Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tehdään lähtöä synnärille. Supistuksia tullut puolilta päiviltä asti nyt kuitenkin, välit nyt 6-10min ja kestot 35-47sec väliltä. Lisäksi vuotelee niin kaikennäköistä settiä ja alkoi koko kehon vapina että se on varmasti menoa nyt. Koen silti olevani vielä suht hyvävointinen, mutta synnärille 45min ajomatka tietöineen.

Mä luulen et tosiaan käynnistykseen menee tää mamma. Maha ahistaa ja kivistää...mut supparit hävinny...ja siis silti kyl menkkajomottaa. En tiiä...mut alkaa ahistaa kun ei tiä missä viettää joulunsa. Mieluiten olisin kotosalla kuitenkin.

Tsemppiä kotimama :Heartbigred Me kotiuduttIin tänään :dummy: ja on tää vaan niin kivaa. Huomenna se todellisuus iskee päin kasvoja kun mies lähtee aamulla töihin ja minä jään 4 lapsen kanssa yksin kotiin. :eek: no onneks kohta on viikonloppu... :Heartred

I feel you. Mitä mieltä olit puudutteesta, laitettiinko spinaali? Oletko päässyt hyvin jo liikkumaan?

Epiduraalin kautta laitettiin spinaali. Oli ällöä ku yhtäkkiä huomasin että en voi liikuttaa jalkoja (tunsin kyllä mutta ei liikkunut). Tänään oon ollu liikkeellä ja epiduraali otettiin pois kuudelta silti kovin kivuton olen..

Ongelma on kuitenkin siinä että poju ei saa tarpeeksi ruokaa ja huono imuote.. Paruin täällä jo ku mies lähti kasilta ja nyt sit vielä klexanen piston jälkeen oon vaan parkunut..

Epiduraalin kautta laitettiin spinaali. Oli ällöä ku yhtäkkiä huomasin että en voi liikuttaa jalkoja (tunsin kyllä mutta ei liikkunut). Tänään oon ollu liikkeellä ja epiduraali otettiin pois kuudelta silti kovin kivuton olen..

Ongelma on kuitenkin siinä että poju ei saa tarpeeksi ruokaa ja huono imuote.. Paruin täällä jo ku mies lähti kasilta ja nyt sit vielä klexanen piston jälkeen oon vaan parkunut..

Onko tietoa kotiutumisesta? Jos yhtään lohduttaa niin minäpä olen vieläkin sairaalassa, vaikka tyttö syntyi jo viikko sitten. Sektiohaava tulehtui ja nosti crp yli 200. Heti sitä ei yksi ärsyttävä lääkäri tajunnut tarkistaa haavan kuntoa ja sitten hoito viivästunyt oikeilla antibiooteilla. Mut huomenna päästään kotiin.

Multa ei oo kukaan kysyny et joko, vaik tänää oli laskettuaika. Ei siitäkä huippu fiilis tuu...

mulle on äiti soitellut joka päivä väliaikatietoja. Se sallittakoot. Mua ei nyt sinänsä ärsytä kyselijät, mut sitten nuo jotka facesta tulkitsee jokaisesta lausahduksesta että "ai joko se on syntynyt!!???" Helvetin tontut. Kyllä minä kerron. Miehen työkaverikin kyselee kesken työpäivän että joko syntyy. No mitä se mies siellä töissä tekis jos mulla ois synnytys käynnissä. Ihmisistä tulee ihan päättömiä kanoja.

Muhun sattttuuuuuu. Mahan päältä...ylämaha ihan hellänä. En saa kakkaa edes ponnistettua, ilman et painan mahan päältä. Niin ku lihakset repeis. Mitä tää onnnn??

Hirvee olo.

Sympatiat Fuji....olin esikosta ihan rikki ja välil vaan parkusin laitoksella kun en päässyt kotiin. Viikon makoilinsiellä. Ma käynnistivät. Syntyi ti-ke yönä ja su kotiin. VOIMIA! <3

Silloin on hyvä ja kukaan ei kysy jos ei käy missää ja puhelin kiinni :P

Kyl kela taas oli vitsikäs, oli ottanu 300€ ennakkopidätystä vanhempainrahasta. Heil on näköjään vähä suuremmat prosentit. Mul olis kyl ollu käyttöö koko summalle mitä Kelassa luki...

Täällä vähän parempi fiilis kun sain pari tuntia unta ilman heräämistä. Poju ei näemmä oikein kestä olla pois läheltä ku sokerit laskee lisämaidosta huolimatta. Nyt hän veti 20ml ruiskusta ja sit oli vielä vartin tissillä päälle :)

Muoks. Keskolaan taidetaan päätyä kun pojun sokerit ei pysy ylhäällä

Muokattu viimeksi:
Eilen tehtiin tosiaan synnärikeikka ja turhaan. Oli säännöllisesti supistuksia mutta vaan sormelle auki ja kaulaakin jäljellä. Lähdettiin kotiin. Sain nukuttua pari tuntia mutta jatkui vaan, ärsytti turhaan hälyttää hoitajaa esikollekin. Aamulla tultiin takaisin kiireellä, 20min sairaalassa ja poika syntyi.

Fuji, esikoinen sai myös voimaa sokeritipasta. Aika äkkiä saatiin se purettua ja meillä oli sillon aika pahasti sokerit.

Onnea Kotimama! <3
Tylsää turha reissu, vaikka turhaa teillä taisikin olla se kotona käyminen. :)
Tsemppiä Fujille ja vauvalle! Päivä päivältä helpottuu ja vauva kasvaa ja vahvistuu vaikka vaan pienin askelin. Teidän poju selvästi tietää mikä on parasta, äidin läheisyys. <3

Takaisin