Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tulin vanhemmilleni jo puolen päivän aikaan. Oon tosi kipeä enkä pääse kävelemään ja kova paine. Soitin sairaalaan ja sanottiin että ota panadolia ja toivotaan et synnytys käynnistyy.

Isälle alustavasti kysyin että voiko lapset jäädä jos ei pysty olemaan? Kun en voi oikein hyvin ja on kyl huonolla hoidolla jos vaan makaan. Isä oli että Tottakai. No äiti tuli töistä ja isä sanoi että jos lapset jäävät ku oon vähä huonona, niin äiti siihen että hän ei kyllä hoida kun on jo niin vanha ja väsynyt! Ja aina joku kakara hoidossa!

Mä en voinu ku pölmistyä... Siis? Mitä jos tää ny syntyy niin otanko lapset mukaan synnärille? Pitää kai ajella kotia lasten kanssa ja toivoa et vauva syntyy vasta sitte kun äitillä on aikaa ja mielenkiintoa hoitaa lapsia. Äiti nimittäin sanoi että hoitaa vaan 15.12 eteenpäin viikon että paras syntyä silloin. En tajunnut että hän oli tosissaan!!

Täällä kokoarvio 37+0 oli 2270g ja eilisessa seurannassa 2750g eli noin viikossa voi tapahtua paljonkin! Tsemppiä:Heartred tosin mulla ei koskaan mainittu käynnistystä eli en tiedä onko sun tilanteessa sitten jotain muutakin..

Meillä on seurannan mukaan kasvua tapahtunut vain noin 100g viikossa ja epäily kasvun hidastumisesta.. Siksi käyn viikottain ultrassa polilla ja siksi harkitaan käynnistystä.

Oon Caarina nyt kyllä aikamoisen järkyttyny! Kai äitisi luulisi noin niinkun äiti-ihmisenä tajuavan, että ei siinä paljon päivämäärillä ole merkitystä, jos vauva päättää ruveta syntymään :eek: Tsemppiä nyt ja eiköhän kaikki järjesty!

Uskomatonta Caarina. Olen sanaton.
Mites, pystytkö luottamaan mieheesi, että hoitais lapsia tai saisko lapset hoitoon esim. naapuriin tai jonnekin lasten kaverille?

Meillä on seurannan mukaan kasvua tapahtunut vain noin 100g viikossa ja epäily kasvun hidastumisesta.. Siksi käyn viikottain ultrassa polilla ja siksi harkitaan käynnistystä.

Se selittää paljon.. Tsemppiä Fuji:Heartred

Kiitos. Sen takia tää on raskasta kun tietää että tilanne ei tosiaan muutu niin nopeasti meillä kun kasvu on liian hidasta. Mut No täytyy koittaa tosiaan varmaan elää tässä viikon verran päivä kerrallaan ja toivoa vaan parasta..

Se on oikeasti outoa, että jotkin asiat unohtaa.. Itse mietin nyt itse synnytystä ja niitä kipuja... Kyllä minä tiedän, että ne muistuu kyllä mieleen, kun ne alkaa kunnolla.. Mutta silti..
Enkä kyllä toisaalta usko, että menee laskettuun aikaan (15.12).. Päivittäin jonkinlaisia supistuksia tekee ja mitä pidempään ajaa/on kyydissä.. Valkovuotoakin alkanut olemaan enemmän..

huhhahhei! Tänään käytiin miehen kanssa lounaalla ja sen jälkeen lähdin siskon kanssa kaupungille. Jo lounaspaikkaan kävely tuntui ikävältä, kun kävelin niin nopeasti ja kaupungilla tuntui että "joku" painaa koko ajan alapäätä. Kaupungilla vierähtikin sitten 4 tuntia, en tiedä johtuuko siitä että kävelin etananvauhtia :D Oli kyllä piristävää kuljeskella ihmisten ilmoilla, mutta voi taivas että olen väsynyt. Kotona tunnin maattuani sain uuden virtapiikin ja rupesin leipomaan pinaattipannaria ja taatelikakkua.
Toivottavasti ensi yönä sitten nukuttaa kunnolla :P

Minä huomasin äsken suihkussa ekat raskausarvet! Oonkin ihmetellyt että missä viipyvät kun maha on jo pitkään ollu niin pinkeenä, luulin jo säästyneeni niiltä :D
Napahan mulla on ihan järkyttävä kun siinä on ollut napakoru niin siitä reijän ympäriltä on ruskeaa arpea 1x2cm, että muutama viiru nyt ei tässä enää tunnu missään :color

Pikkuisten odottajille toivon, että vauvat ovat kokoarvioita suurempia, vaikka pienet on pippurisia. Täällä kotiinlähtö häämöttää jo yllättävän lähellä, 8.11. syntyessä paino 1550 g ja tiistaina kuukauden ikä ja masuviikoissa rv 37 ja tänään tai huomenna menee 2500 g jo rikki :eek:pieni poika onkin jo aika iso ja kun ruokinta vapautettiin ja nenämahaletkukin poistettiin, niin vetelee huimia määriä sekä rinnasta että pullosta, äsken rinnalta 84 ml kun aiemmin kerta-annos 45 ml... Pullosta syö silloin kun en itse ole paikalla tai jos annetaan vahvistettua maitoa. Yölläkin heräsi vaan about neljän tunnin välein syömään, mikä onkin maksimiväli syötöissä. Onpa hyvä ja levännyt olo aiempien kolmen tunnin välein kellon tarkkuudella syöttöjen sijaan :)

Muokattu viimeksi:
Hemppa ihana kuulla että teillä jaksetaan jo syödä hyvin :Heartred neuvolassa just torstaina sanoi terkka että tosi pieniä kyllä nykyään kotiuttavat ja se jotenkin kanssa jännittää. Varsinkin kun samalla terkka mainitsi että tosi pieni ei jaksa välttämättä itse vielä syödä tarpeeksi hyvin. Onneksi painoarvio kuitenkin oli jo sen 2250g niin ei ole enää pitkä matka tuohon että on 2500g. Toivottavasti vaan tuo arvio ei kovin paljoa heitä alaspäin.

Onpa kiva kuulla Hemppa, että asiat on hyvällä mallilla :)
Täällä takana tuskien yö. Ei sellaista asentoa missä ei olisi johonkin särkenyt, heräsin ehkä sen 20 kertaa 8 tunnin aikana. Tosi levänny olo ja sillai.. Mies lähti muuttopuuhiin ja määräs mulle lepoa, kuulemma vaikka HBO:lta voisin jotain kattoo. Kävi hevosetkin lähtiessä ruokkimassa, ettei mun tartte sen takia ulos vaivautua.

Kotia tultiin. Supistelee edelleen, käyrille piirty ja kätilö tunsi sen päältä- että sisältä. Silti kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään ja synnytys ei ole alkanut. Ihmeteltiin siinä sitä miksi supistelee sitten niin kipeästi eikä selvinnyt. Todennäköisesti tulee turhia reissuja jos tää alkaa tulla näin pihalle ja avautuminen on hiii-daaaaas-taaaaaaa... Kipeä olen ja hieman neuvoton O.o

Pikkuisen olen kateellinen teille, itse en saa tietää miltä odotus olisi loppuaikoina tuntunut, millainen jättimaha olisi tullut ja kotisynnytys jäi kaukaiseksi haaveeksi, synnytyksessäkin pyöri viisi ihmistä ympärillä eikä mies uskaltanut tulla edes kädestä pitämään kun oli sellainen ruuhka ympärillä :p mutta vaikka raskaus meni pipariksi niin loppu hyvin kaikki hyvin, onnellinen ja ylpeä olen pienestä pojasta silti :dummy:

Johan nyt Caarina koettelee!
No se. Sanoin miehelle että seuraavaks meen synnärille vasta kun tulee ponnistamisen tarve.

Nyt selkä ihan liekeissä, puuskuttaa ja itkettää. Kuuma suihku äsken ei auttanut, nyt panadolia ja autoilemaan nii saa laittaa penkinlämmittimen täysille...

Aloin tekeen porkkanalaatikkoo pakkaseen joulua varten, jos käykin niin että ollaan joulu kotona (toiv kolmisin eikä kaksin) haluun syödä ees vähän jouluisia ruokia. huomenna jos jaksamista riittää niin perunalaatikon vuoro.

Mites kauratyyny? Olisko sulla sellaista? Autoilu kivuliiaana ei kuulosta kovin turvalliselta. Voisko mies yrittää painella akupisteitä? Onko sulla tenssiä?

Mites kauratyyny? Olisko sulla sellaista? Autoilu kivuliiaana ei kuulosta kovin turvalliselta. Voisko mies yrittää painella akupisteitä? Onko sulla tenssiä?
sain yöllä laitokselta mukaan kertakäyttösiä kuumavesipusseja. Tenssiä ei oo. Mies lupasi lähteä kuskiksi, en kyllä itse uskalla nyt rattiin. Pidän ton miehen tossa hollilla muutenki nyt kokoajan kun ei tiedä mihin tää tästä kehittyy...

Takaisin