Joulukuun jollotukset

Yomanda

Luottohahmo langoilla
Heinäkuunmammat 2015
Se oliski joulukuu. Aika vaan kuluu nopeemmin. Ulkona sentään talvista ja pääsee pulkkailemaan :)
 
Täällä ei oo lunta yhtään :sad001 tommosta hilsettä satelee vaan :sad001
 
Onneksi täällä sentään on lunta ihan kivasti. Ja mittari näytti äsken -15!
 
Kiva kun pääsee käyttämään koiraa lenkillä ja ipana tulee kätevästi rattikelkan kyydissä perässä.:)
 
Meilläki oikee kiljuttiin ilosta ku muisti että eteisessä on pulkka ja siihen pääsee jos mennää lenkille :D
 
Joo, todella vauhdilla menee aika. Käyn täällä lueskelemassa usein mutta ei juuri jaksa kirjoitella.
Mukava sää ulkona kun 24 astetta pakkasta :D no ei paljo ulos tee mieli. Meillä tätä itsenäisyyspäivää on nyt vietetty näin aamupäivästä neidin tulevaa huonetta järjestellessä kun se nyt vielä on ollu ns varasto kun kaikki ylimääräinen on siellä lojunut :) eli siis kohti neidin itsenäisyyttä :)
Mutta oikein ihanaa rauhallista itsenäisyyspäivää teille kaikille!
 
Meilläkin kohti neidin itsenäisyyttä! :grin tosin äiti soitti ni juoruttiin puhelimessa sopivan kauan = siivousinto lopahti:bag:

Mikä teillä (kaikilla) on pakkasraja taaperon kanssa ku jätätte ulkoilun väliin? Käytättekö poskiin vaseliinia tms rasvaa suojana?

Enää 18 päivää jouluaattoon enkä oo yhden yhtä lahjaa ostanu.. pitäskö aktivoitua, ne kumminki pitää tilata netistä ku sieltä saa edukkaimmin:wideyed:
 
Mä oon ajatellut jättää ulkoilun väliin kun mittari lähestyy - 15: sta. :-) Mutta ei kannata laittaa mitään rasvaa lapsen ( eikä itsensä) poskiin ennen ulkoilua. Jos se ei ole imeytynyt, niin se jäätyy ja palelluttaa pahemmin. Mä olen laittanut ulkoilun jälkeen ja muutenkin tarvittaessa jos posket punoittaa rasvaista Humektan- voidetta.
 
Korjaan, siis Hydran - voidetta. Sekaisinhan näissä perusvoiteiden nimissä menee. :-)
 
Laitan bepanthenea ulkoilun jälkeen tai aqualania mutta ei tosiaan missään nimessä ennen ulkoilua.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille :)
 
Samoin, vasta ulkoilun jälkeen rasvaa tarvittaessa. Siinä se menee -15 paikkeilla raja meilläkin. Tosin kun eskarilaista pitää kuitenkin saatella, niin kyllä niitä ulkona piipahduksia täytyy tehdä vaikka olis enemmänkin. Mutta ulos nukkumaan ei niin kylmällä enää jää.
 
Juu sellanen -15 -18 on aika lailla rajana, toki jonkun hetken voi ulkona silloinkin pyörähtää. Mutta nukkumaan ei kyllä olla jääty ulos. Sisällä vaan jää nuo päiväunet paljon lyhyemmiksi aina kotona.
Huone on nyt suht hyvin järjestelty. Sänkyä ei sinne vielä laitettu mutta lähes kaikki ylimääräinen roju on pois. Pari kirjahyllyä on vielä, joista toinen pitäs tyhjentää ainakin ja sitten yks pieni kaappi pitäis vaihtaa leluhyllyyn..jos sitten joululomalla opeteltais nukkumaan omassa huoneessa.
 
Mietin vedettömiä vaihtoehtoja siis. Se keltanen peltinen vaseliinipurkki jota on ite käyttäny lapsuudessa huulirasvana ni jotku läästii sitä poskiin:confused013noh , ehkä se ei oo enää tälleen 20 vuotta myöhemmin trendi - jotenki aattelin että se ois ehdoton juttu kovemmilla pakkasilla mutta ei sit vissii ookkaa:grin:grin noh huomenna näyttäs olevan taas plussaa :joyful: ihme heittelyjä muuten säässä nyt, joka toinen päivä pakkasta jopa 10 ja seuraavana aamuna jo +6:think005

Hyvää itsenäisyyspäivää täältäki! Yritän kattoo linnanjuhlia mut hitto ku ei vieläkään kiinnosta :happy118(ukko iltavuorossa, tyttö meni just nukkuu)
 
SeToinen, mulla on täällä ihan samat kuviot. :-) Mies tulee tunnin päästä kotiin. Tein itselleni Amarulakaakaon itsenäisyyden juhlistamiseksi. :-)

Mulle laitettiin lapsena aina Vitalista, mutta siinäkin on vettä. En oo varma onko sitä vaseliinissa. Apteekissa sanoi ettei nykyään suositella laitettavan mitään.
 
Viimenen lahja ostettu eilen ! :smiley-angelic003 tyttö kipeenä, tais alkaa meikäläisen joululoma odotettua aiemmin - tosin ei mukavissa merkeissä ku toinen yskii niin että yökkii, valittaa kurkkua ja kuumeilee :sorry:
 
Mä ostin kans just viimesen joululahjan :grin Aika pitkälti lahjakorttilinjalla mennään!
 
Meillä on vatsatauti kylässä ni ei oo paljo tarvinu ostoksia miettiikää
 
Takaisin
Top