulun alusaikoja kaikille <33

Tää päivä on ollu kyl todella pyllystä.. laiskottanu tosi paljon. Heräsikin vasta päivällä :D sit katseli vaan leffaa...
yks hyvä juttu on ollu että kelan päätös on tehty.
Ja hemmetti että kun katsoin milloin tulee eka raha 25.2 tulis ensimmäinen just lasketun ajan jälkeen. Saas nähdä olenko silloin synnärillä vai kotona.
Ja alkuu tulis vähän päälle 600 ja sit seuraavina kuukausina vaan 511 euroa. 100 eurolla tippuu tulot ihan pyllystä.

ja vieläkin joudutaan odottamaan vastausta asunnosta.. empii vieläkin. stressi tässä alkaa iskemään.. ois vaan se joulu jo niin ei tarttis ajatella enää mitään juoksevia asioita.

Mulle sanoivat kelalta että raha-anomus käsitellään vasta vuodenvaihteen jälkeen... että odotellaan verotietoja tai jotakin semmosta se sepusti.
Äippäloma alkaa kuitenkin jo 3.1.2011  emoticon '
ja hakemuksenkin postitin jo marraskuussa...

Mulla alkaa äippäloma myös 3.1 ja oon laittanut hakemukset jo yli kaks kuukautta sitten.. Heti kun ne sai pistää niin laitoin, eikä vieläkään näy kelan sivuilla mitään! :o

Pöyski ja miya: Onpas outoa emoticon  Mitenhän minä sitten olen jo päätöksen saanut jos verotustietoja täytyy odotella? Ihme touhua, tyypillistä kelaa. Nyt mietin, että kannattaako veroprosenttia käydä pienentämässä? Itsellä taitaa tällä hetkellä olla 14-16% luokkaa ja kelan papereissa sanottiin että verotus otetaan nyk. veroprosentin mukaan mutta verotus olisi väh. 20% tuesta. Oon aina niin pihalla näissä veroasioissaemoticon

Nuu_: Näköjään ollaan samanlaisessa tilanteessa :) Hieman aikasemmin taidatte päästä muuttamaan. Meillä kun täytyy vielä edellisten omistajien muuttoa odotella. Onneks ei tarvi remppaa tehä, oli sen verran hyvässä kunnossa emoticon

Joo nyt ainaki stressi iski enemmän kuin yleensä.. ei saatu kämppää mutta tulee silti kiire muuttaa pois tästä nykysestä asunnosta.
Ja kiva kun on joulu tulossa ym. yritäppä unohtaa kaikki noi huonot asiat edes jouluks.. ei taida onnistua.

Epäonnea nyt liikaa ollu voiku jotai positiivista edes vois tapahtua mut kaikki menee mönkää.. korkeelta ja kovaa tiputaan alas.

Mulle tuli KELA:lta päätös viime viikolla ja nyt aloin oikein ajatuksen kanssa sitä syynäämään.
Meinasin saada hepulin, kun päätöksessä oli ensimmäinen maksupvä vasta 31.3 ja mulla alkaa äitiysloma ens maanantaina (varhensin "lomaa" viikolla).
Noh, sitten muistin että pomohan maksaa mulle palkkaa parin ekan kuukauden ajalta. Aloin jo suunnitella vihaisen puhelinsoiton tekemistä KELA:aan. Onneksi en sitä kerenny tehdä! emoticon

Tää raskaus on todellakin saanu mun aivot pehmenemään ja unohtelemaan asioita! emoticon

Ei mullekkaan oo vielä tullut KELAn päätöstä.. Mulle työnantaja maksaa kolme ekaa kuukautta ja sit vasta jään KELAn rahoille, joten oottelen vielä, ennen kun rupean kyseleen tulevien rahojen perään.. Mun mammaloma alkaa 10.1 ja pitelen tässä nyt ennen sitä lomapäiviä pois, koska mun työsopimus loppuu sit mammaloman aikana..

Tipsille voimia ja iiiiiiiso halaus sinne sairaalan pahnoille! Ikäväähän siellä on varmasti olla, mut ootte kumpainenkin siellä hyvässä hoidossa ja tarkkailussa! :)

( . ) Kääk :D Meillä on vielä joulusiivous tekemättä.. Mun ystävä tulee meille tänään yökylään lapsensa kans, joten yksissätuumin sovittiin miehen kans, et siivotaan yhdessä huomenna jahka vieraat lähtee..
Ihanaa, ylihuomenna on JOULU ♥ Ja sit loppuu tää hössöttäminen ja hamstraaminen :D
Onneks huomenna on neuvola, ettei ihan heti ens viikolla.. Voi olla et neuvolantäti järkyttyis mun joulukiloista :D (Ite kyllä järkytyin kun painoa on näemmä taas tullut melkein kilo lisää.. yhteensä nyt sellanen 12kg) Nooh.. En ota ressiä, koska tiedän syöneeni terveellisesti, enkä mässänneeni roskaruokaa ja karkkeja! Eiköhän nuo kilot sit joskus lähe, jahka pääsee vauvan kans ulos vaunuilemaan :) ?

Jihaa! Viimeistä työpäivää viedään! Tässä tyhjennän tietokonetta ja pöytää, höpisen kollegoiden kanssa, käyn lounaalla ja sitten perhevalmennukseen (tänään käsitellään synnytystä!).
Tuista: itse en edes vielä odota päätöksiä, kun palkanlaskennasta voi lähteä Y17 lomake Kelaan vasta joulukuun palkanmaksun jälkeen, kun on sen verran noita myyntiprovisiota tullut tänä vuonna että mennään korotetuilla tuloilla. Mutta työnantaja maksaa ekat 3 kk palkkaa, joten nou hätä.
Verot: mmj - käy ihan vero.fi sivuilla. Siellä on verolaskurit niin voit laskea siellä paljonko sinulla pitäisi olla sitä vero%. Jos on eri kun sun tammikuussa postissa tuleva, niin kannattaa muuttaa sitä. Eli tilata uusi oikea verokortti, vaikka et sitä kenellekään anna. Silloin se menee myös Kelan järjestelmiin ja saat oikeat tuet.

emoticon   Jeeee, täällä kanssa viimeistä työpäivää viedään!
työpöydän tyhjensin maallisesta omaisuudestani jo eilen, tänään keskitytään viimehetken töihin ja tuherretaan itkua työkavereiden kanssa emoticon

Moikka helmimammoille emoticon

Mie oon höyrynny muuton kanssa, niin en ole joutanut täällä kuulumisia käydä lukemassa.

Voimia kaikille tasapuolisesti, kenellä ylimääräisiä huolia nyt on. Koitetaan kaikesta huolimatta nyt rentoutua joulun viettoon ja nautitaan olosta :)

Ja onnea teille kellä alkaa äippäloma! Musta ei tunnu ollenkaan,että olisin äitiyslomalla, kun jouduin paineiden takia niin aikaisin jäämään..

(.) täällä tosiaan on oltu muuttohommissa ja vaiheessa vielä, huonekalut alkaa olla paikoillaan ja suurin osa laatikoista jo purettu.. mutta kaikkea en kerkeä nyt ennen joulua purkamaan, mutta päätin olla ottamatta asiasta ressiä.

Tänään ois tarkoitus askarrella vielä viimeiset joulukortit ja laittaa viimeiset lahjat pakettiin. Muutamia juttuja pitää käydä vielä kaupasta, mm.kaulin ja närästyslääkkeitä :D Saas nähdä mitä auto tuumaa, pakkasta täällä -30c!

Vauvamahakuulumisia ei oo erikoisemmin, pötsi kasvaa ja muksulla selvästi ahtaammat olot, liikkeet tuntuu erilailla. Närästys on parina viime päivänä ollut voimakkaampaa ja useammin huomaattavissa. Nestettä on myös aikalailla koko ajan, nilkat ja sormet varsinkin on turvoksissa ja neuvolakorttiin laitettiinkin jo + turvotuksiin.

Mutta alan nyt puuhailemaan tämän päivän puuhia, ihanaa joulunodotus aikaa kaikille!!

Takaisin