Joulukuun jännät

Hyvää joulukuuta kaikille. [:)]

Mulle iski eilen illalla taas joku käsittämätön päähänpisto. Olin ihan turhautunut kun sitä vaunujen kuittia ym. ei löydy mistään ja tänään oltais menossa hakemaan niitä. No, sitten mä yhtäkkiä kekkasin, että joo niiden täytyy olla tippunu sohvan alle. Mies oli lenkillä koiran kanssa ja mun tietysti oli HETI asia tsekattava. No siispä siirsin meidän painavan olkkarin pöydän edestä pois. No, tuupin sitä jaloilla lähinnä. Sitten könysin lattialla vetämässä vuodesohvan alapetiä pois sohvan alta. Löytyihän sieltä sohvan alta kaikenmoista, mutta ei sitä kuittia kuitenkaan. [:@] Järjetön määrä pölyä tuli vastaan, joten hain sitten imurin. Ajattelin, että ei se nyt haittaa jos yhden sohvan alusen imuroin... No, sain sen tehtyä ja alapedin takas paikalleen. Sitten tulee mies lenkiltä sillain, että "mitä hel...... sä oot tehny!" Mies sentään siirsi pöydän ym. takas paikalleen. Yöllä sitten sain kärsiä tästä toimenpiteestäni. Aivan järjettömät menkkakivut on vaivanneet lähes koko yön. Tuntui, että maha oli jatkuvassa supistuksessa ja älyttömän kipeä alavatsa. Jossain vaiheessa vatsakipu helpottui ja kipu keskittyi pelkästään selän puolelle. Tunti sitten en kärsinyt enää maata vaan piti päästä selkää verryttelemään. Millonkohan mä oikeesti opin!? Tosi ärsyttävää kun mitään ei voi tehdä. Tuntuu, ettei oo vuoteen saanut tehdä mitään, saanut mitään aikaan. Enhän mä oo koko raskauden aikana oikein pystynyt esim kotihommia tekemään. Alkaa turhauttaa tää oleilu...

Tänään on siis 36+0! Enää viikko täysiaikaisuuteen. Toivottavasti sinne päästään. 4 tunnin päästä neuvolalääkäri, JEE! [:D]

Ihanaa joulukuuta täältäkin, koittihan tämä pitkään odotettu kuukausi vihdoin[:D]  pääsin vihdoin taas koneen äärelle niin että toimii :)

Tiedän meemi vatsin hyvin nuo päähänpistot.. [:D] Se on kumma kuinka nuo päähän tulevat ajatukset on pakko tarkastaa heti, siis heti eikä kohta, vaikka kuinka tietää mitä siitä saattaa olla edessä.. mutta ei asian voi antaa jäädä odottamaan että joku muu tekee sen, edes kohta.. ollaan me kummia [:D] Ja eiköhän nykyaikana useimmat liikkeet laita kuitit niiden koneille talteen kun kaikki muukin toimii sähkösesti.. ei voi vaatia enää ihmisiä säilyttää papereita, varsinkaan tässä tilassa [:D] Toivottavasti toinen jaksaa vielä viikon pysyä masussa niin pääset täysaikasuuteen. Tänään otat rauhassa.

Täällä mennyt yö riekkuessa toisen kissan kanssa joka päätti jälleen (on siis viimisen kuukauden tehnyt samaa) että hänen aamuruoka-aikansa on puoli neljä yöllä.. Normaalisti en ruokaa anna ja tästä seuraa vaatekaappien ovien aukominen ja huuto, kirjahyllyyn kiipeäminen ja tavarat alas. Ajattelin sitten että ruokin niin saisin nukkua rauhassa pidempään.. Puoli kuuden aikaan sama touhu uudestaan, ilmeisesti antamani ruoka oli väärän merkkistä koska ei ollut kelvannut.. Puoli tuntia jaksoin kuunnella sitä mouruumista kunnes nousin ylös.. Onneks jo tottunut näihin aikasiin aamuihin, eivätkö nuo yöt muutenkaan kokonaisia ole olleet enää pitkään aikaan.. Ja jos toinen kissa nujkkuu hyvin niin toinen hoitaa valvottamisen toisen puolesta..[:@] Mut eipä niitä ilmankaan haluaisi olla[:)]

^tiedän mitä tuo on! [:D] Se on kyllä lystiä kun kissat valvottaa. Meilläkin noita on 2 kappaletta. Varsinkin keväällä ja syksyllä tuo meidän kolli pitää sellasta mouruorkesteria (vaikka on leikattu) öisin, että meinaa hulluksi tulla. Ruoasta on sama -jos on kuppi unohtunut täyttää, niin taatusti ei nukuta. Pyritään siis aina illalla viimeisenä laittamaan kupit täyteen nappulaa. Joo, ei oo aina kivaa, mutta silti ne on ihan korvaamattomia. [;)]

Olisikohan minulla jo huomenna viimeinen neuvolakäynti yhdessä koossa. Laskettuaika on siis huomenna mutta mitään merkkejä käynnistymisestä ei ole ollut havaittavissa. Odotteluksi tämä on mennyt vaikka kuinka on yrittänyt poistaa mielestään lasketunpäivän. Mieskin valmistautuu jo lähtöön, päätti lähteä minulle kuskiksi neuvolaan ja samalla mukaan itse käynnille.

Joulukuu ! Ihanaa, tätä me ollaan odotettu about 8kk [:)]

Ihanaa joulukuun alkua kaikille<3

Toivottavasti ne muutokset mitä on tulossa foorumille on kivoja :)

Huomenta!
Juu tosiaan nyt on se joulukuu[:D] Kylläpä sain nukuttua tänään pitkään[:)] Kahdeksalta kylläkin heräsin supistukseen. Tuntu et koko vatsaa poltti mut täälläkertaa ei selässä tuntunu miltään. Tuntu ettei se meinaa mennä millään ohi.
Hassua jos oman kehon puolesta saisi nukuttua niin sitten on nämä lemmikit jotka huolehtii ettei saa kunnolla nukuttua[:)] Noh kohta saadaan kaikki heräillä jatkuvasti yöllä tuhisijoita hoitamaan[:)]

Uskomatonta, meidän pieni malttoi omalle kuukaudelle ja tuntuu, että taitaa vielä jonkin aikaa malttaakin. Ihan käsittämätöntä ajatella, että minulla todella tänään tasan kaksi viikkoa laskettuun aikaan, eli rv38+0 ja tuo pieni vielä pitää naamansa salaisuutenaan...

Sitä Bricanylia käyttäville astmaatikoille sanoisin, etten usko, että teillä on tuosta mitään haittaa. Luultavasti se vaikuttaa inhalaattorista hieman eritavoin kuin injektiona. Jos tuon epäiltäisiin siirtävän synnytystä niin tuskin sitä enää loppuraskaudesta lääkärit siinä tapauksessa suosittelisivat käytettäväksi.

Vihoviimein on jouluverhot ikkunassa, enhän minä niitä ollut ripustamassakaan kuin kolme tai neljä päivää. Piparitkin tuli eilen leivottua (ja puolet taikinasta syötyä) lähinnä lapsityövoimalla.

Kissat ilmeisesti ovat päättäneet opettaa Pikkunipsuttimen oikeille tavoille ennen vauvan syntymää. Niin sitä pitää, kyllä eläimet ovat viisaita ja avuliaita!

Noni, vihdoinkin on VÄHÄN parempi olo!! [:)] Kävin just neuvolassa, laitankin kuulumiset siihen ketjuun. Mut siis tää flunssa on ihan vähän jo parempi tänään ku mitä se vielä eilen oli. Nuha on edelleen, mutta ei enää nokka vuoda ihan koko ajan, niinku on viimiset 3 päivää tehny. Molemmat korvat aukes tuossa neuvolamatkalla, joka on TOSI ihanaa! Taas kuuleekin jotain [:)] Yskä on edelleen keuhkoja raastava, mutta onneks astmalääkkeet näyttää tehoavan, kun lima liikkuu ihan ok:sti, eli ei tarvi ihan jatkuvalla syötöllä köhiä. Keuhkot ja kyljet on kyllä kipeet kaikesta niistämisestä ja yskimisestä, mutta ehkä vielä tämän päivän lepäämisen jälkeen sit ois huomenna taas vielä parempi olo.

Viime yönä heräsin sata kertaa (tai siltä se tuntu) ja yhen kerran kyllä ihan kipeään supistukseen. En meinannut sängystä ylös päästä, kun pissalle oli mentävä sen supistuksen takia. [:@] Täytyy varmaan tänään ottaa torkut jossain vaiheessa, kun oli niin huono tuo viime yö.

Eilen illalla, ja yölläkin kaiketi, vauva on tunkenu ja työntäny alaspäin ihan älyttömään tahtiin. Siis enää ei varsinaisesti tuu potkuja, vaan kaikki liike on semmosta työntämistä ja pungertamista, että pois alta! Tuntuu tosi epämukavalta tuolla alapäässä. Ihan semmonen olo, että tää vauva tulee kohta omin voimin tuolta läpi, jos ei kohta varsinainen synnytys ala. [:D][;)]

Juu jos asian ajattelee noin tättärä, niin sitten ovat kissat juuri oikealla asialla [:D] Ehkä se tästä.. Jos jatkavat tuota samaa vielä vauvan synnyttyä saavat viettää yönsä sauna/pesuhuoneessa.. Viihtyvät siellä muutenkin..

Hienot viikot olet tättärä kyllä saavuttanut vaikka alkuun ei ihan näin pitkälle uskaltanut edes ajatella, mutta parempi näin. Toinen ajattelee että kun ei saanut syntyä sillon aiemmin niin mikäs kiire hänellä nyt sitten enää tässä.. Kyllä ne kaikki aikanaan ulos asti tulee.. Itse odottaa jo niin malttamattomana.. Päivää vailla viikko vielä ja ollaan täysaikasia täälläkin [:)]

Ihanaa joulukuun ensimmäistä kaikille!!! [:)][:D]
Oon ihan intoo pinkeenä täälä, on niin hieno keli. Noin 7 astetta pakkasta ja lunta sataa. [:)] Lisäks huomasin vessassa käydessäni ruskehtavaa vuotoa, tuli vaan mieleen et jokohan pitäis laukkua alkaa pakkaileen... [8|][;)] Onneks oon sentään listan saanu kirjotettuu jääkaapin oveen, jos se pakkaaminen sit jääkin isännän harteille. [;)] Sille en kyl uskalla vielä mitään sanoo, menee raukalla vielä hommat reisille kun alkaa ressaamisen, ja kuitenkaan mikään ei o vielä varmaa. [:D][:D] Kumma homma ettei mua häirii tällä hetkellä yhtään nuo muutamat todella huonosti nukutut yöt [;)]

Mä kans tiedän Meemi tuon Pitää tehä Just Nyt-fiiliksen. Ei sitä siinä vaiheessa tuu ajatelleeks seurauksia. Mul on kans monesti sellanen olo et Kyllähän minä vielä pystyn ja kykenen, ja sit illalla saa kärsii nahoissaan ja tulee mieleen et oisko ehkä pitäny tajuta olla riehumatta...
Mutta josko ne kohta helpottais kaikilla meillä ne kivut ja säryt ynnä kaikki muut riesat ja vaivat [:)] Tulee ainakin kaikkea muuta siihen tilalle pienen nyytin muodossa [:)]

^^ Juu, minä täällä olen vitsaillut, että ensin tämä lapsukainen kilpaili tuon toiseksi vanhimman pojan kanssa siitä, kuka syntyy meidän aikaisimpana ja pienimpänä vauvana (Tuo kakkonenhan oli rv31+1, 1730/41) ja kun sitä kisaa ei saanut voitettua niin kilpailee sitten esikoispojan kanssa siitä, kuka majailee pisimpään yksiössä ja syntyy isoimpana (esikoinen rv 39+5 ja 3610/49,5)... Luultavasti sitä ollaan jouluna laitoksella vauvan kanssa ja isäntä saa lämmitellä muulle porukalle laatikot pakkasesta, onneksi sentään tajusin nuo tehdä ajoissa valmiiksi (syyskuussa). Perunalaatikko tosin vielä pitäisi tehdä!

Ai niin ja tässä on noussut uusi jännityksenaihe esille, kun aiemmat tenavat (vanhinta lukuunottamatta) ovat olleet syntyessään kirppuja niin hieman jännittää miten isoksi tämä ehtii kasvamaan ennen syntymäänsä. Tällä kertaa ei varmaan ainakaan 50cm vaatteille kovin paljon tule käyttöä olemaan.

Miks mä en tiennyt, että netistä voi vuokrata leffoja????? Voiko olla parempaa lahjaa äitiyslomalaiselle? Ei voi. Ei tarvi lähteä tarpomaan mihinkään vuokraamaan leffaa ja vieläpä palauttaa. Sen sijaan voi klikkailla itsensä cdon.comiin, valita leffan, maksaa luottokortilla 3,95e (!!!!!!!), tökätä läppärin kiinni telkkariin ja nautiskella sohvalla kera joulupipareiden. IHANAA! Katoin just Ystävänpäivän, joka on ollut mun katsottavien listalla ties miten kauan. Onneks en ollu vielä ehtinyt vuokrata sitä Makuunista, ois meinaan maksanu sen viis kuus euroa ja olis pitäny liikkua johonkin [:)] Eli jos joku muukin oli yhtä tietämätön kuin minä, niin cdon.comista hakemaan ajanvietettä!

Kävin kyllä ostoksillakin heti aamulla ja ai että oli kivaa! Ostin jopa vauvalle tonttupuvun [:D] Ei yhtään mun tyylistä, mutta aattelin oikein antautua tähän äiti-rooliin ja tehdä kaikkea mahdollista, mikä saisi lapsen pyörittelemään silmiään. Jos siis osaisi [;)]

Mun jalkojen välissä niin on jotain. Tekee koko ajan mieli levitellä jalkoja. Oon siis jo monta viikkoa istunnut jalat levällään totta kai, mutta nyt parin päivän aikana oon tajunnut, että kyse ei ole vain tuosta alhaalla roikkuvasta masusta, vaan ihan oikeesti ei halua laittaa jalkoja yhteen. On mulla housut jalassa, jos sitä mietitte [:D]

Kuten varmaan huomaatte, on mieli piristynyt merkittävästi. Taisi toi aamuinen shoppailu hiljaisessa kauppakeskuksessa todellakin olla se mitä tarvitsin.

Mites meemi vaunujen kanssa? Kai te ne saitte kuitenkin. Mun mielestä lastentarvikeliikkeissä ylipäätään pitää olla roppakaupalla ymmärtämystä ja joustoa, koska (odottavat) äidit voi joskus olla pikkusen hajamielisiä ja hassuja [:)] Ja siis ennen kaikkea, onko vaunut yhtä ihanat kuin muistit? Mä vähän väliä säädän jotain noiden vaunujen kanssa, kasaan rattaiksi tai kuljetusta varten, availen vetoketjuja, työntelen ympäriinsä jne. kun ne on niin kivat [:)]

Ja tännekin täytyy tulla vielä kirjottaan, vaikka ei mitään asiaa oliskaan [:D] Oon niin onnellinen, että on jo joulukuu, ulkona talvi, me asutaan uudessa kodissa ja nettikin toimii (vaikka hidasteleekin). Tuli ihan orpo olo, kun olin tässä vaiheessa muutaman päivän pois jutuista. Täällä oli vauvoja syntynyt ja vaikka mitä.. Nyt kun saa tämän huushollin vielä täysin asuttavaan kuntoon, niin roikun täällä keskusteluissa varmaan kaikki päivät [:D]

Sunnuntaina tosiaan muutettiin. Mulla oli nippu reippaita muuttomiehiä, mutta siltikään en osannut ottaa rennosti. En tietenkään kantanut mitään painavaa, mutta koko päivän olin jaloilla ja sen on kyllä saanut tuntea sitten. Jalat on aivan turvonneet ja kipeät, kädet myös. Mikään ei tunnu auttavan. Uskon, että lauantai-illan pikkujoulut vaikutti myös tuohon turvotukseen. Käytiin teatterissa ja esitys kesti kevyet 3 tuntia. Jouduin välillä käydä käppäilemässä. Saappaat olin survonut illaksi jalkaan tukisukkien kanssa, mutta jalat oli aivan turvonneet, kun päästiin kotiin. Talvi-crocsitkaan ei oo sen jälkeen mahtunut jalkaan, että terve! Lääkärireissu piristi vähän maanantaina (kirjotinkin neuvolakuulumisiin), kun alakerrassa oli alkanut tapahtua. Ehkä tämä lapsi ihan oikeasti joskus syntyy [:)] Ei kyllä vielä tarttis syntyä, kun on jouluhommat vielä tekemättä ja vauvan kamoja pesemättä ja laittamatta, sairaalakassi pakkaamatta ja muuta mukavaa.

Mua jännittää ihan hirveästi meidän kaikkien puolesta jo [:D] Toivottavasti alkais tulla enemmänkin vauvoja.

MENOPÄIVÄ!

Tais olla viimeinen sellainen. Oli nimittäin sellainen vääntö aamulla miehen kanssa, että saanko lähteä yksikseni vielä autolla liikenteeseen. Hän vetosi siihen, että LA on ylihuomenna -ihan outo perustelu. [8|] No minä kuitenkin voitin ja lähdin. Jouduin lupaamaan, että tän jälkeen en liiku enää mihinkään muualle, kuin koiria kävelyttämään. Hmph!

Ensin vein miehen töihin. Sitten painuin Ikeaan hakemaan lampaantaljaa, joka oli tarjouksessa. Olin odottanut tarjouksen alkua 1,5kk ja siitä oli oikein muistutus puhelimessa. Menin tavarataloon 30 min. avaamisen jälkeen ja ne oli jo loppu! Ihmiset kärräsivät niitä kärryt turvoksissa pihalle. Uskomatonta!

Itkeä tirautin salaa hyllyjen välissä ja olin lähdössä pois. Alakerrassa tungeksittiin. Myyjät jakoivat taljoja suoraan pahvilaatikoista, kun eivät saaneet niitä osastolle asti kärrättyä, kun ihmiset olivat niin hulluja. Jonotin sitten omani. 90 min avaamisen jälkeen kuuluttivat, että taljat on loppu. Se siitä joulukuun tarjouksesta!

Ikeassa vierähti pari tuntia. Sitten oli vuorossa Biltema, Bauhaus, Verkkokauppa ja lopuksi ajelin Ylöjärven Puutuotteeseen ja ostin nipun peitelistoja. Onneksi tuli myyjä ahtamaan niitä mun minikokoiseen autooni. Kotiin ajelin ikkuna auki, listat eteenpäin sojottaen. Yhteensä reissussa vierähti 5 tuntia.

Kotona avasin kaikki paketit, kokosin ja ruuvasin kasaan laatikot, korit, nippelit sun muut ja laittelin paikoilleen ja nyt, kun kello on 17 istahdan ensimmäistä kertaa sitten aamiaisen jälkeen (jota söin klo 7). (Jos autossa istumista ei oteta lukuun.) Eikä tunnu missään! Mä oon valeraskaana! [&:]

Vauva on tykännyt meiningistä enemmän kuin löhöämisestä. On nimittäin tänään ollut tosi aktiivinen myllääjä, kun taas eilen, kun pötkötin sohvalla koko päivän, vauvakin nukkui niin, että illalla oli huolissaan pakko oikein laskeskella liikkeitä.

^Mutta siis sait sen taljan?? Mihin hintaan ne siellä niitä jakoi, kun noin sai ihmiset sekoamaan? Mäkin asioin tänään Verkkokaupassa, mutta sä taisit siihen aikaan olla vielä Ikeassa ni ei törmätty [:D] Mulla ei kyllä ois jalat kestäneet. Olin kolmisen tuntia liikenteessä ja osa ajasta kului kahvilassa ja bussissa, silti huokaisin helpotuksesta kun pääsin kotiin.

Se maksoi 9,95€, joten aikas ilmainen lammas oli. (Törkein hinta, minkä tähän mennessä olen nähnyt, oli Nekalan K-raudassa 149€! Kuinka ihmeellinen lammas sen tarvii olla?) Kehtasin ottaa kolme taljaa. Toisilla oli lavakärryt täynnä niitä ja olkapäillä ja käsivarsilla keltaisia lammasta tursuavia kasseja, ainakin 30 per nenä siis! Näin Ikeassa Myy85:n, mutta en viitsinyt mennä moikkaamaan, kun jutteli niin vilkkaasti ystävänsä kanssa.

No ohhoh, olipas tosi halpa lammas kyllä! Just kävin Ikeassa viime lauantaina ja haaveilin niistä taljoista, mutta ne makso sen jotain 25 tai 35, niin en sit miettiny asiaa sen enempää... Ei niitä varmaan enää täälläkään (Espoossa siis) oo, turha toivo mennä enää hakemaan... [8|]

Ja VAU Pajunkissa, mitä kaikkea sit teitkin!! Mulle tulee hiki pelkästä ajatuksestakin [:D]. Oon tänäänkin maannu sohvalla ja käyny välillä makkarissa sängyllä ottamassa torkut ja taas kattonu sohvalla telkkaria.[:)] Ainiin, laitoinhan mä tosiaan yhen koneellisen pyykkiä pyörimään, täytyykin käydä ripustamassa ne kuivumaan ja toinen koneellinen sisään [:D]

Ja sit aattelin käydä saunassa. [:)] Että näin kiireistä täällä päin. Jos sit huomenna ottais takas tän sairastamisen aikana siirretyt hommat...

Olisit tullut vaan Pajunkissa jutulle! Olin kyl vaa nopeesti käymässä siinä moikkaamassa kaveriani, joka jäi ilman taljaa :/ ja matkani jatkui siitä keskustaan lounaalle.. oli kiireinen älomapvä :D Toivottavasti nähdään vielä..tod näk pikkusten kanssa! 

Pajunkissa on todella ollut taas ahkerana. Että viimeisillään raskaana?? [:D] Joo, ei pystyis kyllä.

Mun mielestä mullakin on ollut "menopäivä". Kävin neuvolalääkärillä ja sitten eri reissun vielä neuvolapsykologilla. Tuo neuvolapsykologi oli kyllä melkoinen hukkareissu. Olin melkolailla eri aaltopituudella sen kanssa. Ei oikeestaan tekis mieli enää mennä. [&:] Noiden käyntien välissä kävin koiran kanssa pitkästä aikaa paremmalla lenkillä. Rohkaistuneena siitä, että kohdunsuu oli kunnossa. Toisen neuvolakäynnin jälkeen lähdin miehen kanssa hakemaan niitä vaunuja. Ei ollut mitään ongelmaa niiden saamisen suhteen, ihan niin kuin vakuuttelittekin. Saatiin vielä uusi takuukuittikin mukaan ja samalla siihen muutettiin takuun alkupäiväksi laskettu aika. Siellä vaunuliikkeessä mun selkä alkoi jo olla aika lailla lopussa. Hyvä, että autoon pääsin. Mutta vaunut on kyllä hienot. [:)] Täällä mä nyt sitten oon niitä tutkinut ja kokeillut. Myös ulkona kävin vähän kärryttelemässä kotiin tullessa. Hyvin rullaa jne. Tosi suojaisa vaunu myös. Oon tosi tyytyväinen. Neonvihreään sadesuojaan olen entistäkin tyytyväisempi. Ostettiin sen värinen vain siitä syystä, että sen sai tarjoushintaan 10 €. Nyt kun kokeilin sitä vaunujen päälle, niin näyttää oikeastaan tosi kivalle. Ei tunnu edes räikeältä. Hoitolaukkukin näyttää ja tuntuu tosi hyvältä.

Selkä juilii tosiaan nyt melkoisesti. Toivottavasti ens yö ei ole niin kivulias kuin viime yö. Tahtoo nukkua!

Sitten asiasta kukkaruukkuun. Ostettiin uus jääkaappipakastin. Tilattiin siihen kuljetus kotiin ja sopimuksessa oli, että kuljetus soittaa ja sopii ajankohdasta. No, tänään sitten tuli tekstiviesti, että jääkaappi on tulossa huomenna klo 19.32-21.32!! Siis eivät soittaneet lainkaan ja on mun mielestä melkoisen myöhä ajankohta ja outoa että tuollainen kahden minuutin tarkkuus... Mä siis itse olen huomenillalla tuohon aikaan konsertissa. No, toki mies voi jäädä kotiin päivystämään. Joudun vaan jättämään puhelimeni kotiin, koska ne soittaa siihen ennen tuloaan. Ärsyttää!!! Olisivat voineet oikeesti soittaa... [:@]

Takaisin