Joulukuun jollotukset

Kyfi86

Sukkela juttelija
Toukomammat 2016
Niin se taas kuukausi vaihtui:) meillä tällä hetkellä oireillaan ilmeisestikin mpr-rokotteesta kuumeilulla ja tuntuu et neitillä mahakin oireileeo_O
 
Uskomatonta että nyt nykeröillämme jo toiset joulut tulossa :D ...Jokohan sitä pian alkaisi pipareita ja torttuja leipomaan ^^
 
...Meidän tytyltä alkaa muutes löytyä temperamenttia oikein urakalla. Saa kiukkukohtauksia mm. usein ruokapöydässä (kun äidin ilkimys ei anna kaataa juomia nokkamukista tai kaataa lautasta tai kun ei saa jotain lelua mukaan ruokapöytään tms). Toinen lähes takuuvarma kiukunpaikka on kun aletaan pukea ulkovaatteita. Mites teidän muruset, tuleeko kiukkukohtauksia ja milloin? =)

Nyt uskallan (paras koputtaa puuta) todeta että meidän rakas oppi nukahtamaan ihan itse omaan sänkyynsä. Riittää että on vieressä. Yötissikin on unholaan jäänyttä. Kunpa jatkuisi näin hyvin ^^
 
Mä ku oon tämmönen innokas joulu ihminen niin meillä jo kuusikin pystyssä (valkonen mistä pitkään haaveilin :D ), tosin neiti on sen jo kerran kaatanu ja koristeitakin tykkää repiä pois :D meillä on kävelty ilman tukea jo reilu kk verran, tosin huterasti ottaa sen pari kolme metriä kerrallaan :) kova on neiti tanssimaan vaikkei musiikkia oliskaan :D vihdoin kipeilykin loppu sen noin kk.jälkeen ku alkokin :) :Heartred meinas jo uskokin loppua mutta nyt kaikki hyvin :Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Me saatiin joulukuun lahjaksi yksi nukuttu yö. Ei yhtään herätystä ja puoli ysiin aamulla. Kyllä kelpas tämä toinen yö risteilyllä..vissiin vähän naatiksi veti risteileminen. :) Oli muutenkin ihan mukavaa, vaikka lepohetket onkin vähissä natiaisen kanssa.

Kiukkua ja kitinää on meidän kaverilta löytynyt aina, mutta vastapainoksi myös hymy on herkässä ja ennakkoluulottomasti poika ottaa erilaiset paikat ja tilanteet haltuun. Lähiaikoina olen huomannut selvää protestointia, kun asiat ei suju kaverin pään mukaan. Ruokapöydässä lentää tavarat hyvin helposti lattialle ja vaunuihin/auton istuimeen laittaminen on suhteellisen haastavaa, kun poika pistää täysillä vastaan. Sitten kun saa istumaan, niin useimmiten on kuitenkin ihan tyytyväinen.. Pukemisessa pitää joka kerta pistää täysi huuto päälle..miten kaveri jaksaakin, kun se vaippakin kuiteskin vaihdetaan suht usein. No, kyllähän sitä välillä onnistuu huomion kääntäminen toisaalle pukemisen ajaksi. Oma tahto on ja sitä pitää testailla! :grin
 
Mietin jo tässä että onkohan 1v uhma iskenyt.... taisinkin jostain lukea että tämä on vain jäävuorenhuippu siitä mitä se sitten on kun uhmaikä iskee myöhemmin.... oijoi x)

Turvaistuin asiaa olen tässä pohdiskellut toveroisen. Nyt alkaa olla nimittäin lopultakin aika ostaa uusi istuin autoon. Turvakaukalo on pieni. Pian on edessä sitten "taas" se yli 600km matka suuntaansa kun jouluksi mennään miehen vanhempien luo. Siihen mennessä on oltava uusi istuin.

Ensin meinasin sellaisen missä paino meni 9-36 kg ja oli erilaisia säätöjä (pystyy jo mm. 9kg eteenpäin matkustamaan kasvot menosuuntaan) mutta asiaa tutkittuani luovuin siitä ajatuksesta. Ensinnäkin siinä on vain sellainen palkki joka tulee lapsen vyötärön kohdalle. Siitä luin että ei ole turvallinen. Voi lentää helposti pois istuimesta kolari tilanteessa. Toisekseen kolarinukketesti näytti pahalta kun oli kasvot menosuuntaan (niin palkissa kuin niissä perinteisissä vöissä) joten matkustamme siis selkä menosuuntaan siihen eniten suositeltuun ikään saakka (olikos se 4vuotta). Harmi vain kun jalat on silleen tosi ahtaalla :/

Asiaa nyt enemmänkin tutkittuani olen huomannut että saa sen 300e ((huhhuh)) -vähintään- pulittaa jotta saa hyvän (pitkäikäisen) ja turvallisen istuimen. Autoliiton testit määrittävät pitkälti sen että mitä en edes harkitsekaan. Viikonloppuna lastentarvikemyymälään sovittamaan eri vaihtoehtoja =)
 
Muokattu viimeksi:
huoh, huomenna koittaa leikkaus päivä sitten :-( sitten joudunkin olee ainakin viikon sairaalassa ja lapset on mummolassa... Kova paikka minulle...Enkä saa nostaa ukkelia ainakaa 4-6 viikkoon. Taidetaan siis asua mun vanhemmilla sen aikaa että toivun. Onneks pystyvät auttamaan.

omaa tahtoa löytyy meijänki ukkelilta, ja yleensä kiukku tulee ulkovaatteita pukiessa. Muuten ei kovinkaa kiukkua
 
Pidetään peukkuja sinulle Nalsulainen että toivut äkkiä ja että toipilasaika menee yhdessä hujauksessa =)
 
Mitä joululahjoja suunnittelette antavanne pienoiselle ja miehelle? :)

Minä kysyin mieheltäni suoraan että mitä tarvitsisit kun en halua antaa mitään jonninjoutavaa hömppää. Vastaus kuului että laadukas villapaita tms olisi kiva. Sellaista siis metsästämään piakkoin. Oheen voisi ehkä hakea jotain muutakin tarpeellista kuten shampoon yms + suklaata tms :)

Yritän nyt saada tämän perhepiirimme ja muut tärkeät läheiset (mummit, kummit ynnä muut) samalle ideologialle minun kanssani että lapsia lahjotaan (kohtuus toki siinäkin) mutta me aikuiset voisimme vain pienesti lahjoa toisiamme jos jotain täytyy saada antaa. Saa nähdä onnistuuko tänä vuonna.... x)

Pieni rakas saa näillä näkymin meiltä lahjaksi ainakin nukenvaunut ja vauvanuken (on osoitellut lelulehdestä yhtä vauvaa ties miten monta kertaa). Niin se äidin "vauveli" (taaperoinenhan hän jo on) haluaa itse jo hoitaa vauvanukkeja ^^

Itse toivoin lahjaksi kaulakorua (koska en uskalla käyttää ihanaa huomenlahjakoruani niin kauan kuin nyherö harrastaa korujen kiskontaa kiellosta huolimatta) x) ...en kyllä tarvitsisi sinänsä henkilökohtaisesti oikeastaan mitään :D
 
Mä oon kovast yrittän miettii lahjoi ja ainaki nut olis minille nukke hankinnassa, neuvolassa ku tykkää aina leikkii niil :D onks teijän mukuloilla mitään lastenohjelmaa ym.mitä telkusta tulee joka saa nauramaan? Itteäki rupes oikee naurattaa ku telkkarist alko power rangers aamulla ja neiti hekotti sydämen pohjast :D
 
Muumit :D Tykkää älyttömän paljon muumeista. Yhtä hymyä neiti kun tunnari alkaa. Ääneen ei ole vielä nauranut millekään ohjelmalle.. sitä vielä odotellaan :) Äidillä ja isälle kylläkin nauraa usein vatsansa pohjasta xD
 
Meillä tykätään kans lastenohjelmista, mutta ei kyllä ääneen naureta. :) Ipadiä en ota enää ollenkaan esille, kun kaveri vain haluaa sieltä lastenohjelmia..tein virheen että jonkun kerran näytin niitä sieltä. Kerran päivässä olen pitänyt limittinä, että telkkarista tai pädiltä katsois. Eihän se kauaa jaksa kerrallaan, mutta näköjään jo vuoden ikäisenä voi kehittyä ohjelma-addiktiota. :grin
 
Mini keskittyy aina hetkeks ja lähtee touhuilemaa omiaa :) aina on tykänny touhuta ja leikkiä itteksee :D hauskan kuullosta ku toinen alkaa yhtäkkii hihittelee jossain huoneen nurkassa ja yks mikä on yyber hauskaa on tuijottaa kynttiläkattokruunuu ja nauraa :D
 
leikkaus ohi, olo varsin kipeä. Mutta oon onnellinen että se on nyt takana päin ja oon hengissä. Yli puolet suolistosta jouduttiin poistamaan, nyt on vaan pakko oppia elämään sen kanssa :-) ajatella elämää eteenpäin positiivisin silmin. Joudun olee sairaalassa ainaki reilun viikon ajan, kauhee ikävä lapsia. En oikein tiedä onko viisasta että pojat tulis sairaalaan mua katsomaan... On tää sen verran karua. Päivä kerrallaan mennään.
 
Tsemppiä Nalsulainen. Ehkä lapsetkin vois tulla kattoon, kun voit itse sen verran hyvin, että eivät siitä järkyty. Eihän ne lapset sairaalaa välttämättä pelästy, jos kaikki aikuiset on ihan positiivisella mielellä. Pikaista paranemista sulle!
 
Meillä laitettiin tänään nenämahaletku, katsotaan joskos se kasvu taas alkais ja veriarvot paranisi :)

Nalsulaiselle pikaista toipumista :Heartred
 
Pidetään peukkuja Vauva3 =)

...Lahjoitin tänä vuonna ensimmäistä kertaa joulupuu-keräykseen. Vähän harmi kun ei ole aiemmin sitä tiennyt olemassa olevaksikaan mutta ehkä sitä ei ennen omaa lasta osannut tuollaisia ajatella. Vielä kun keksisi mitä antaisi omalle pienelle rakkaalle lahjaksi kun toinen mummoista meni ja osti nukenvaunut sekä nuken (ideani vietiin).. :)

Pian on myös kontrollikäynti neukkariin... toivotaan että painoa ja pituutta on tullut tarpeeksi että ei tarvi jatkaa kontrolleja. Taitaisi ne vanhat kasvukäyrät passata paremmin meidän tytylle (nämä uudet kun on sen mukaiset kun suomalaiset on ilmeisesti aikaisempia pitempiä jne) x/

Lisää hampaitakin pukkaa nyherölle ja yöt on olleet nyt sen mukaisia.. huh huh xD
 
Meillä toiveissa toinen lapsi..ja nyt kohta jo viikon ajan palellut ihan järkyttävästi, nälkä koko ajan, nippailee alavatsasta..mutta olisi kyllä tosi aikaisin tullut raskausoireita, jos niitä olisivat. Laskeskelin tuossa, että nyt olisi 3+1..testin tekemiseen aivan liian aikaista. Pitää vaan malttaa odotella! Niin ja lämpöä mittasin yli 37, mikä sai jännityksen lisääntymään. Kaikkia muita oireita kun on niin helppo kuvitellakin itselleen. Tää palelukin on kyllä aika todellista..kaksi peittoa yöllä ei meinaa riittää ja päivällä tuplavaatteet sisällä koko ajan. Ekan raskauden ensioireet olivat kuumeinen olo (lämpö pysyi 37,1-37,4 viikkoja) ja huonovointisuus. Nyt olo on muuten hyvä, mutta ei se huono olo viimeksikään näin aikaisin tullut. Jotain uutta flunssaa tietty vaan.. :p
 
On noi ruokailut kyllä melkoista härdelliä. Jos jollain olisi jotain hyvää vinkkiä kuinka saada lapsi syömään kiltisti ilman ylimääräistä säätämistä ruokapöydässä niin ottaisin mielelläni vastaan :)

Rakas pieni nyheröni on päättänyt että ei syö jos ei saa hämmentää jotain samaan aikaan pöydässä (lehteä, lusikkaa tms)... Leluihin olen vetänyt ehdottoman rajan vastaan jota usein koitellaan ja kovasti. Niitä ei saa tuoda pöytään eikä edes keittiöön "kiusaamaan" kun ollaan syömässä. Yleensä alkaa syönnin aikana himoita milloin mitäkin mitä näkee (maitotölkkiä, jotain purkkia... melkein ihan mitä tahansa mikä on jäänyt pahimmoilleen näköpiiriin). Ja kitinähän se meinaa nousta kun ei anna sitä mitä hän tahtoisi ja käsi menee suun eteen ettei syöttäminen onnistu x/

Jos annan (ja yleensä annankin) ruokailuun oman lusikan ja lautasen niin suurin osa päätyy ihan muualle kuin suuhun. Pienen kun pitäisi saada opetella sitä itse syömistä.... Sittenpäs saakin sen 6 kertaa päivässä vaihtaa kaikki vaatteet ja hinkata syöttötuolin ja sen ympäristön... huh huh =) Varsinkin kun nakkelee ruokaa ja juomamukia ympäriinsä x/

Saatteko te syötettyä lapsukaiset ilman ylimääräistä viihdykettä vai kuulostaako meidän meno tutulta? Olisiko hyvä vain antaa suosiolla jokin lehti/kirja tutkittavaksi ruokailuun jotta saisi syötettyä sutjakkaasti vai pitäisiköhän yrittää totuttaa lapsi jo nyt siihen että kun syödään niin syödään ja silloin ei muuta touhuilla. Asia erikseen se itse syöminen samaan aikaan kun syötetään....

Olipas taas sekavaa tekstiä :D
 
Takaisin
Top