Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Fuji: vauva lattialle sitteriin ja ite viereen lattialle maate. Niin mä tein esikoisen kanssa sen jälkeen kun meinasin pari kertaa nukahtaa vauva sylissä... Vauva osasi kuitenkin sitteristä ilmoittaa jos tarvitsi jotain. Voimia!

Saas nähdä ollaanko Vadelmavaahtis sitten samaan aikaan huomenna käynnistyksillä, mulla kun painoarvio oli jo marraskuun lopulla 3400g.. Noh, huomenna sen sitten näkee, jännittää ihan älyttömästi, ei meinaa unikaan tulla...

Mä luen näitä kanssa kovasti täällä sairaalassa mutta kännykällä on niin tympee kirjottaa.
Mullahan ei ollu yhtään oiretta ennen vesien menoa, mietinkin että saikohan mun sunnuntain saunominen ja siellä suoritettu akrobaattinen bikinirajojen sheivaus synnytyksen käynnistymään :D
Täällä me nyt piereskellään pojan kans vuorotellen..

Nyt vihdoin ehdin kirjoittelemaan. Multa on mennyt monta kuukautta ihan vain lukiessa teidän kuulumisia - itse en ole vain jaksanut kirjoitella vaikka kaikki onkin sujunut oikein hyvin.

Sunnuntaina tosiaan alkoi 4:00 supistukset rv 40+5. Sairaalaan kirjauduttiin 8:30 ja tyttö syntyi klo 16:00. Näin ensisynnyttäjänä yllätyin miten nopeasti ja kivuttomasti kaikki sujui. Luomuna sitten synnytin vaikka haaveilin siitä vain salaisissa haaveissa - olin varma etten kestäisi kipua mutta kestin sittenkin.

Tyttö alkoi heti imeä ja maito nousi eilen (tiistaina) illasta rintoihin. Kotiin pääsimme myös eilen ja nyt opettelemme eloa kotosalla :) Olen ihan rakastunut!

Tsemppiä kaikille odottajille ja onnea synnyttäneille!

Onnea titem, olenkin kaipaillut kuulumisiasi :)

Jipii pakastin on sula. Eihän se ottanutkin kun noin 15 tuntia, ei sais pitää vuotta sulatusten välissä. Onneks ei tullu yöllä lähtöä sairaalaan nimittäin mun kaikki pakasteet on terassilla kylmälaukuissa :D en ollut oikein kaukaa viisas...

Nukuin pommiin tänään. Katoin kyl sängyssä kelloa ku nousin ja oon varma että se oli 7 mutta kun kävelin olohuoneeseen niin se olikin jo 9! Ihmekös herätys ei soinu, mä en ollu kuullu sitä. No lapsilla olis ollu vaan joulukirkko, mä voin lukee niille Raamatusta jouluevankeliumin korvaukseksi :P luulen että kun eilen olin niin aktiivinen, kostautui. No tänään taas tiedossa aktiviteettia kun pitää lasten huoneet siivota (yök)...

40+2

Täällä makaan käynnistyksessä...balonki laitettu...huhhuh. Uhkas lääkäri, et jos ei käynnisty ni jouluksi kotiin ja uusiks myöhemmin....ei stana...en kyl enää kotti lähe...nyt o synnyttävä. Tää läkäri oli sitä mieltä että ei o kiire kun ei o niiin valtavan kokoinen. Ja kun on korkealla vauva vielä. Huhhuh. Nippailee kyl nyt kivaste...jos vaik suppailis koht.

Fuji: vauva lattialle sitteriin ja ite viereen lattialle maate. Niin mä tein esikoisen kanssa sen jälkeen kun meinasin pari kertaa nukahtaa vauva sylissä... Vauva osasi kuitenkin sitteristä ilmoittaa jos tarvitsi jotain. Voimia!

Hyvä vinkki! Vielä en ole kertaakaan pojua sitteriin laittanutkaan! Jotenkin unohdin koko kapistuksen :D

Täällä makaan käynnistyksessä...balonki laitettu...huhhuh. Uhkas lääkäri, et jos ei käynnisty ni jouluksi kotiin ja uusiks myöhemmin....ei stana...en kyl enää kotti lähe...nyt o synnyttävä. Tää läkäri oli sitä mieltä että ei o kiire kun ei o niiin valtavan kokoinen. Ja kun on korkealla vauva vielä. Huhhuh. Nippailee kyl nyt kivaste...jos vaik suppailis koht.
jos vaan pääset, niin ylös sieltä sängystä. Mulla ei makoillessa edistynyt käynnistys yhtään, vain liikkeellä---

40+3 ja alan toisinaan unohtaa olevani raskaana. Oon niin tottunut tähän pötsiin ja edelleenkään ei oikein satu mihinkään. Menkkajomoa ehkä lievästi joskus, mutta sitä tuskin huomaa. Katsotaan millainen joulu saadaan aikaiseksi. Kinkun paistaminen vähän jännittää, jos tulee vaikka lähtö kesken homman...

Neilikka, meillä kans mies arpoi kinkunpaiston kanssa ja lopulta päätyi siihen, että tänä jouluna ei paista ollenkaan. Sillä on niin omat traditionsa siinä hommassa, koko yön valvominen ja pari olutta, että ehkä parempi on jättää väliin, kun tosiaan ei tiedä, koska se lähtö synnärille tulee (mulla la huomenna).
Minä en syö kinkkua, joten mulle ihan sama. :D
Huomenna olis tarkotus käydä ostamassa jouluruuat kaupasta. Nyt mennään ihan niillä Saarioisten äitien tekemillä. :D

Mä otin kinkun just sulaan vaik huomena tulee jo 41+0, mies saa sit tuua sitä mulle synnärille jos niikseen käy :D Huomena kans sen yliaikaiskontrollin jälkeen käydään ostaan vähän jouluruokaa. Ei ne jouluks varmaan synnytystä käynnistele jos kaikki hyvin on.

Lastenhuoneet kunnossa vaik meinas epäusko iskeä! Muu kämppä onkin hyrskyn myrskyn kun ipanat kanto kaikki pois huoneistaan...

Toisen huoneen kohdalla alkoi tuntumaan ikäviä supistuksia selässä, voi älä vauva ny lähde syntyy ku aikasintaan sunnuntaina pliis!

Mä oon tässä joka päivä väsäilly vähän jouluruokia, laatikot on nyt pakkasessa odottamassa ja tänään väsäsin karjalanpiirakoita. Kuuluvat ehdottomasti miehen joulupöytään, niin on sitten niitä kerta vuoteen pyöritelty. Huomenna haen kinkun kaupasta ja vielä viimeset ruokatarpeet viikonlopulle.
Perjantaina tulee appivanhemmat käymään ja niiden kanssa pitäis myös syödä, ei niinkään jouluruokia, vaan ehkä enemmänkin vaan jouluisia makuja. Possun kylkipala makoileekin suolaliemessä sitä varten.
Tässähän nämä päivät menee puuhaillessa :D

Ristus ku painaa kohdunsuulle, voisin kuvailla sellaiseksi päälle jääneeksi sukkapuikoksi joka ei laukea... Selkään sätii myös, joutuukohan sitä pian lähtee näytille? :O

Ei kyl varsinaisesti supistele mut tuntuu et vauva syntyy nyt just.

Edit. Nyt alko supparit 5 min välein, mut aika kesyjä. Pitäs varmaa soittaa mies kotio missä lie on... Mä en kyl usko et tää on mitää.

Ei oo todellista... Mies tuli kotio kaverinsa kans ja alko vaihtaan meijän kiuasta!! Sanoin et pitää varmaa käydä näytillä jossai välissä ja mies vastasi että "eikai sinne ny vielä tarvi lähtee??" Ja hyökkäs sähkökaappiin ruuvaamaan... Siis täh?? Joo ei mitää hätää laittakaa vaa rauhaa sitä kiuasta, tää vauva kyl odottaa ...

Joo ei sillä vaikkei heti pidä mennäkkään mut mä ehkä haluaisin sen huomion nyt eikä mikään tyhmä kiuas tai kaveri......

Muokattu viimeksi:
Takaisin