Kiitos Nuudi ja muutkin tsemppailijat. Olen sinnikkäästi yrittänyt ajatella juuri niin, että pienet tuhruttelut voi olla ihan harmittomiakin. Mulla ei sen perjantain jälkeen ole sitä vaaleanpunaistakaan vuotoa näkynyt, mutta enpä voisi sanoa olevani erityisen huoletonkaan... Jonkinlaiseen (teeskenneltyyn?) viileään tasapainoon pääsin eilen, kun ajattelin että jos menee kesken niin sitten jotain oli niin pahasti vialla että luonto teki tehtävänsä. Tämä asia ei ole mun käsissäni, vaikka mitä toivoisin. Jotain merkillistä rauhaa tulee siitä ajatuksesta, että tajuaa mihin tässä elämässä voi vaikuttaa ja mihin ei... (Pätee siis paljon muuhunkin kuin tähän raskausasiaan...) Mäkin tavasin eilen neuvolasta saatua kirjasta ja raskausviikon 9 kohdalla sanottiin, että "Luota siihen, että kehosi selviytyy tehtävästään, mutta kuuntele, mitä se sinulle viestittää. Kohtulihaksen venyminen voi tuntua pistelevänä kipuna vatsassa. Tämä huolestuttaa monia, koska he luulevat, että jotain on vialla. Lohduttaudu sillä, että se on normaalia ja vaaratonta."
Oon kyllä enemmän kuin tyytyväinen, ettei olla vielä kerrottu raskaudesta kenellekään. Varsinkin meidän molempien äidit on sellaisia, että niiden hössäämistä ja siunailua ei vaan kertakaikkiaan jaksa. Saati jos nyt sitten sattuisikin jotain ikävää. Pitäisi vielä oman itsensä lisäksi hyysätä äitejä ja se on liikaa.
Miten sulla menee IhmettäOotellen?
Mä olen viikkoja ihmetellyt, kun ei ole oikein mitään oireita. Siis ei mitään Mariannun kokemaan pahoinvointiin päinkään. Mulla on ollut ainoastaan usein alavatsassa kummallisia kipuiluja ja rintojen aristusta, joista jälkimmäinenkin on vähentynt tosi paljon. Niin tänään sitten on kuvottanut ihan koko päivän aivan tajuttomasti! Siis pahiten mitä tän 9viikon aikana ikinä! Samoin oon kökkinyt puolet päivästä viltin alla ja tärissyt ihan jäässä. Väsymyskin on vaatinut parin tunnin päikkärit, vaikka viimeiset pari yötä oon nukkunut tosi hyvin - mikä on erittäin poikkeuksellista kun oon kärsinyt pahoista unihäiriöistä pitkään.
Vaikka olo on kehnohko, yritän ajatella että siellä se pieni sinnittelijä kertoo että kyydissä ollaan...