Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Indie - tuo 'hyvään talteen' on kyllä maailman mystisin paikka :D ai että mitä kaikkea sinne on itsekin tullut laitettua. Viimesimmässä muutossa mm kaksi ikkunanavaajaa, miehen kanssa vielä muistetaan keskustelu että laitetaan nää tähän, niin löytyy sitten helposti kun ikkunan pesu on ajankohtaista.. Eipä oo vieläkään löytyneet, piti käydä ostamassa sitten kolmas.
Ai että mua on tänään ottanut päähän taas tori.fi kaupat. Laitettiin yks vanha huonekalu annetaan-palstalle, ja pian eka jo sopikin aikaa milloin tulee hakemaan. No ei tule, eikä ilmoita mitään, eikä myöskään vastannut kun kysyin että oliko aikeissa tulla hakemaan. Sama show ihan joka kerta! Innokkain hakija ei tuukkaan paikalle... noh katotaan ilmestyykö seuraava kiinnostunut tänään..

Tänään ois kyl pakko löytää se nallepuku.. Esikoinen sai miehen veljeltä ja silloiselta avokilta (avokki on edelleen minun hyvä ystäväni, ollaan saman ikäisiä, rinnakkaisluokalla oltu). Mutta nyt ei hajuakaan missä voisi olla.. Ja tietääkseni kaikki lastenvaatelaatikot tutkittu.. Yhtä paikkaa viel epäilen, mutta jos ei sielläkään ole, niin sitten ei mitään tietoa..
En ole voinut antaa eteenpäin, koska se on yksi puvuista, mikä tarkoitus jättää jälkipolville..

Tänään pitää myös ottaa kopiot todistuksista ja lähettää koululle. Mahtavaa, kun sain opiskelupaikan <3.

Tänään oli yliaikaisuus/painokontrolli ultra ja pieneksi ennustettu vauva oli uusilla laitteilla mitattuna 3300g :) vauva oli jo niin kiinni lantiossa ettei pään ympärystä saatu kunnolla mitattua :grin Lääkäri sanoi että tää nyt syntyis minä hetkenä hyvänsä ja ronkki paikkoja sillä mielin että saisi käynnistettymään ilman lääkkeitä, olin 3cm auki. Jos ei tästä nyt käynnisty niin käynnistysaika olisi torstaina klo 8 :nailbiting: Nyt sormet ristiin että alkais tapahtua! Vähän eri asteista supistelua on jo joten ei muuta kuin hulluna touhuamaan kaikkea :p
Tänään rv 40+1

ihan mielenkiintoista lukea mitä omakanta.fi:hin kirjoittavat.
Painotapa-arvio oli kolme viikkoa sitten ja diagnoosina on riskiraskauden seuranta. Tavoitteena alatiesynnytys..
Tekeekö sen, että von willebrandt:in tauti lievänä ennen raskautta, ja raskauden alussa arvot kuitenkin normaalit ja nyt jännitetään, että kerkiävätkö verikokeiden tulokset tulla ennen kuin vauva syntyy XD. Ja kuopuksen synnytyksessä ihmeteltiin, kun vuotoa on.. Poika lähti osastolle ja minä jäin vielä kolmeksi tunniksi saliin..

Mullahan ei ole vielä varattu käynnistystä mut seuraavalla käynnillä tarkoitus juurikin torstaina suunnitella käynnistys ellei tää siihen mennessä tuu ite ulos.. Jännät paikat siis :)

Muoks. Menin justiinsa kans kannasta katsomaan niin lääkärin tekstin mukaan lukee näin "induktiota lienee syytä ajatella viim. h 38."
Ja torstain käynnistä "induktion aloitusta voidaan harkita".. Eli eipä tosiaan sit enää oo pitkä aika..

Muokattu viimeksi:
jee, nallepuku löytyi ja on pesussa. Oli siellä, missä ajattelin, että ei voi muualla olla.

Kävin pienen kävelylenkin äsken, yhteensä 20min. Kaupalle ja takaisin.. Nyt on laitettu kopiot todistuksista menemään Kuopioon, hakijapalveluun. Eihän ne lähde vasta kuin keskiviikkona liikenteeseen, joten toivottavasti ovat perjantaina viimeistään perillä.

Nyt on hyvä fiilis <3

Miten musta on tullu niin kärsimätön. Yhtenään tutkailen "oireita" , googlettelen synnytystä ennakoivia merkkejä, ja kuulostelen sitte vielä enemmän et oisko jotaki. En kerinny ennen kuopuksen syntymää (rv38+5) ees olla ollenkaan kärsimätön, ehkä oletin et menee lähemmäs la:ta. Nyt rekisteröin joka kolotuksen ja kaikki jomotukset. Huh huh. Pitäs yrittää rauhottua. Ja rentoutua. Ja ajatella jotakin muuta ku synnytystä.....

Ei ollut kiva yö... Heräsin klo 3 koska olin niin turvonnut. Vauva painunut lantioon joten jalat ovat kuin limput. Valvoin turvotukseni kanssa 5.30 asti kunnes sänkyyn. No ei aikaakaan kun yksi lapsista alkoi ripuloimaan ja oksentamaan ja täällä ollaan nyt lattianpesuvuorossa... Ja siis edelleen turvonneena...

Mie kans taas heräilin yöllä ties mihin.. Millon sattui lonkkaan tai puutui käsi... Oon koittanut jutella mahalle että sais poju jo tulla ulos ku muuten ne ottaa väkisin ulos Pojun.. Ihan kamalan kärsimätön kyllä itse kanssa..

Huomenna poika kotiutuu, johan tuota on neljä viikkoa hurahtanut. Paino siinä 2500 g kieppeillä ja nousee sekä syö itse kaikki ruoat niin mitäpä me enää osastolla. Masuviikoissa ois huomenna rv 37 vasta ja tänään syntymäikä 4 viikkoa :grin

Mulla tänään reidet niin arat kun olisin vetänyt kovan kyykkytreenin ja heittänyt burpeetreenin päälle :grin eilen alkoi jomottelemaan ja tänään tosi kipeät. Myös alaselkä kipeä. Väsyttää vaikka nukuin kuuteen asti mutta luulen että jalattomuuden tunne tekee omansa. Rv 37+1. Ihana virkistävä lenkki käytiin koko perheen voimin, tänään vois jälleen herkutella suklaalla ja rentoutua sen minkä ehtii ❤ hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :)

Vaihteeks oon tänään käyttäny päiväni siivoomiseen :D mistä tätä oikein riittääkään.. Mies kyllä avusti vähän, olikin kiva touhuta välillä yhdessä. Nyt se pitkään suunnitelmissa ollu taatelikakku on uunissa! Jännittää vaan, pysyykö se vuokassa loppuun asti.. Ohjeessa oli, että 1,5-2l vuoka ja mulla oli 1,8l. Tuli silti aika täyteen. Pitää ens kerralla muistaa ottaa isompi.

Äiti kävi kylässä ja siivosi lasten kanssa niiden huoneet <3 laitoin ruokaa ja odotellaan tässä että pian päästään syömään. Äiti otti pojan mukaansa heille kun lähti, me käytiin tytön kanssa pikku kävelyllä, kylläpä teki hyvää vaikka sattuikin. Jos maan vetovoima auttaisi vauvaa maailmaan. Pakkasta taas yli 10 astetta. Mieskin oli mukana kävelyllä mut hän katosi johonkin, varmaan meni johonki naapuriin tapansa mukaan :P

Jalat on vieläki ku pökkelöt. Oon juonu vaikka kui paljo ja tuntuu ettei ees pissaa tule.

Täällä lähti tuo reisien kipu päivällä äkkiseltään pahenemaan ja levisi selkään ja nivusiin. Ihan järkkyä. Lisäksi kipua alkoi tulla myös vatsan puolella ja hoksasin lopulta että nehän taitavat olla supistuksia eli niitähän ne :grin panadol auttoi hieman ja nyt iltaa kohden tuntuu pahentuvan taas. Myös levoton fiilis ja hermostuttaa. Katsotaan meneekö ohi vai mitä yö tuo tullessaan :)

Takaisin