Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä Caarina, toivottavasti lähtisi pian etenemään!

Täällä väsy-päivä. Nyt pari tuntia lepoa, kun poika nukkuu päikkäreitä. Yöllä nukuttiin ihan hyvin, kävin vaan kerran vessassa ja nostin pojan viereen nukkumaan, kun huuteli. Tänään taas kyllä niin huonoa äitiä, kun hermot menee helposti eikä toinen kuuntele yhtään. :( Jospa tää tästä...

Haluisin käydä ensi viikon aikana vielä mun porukoilla ennen joulua viemässä lahjat heille ja myös kotipaikkakunnallani asuville ystäville. en vaan itse enään uskalla/voi ajaa pitkää matkaa särkyjen ja huonon olon vuoksi ja mies ei uskalla ajaa tuota 100km matkaa koska pelkää että just kun päästään meille, pitääkin heti ajas takaisin kohti synnäriä :D

Tsemppiä caarina. Täällä myös särkee koko alavatsa ja alapää kera supistelujen. *aska lentää ja sitä rataa. Säännöllisyyttä supisteluissa ei ole, olo ajoittain todella levoton ja epätoivoinen. Uudelleensynnyttäjillä voi kuulema vaivata nämä "lähtö lähellä" fiilikset vaikka kuinka kauan ennen kun vauva syntyy. Nyt täällä onneksi olo rauhoittunut ja käytiin jopa jättiostokset tekemässä ensi viikkoa varten varmuudeksi.

Täällä auttaa toistaiseksi jonoihin vain lepo, kaurapussi ja lääke. Tens ei mulla toiminut ollenkaan, teki olon entistä epämukavammaksi. Kokeilin esikoisen synnytyksessä. Kuumapussit vei kuitenkin voiton silloinkin :grin

Matkalla kaaoksesta kohti järjestystä.
c592ab986d63a3edb1a94159a9cc8f85

Tuossa on vaatetta vähän joka koossa mitä ollaan saatu ja just yritän järjestellä niitä koottain, että on sit helpompi ottaa käyttöön. Ihan pienimmät on suurimmaksi osaksi jo kaapissa odottamassa vauvaa, eli tuossa on pääasiassa kokoja 62-80 cm. Eli noilla mennää aika pitkään...

Mies lähtee illalla työpaikan pikkujouluihin. Poika pääsi mummin luokse kylään ja jää jopa yöksi. Joten aattelin viettää omaa laatuaikaa kera herkkujen ja katsoa sarjoja netflixistä. Enpä muista, koska olisin viimeksi saanut viettää iltaa itsekseen. :D

Onpa tuossa tosiaan vaatetta!
Meillä on nyt kaks pyykkitelineellistä vaatetta vauvalle. Tuntui ensin, ettei meillä oo juuri mitään, enkä mä tosiaan oo ostanut kun ehkä 3 bodya, 3 puolipotkarit ja yhden yökkärin. Mutta sitten niitä alkoi tulla, siskolta lainaan, kaverit toi kirppispinoistaan ja tietty äitiyspakkaus. Ja nyt tuntuu että niitähän on ihan hirveän paljon! Tosin en mä vielä osaa yhtään hahmottaa, että paljonko vaatetta sitä tulee tarttemaan.

Mies oli eilen pikkujouluissa.. tuli yöllä kotiin aivan tuhannen päissään ja nyt onkin sitten ihana krapulainen 'seuralainen' tänään...

meil ei ole kuin ä-pakkauksen vaatteet + mitä löysin aikaisempia, mitkä käy molemmille.. Minä odotan, että saan nähdä kumpi syntyy, joten eiköhän sen jälkeen vaatteita tule.

Me oltiin mökillä 11.30-14.30 asti. Mukavaa oli olla ulkona, paistaa makkaraa nuotiolla jne..

Kotiin tullessa ajattelin, että tehdään yhdessä sellainen vkosiivous, mikä nyt tarvii niin tip-top olla.. Lapset keräilisivät tavarat paikoilleen ja järjestelisivät omat huoneensa.. Mie pesisin vessat, imuroisin ja pesisin lattiat..

Onhan se isännällä vain hyvä marssia tietokoneelle ja katsoa netflix:iä.. Ja miksei sit lapsetkaan rupea yhtään auttamaan? Minä miehelle, että taitaa olla erittäin kivaa osallistua viikkosiivoukseen? - Joo on.
On varmasti, ja en ihmettele yhtään, miksei lapsetkaan siivoile, kun ottavat jostain mallia..
- No minä teen raskaat työviikot.. - No kyllä varmasti löytyy myös perheitä, missä mies osallistuu kotitöihin, vaikka tekee raskaita työviikkoja. Entä sitten, kun molemmat ovat töissä? - No, siltikin se on naisten työtä.

No, enää olis vain toisen vessan pesu.. Ja käyn kyllä ihan yksinään saunassa. En ota ketään mukaan.

Meilläkin on vaatteita ihan järkyttävästi. Olen kaikki ottanut kiitellen vastaan kunnes tajusin että ei mitään järkee ja sitten pistin stopin. Tämä viikko on mennyt pyykätessä ja viikatessa, nyt mies kokoaa vaatekaappia että saadaan vaatteet ihan kaappiin asti. Toistaiseksi ovat sellaisessa Ikean kankaisessa väliaikaisratkaisuhyllyssä. Osan vaatteista vein jo Uffille vaikkei vauva ole ehtinyt syntyäkään. No eipä tarvitse ostaa vaatteita varmaan ensimmäiseen vuoteen ollenkaan.

Mä olen tänään leiponut maustekakun, keittänyt riisipuuron karjalanpiirakoita varten jotka leivotaan illalla, tehnyt lounaan, siivonnut keittiön tsiljoona kertaa ja käynyt kaupassa. Mä olen jotenkin kai seonnut tai löytänyt itsestäni vihdoin pienen kotirouvan. Olin miettinyt että vietetään laatuaikaa miehen kanssa mutta ehkä tää kaapin kokoaminen ja posketon leipominen sitten on sitä :grin. No nyt on vauvan kamat kasassa ja pakastin täynnä leipomuksia joten ensi viikolla voin taas keskittyä kivempiin aktiviteetteihin. Ois parit pikkujoulut ja harrastusjuttuja tiedossa.

Argh Ampiaispesä, mä luuttuaisin sun miehellä lattiat jos olisin sinä :smiley-angry007.

Olot helpotti ja aattelin että pääsen siivoamaan. Pesin eteisen katosta lattiaan kun oli niin veressä (koiran juoksu) ja askartelin sille housut kun ei nartun housui suostu pitämään. Kauluri kaulaan et ei revi. On se nolona... WP_20161203_16_06_29_Pro.jpg

Alkomuute supistaan se lattialla konttiminen kiitettävästi...

Muokattu viimeksi:
Tuli käytyä vielä mammalla varmaan viimeistä kertaa ennen vauvan tuloa.. Eipä kyllä taas tunnu mistään olevan hyötyä kun tulee vaan noita ärsyttäviä kivuttomia supistuksia :(

Kotiin tullessa käytiin vielä kaupassa hakemassa tarvikkeet että tekee pitsaa pellillisen. Tein taikinan myös alusta alkaen ja siitä lähtien ku kaupasta lähdettiin niin on oksentanut vaan koko ajan :( oon koittanut mahalle jutella että huomisen aikana olis hyvä syntyä (isän synttärit huomenna) niin olis papalla ja pojalla 50v ikäeroa..

Numea: Tietäisitpä mitä mielessäni aina ajattelen, kun 'nalkutan' hänelle.. Ja toiseksi.. Sanoin jo anopillekin, että olen lopettanut itsekin hirveän siivouspuunaamisen, koska miksi minä siivoan kerran, jos ei muutkaan. Minä en ole ainoa, joka täällä asuu.

Ja, kun en haluaisi tosiaan enää niin hirveästi itse rehkiä, vaan ehkä vähän ottaa rennommin.. Tai no otanhan mä rennommin, kun aamupäivät vkolla menee vituix pötkötellessä.. On vain ruvennut ärsyttämään pienet asiat enemmän ja enemmän.. Mitkä auttaisi minua paljon, jos he haluaisivat edes sen verran ajatella.. Mutta nekin pienet asiat.. ei tietenkään.. kun ei heidän tarvitse.. ja niillä pienillä asioilla sotkevat..

En todellakaan halua kääntää puukkoa kenenkään haavassa, mutta pakko on vähän hehkuttaa mun ihanaa perhettä. <3 Olin eilen "naisten hyvinvointi-illassa" täällä meidän lähiössä. Ihana tapahtuma, syötävää, juotavaa, käsihoitoja jne. pikku hemmotteluja ja ennen kaikkea rauhassa istumista ja juttelua muiden naisten kanssa. Tuli kyllä naurettua vedet silmissä moneen otteeseen, ihana tutustua uusiin ihmisiin. :)
Ja kun tulin kotiin, oli täällä siivottu koko kämppä! Mies ja poika olivat yhdessä imuroineet ja rakentaneet hyllykön, johon tänään sain siirrellä pojan vaatteita, että vauvan tavaratkin saadaan mahtumaan tuonne lastenhuoneeseen. Tänään lähtivät yhdessä ruokkauppaan ja mies meinasi vielä, että rakentavat yhdessä pojan uuden sängyn, joka haettiin viikolla Ikeasta. Meidän poika on siis nyt 1v10kk, eli hänen kanssaan tämmöiset tekemiset kyllä vaativat pitkää pinnaa..! :D
Itsellä on kyllä jo niin tukala olo, että olen enemmän kuin onnellinen, että mies hoitaa pojan kanssa lähes kaiken täällä nyt.

Jee mun sähköhammasharjan latausasema ei toimi (laite ostettu siis tossa pari kk sitten!). Ottaa kyllä ehkä hieman päähän.. En voi sietää normaalia hammasharjaa ku ne on ihan liian kovia.. Jopa se extra soft on ihan liian kova.. En sit tiiä pitäiskö palauttaa noi ja pyytää rahat takaisin.. Ku en luota siihen että uusi osa ratkaisee asian..

Takaisin